Toyota iQ primeşte o versiune electrică la Salonul Auto de la Paris. Modelul este mai lung decât un iQ standard şi prezintă numeroase elemente tehnice modificate pentru a suporta noul tren de propulsie. Cea mai importantă modificare vine la nivelul sistemului de climatizare, care poate să dezaburească parbrizul fără a folosi funcţia clasică de încălzire şi ventilaţie. Toyota iQ EV se poate încărca de la zeo la maximum în aproximativ trei ore, dar sistemul Fast Charging oferă o încărcare până la 80% din capacitate în doar 15 minute.
Sistemul de propulsie al versiunii electrice a lui Toyota iQ dezvoltă 47 kW şi 163 Nm. Modelul accelerează de la 0 la 100 km/h în 14 secunde şi poate să atingă o viteză maximă de 125 km/h. Autonomia versiunii electrice a lui iQ este de 85 kilometri în regim NEDC (sistemul folosit în Europa). Toyota iQ EV are baterii litiu-ion, montate sub podea, iar caroseria prezintă oţel de rezistenţă înaltă.
În raport cu un iQ standard, versiunea electrică este cu 125 kilograme mai grea, dar emite zero grame de CO2 în timpul funcţionării şi a încărcării. Pe lângă asta, modelul se mândreşte cu o distribuţie ideală a maselor între punţi şi cu o podea plată, care îi conferă o aerodinamică mai bună.Toyota iQ EV este gata de producţie, spun reprezentanţii mărcii nipone. În prezent, compania japoneză consideră că infrastructura nu este suficient de dezvoltată pentru a putea permite utilizarea acestui model în condiţii corespunzătoare, deoarece aceasta nu s-a dezvoltat la fel de repede precum era preconizat. În schimb, japonezii preferă să-şi promoveze versiunea Plug-in Hybrid a lui Prius, care poate să ofere 25 de kilometri în regim 100% electric, suficient pentru necesităţile a 70% dintre şoferii europeni, iar sistemul hibrid poate oferi o autonomie totală de 1.200 kilometri atunci când este încărcat la maximum.
Via Toyota
Comentarii (0)