Peugeot 301 - primul sedan accesibil al francezilor

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 24.05.2012
Peugeot a lansat astăzi noul 301, primul său sedan accesibil, destinat a fi vândut la nivel mondial. Modelul va avea spaţiu pentru 5 pasageri şi un portbagaj de 506 litri.

Esential

506 litri însumează portbagajul lui Peugeot 301.

Peugeot a decis să atace segmentul berlinelor accesibile cu un model nou, botezat 301. Imaginile şi informaţiile oficiale au fost publicate azi, urmând ca debutul live să aibă loc în premieră mondială la Salonul Auto de la Paris, din toamnă.

Noul 301 se vrea a fi un model global, gata să cucerească clienţi noi pe pieţele din Europa Centrală şi Orientală, Rusia, Ucraina, Grecia, nordul Africii, Orientul Mijlociu şi America Latină. Cu o lungime de 4.44 metri şi un ampatament de 2.65 metri, noul Peugeot 301 promite spaţiu suficient pentru cinci pasageri şi un portbagaj generos, de 506 litri.

Gama de motorizări va fi asigurată de unităţi fără pretenţii prea mari la capitolul performanţă. Este vorba despre benzinarele VTi de 1.2 şi 1.6 litri, cu 71, respectiv 115 cai putere, şi despre dieselul e-HDi de 1.6 litri şi 92 de cai putere. Această ultimă opţiune va putea fi asistată de o cutie manuală sau una automată robotizată.

Deşi va fi un model cu un preţ abordabil, în lista sa de opţiuni se vor regăsi ABS, ESP, asistenţă la frânarea de urgenţă, patru airbaguri, sistem audio cu MP3, Bluetooth, USB, climatizare automată, senzori de parcare posteriori şi deschiderea portbagajului de pe telecomandă.

via l peugeot

Comentarii (30)

  • n-ar fi rau si pt. romanii nostrii...
    ...depinde ce intelege fiecare prin accesibil....pretul va fi interesant....sunt curios unde se va situa fata de jetta...ca pret bine inteles.dieselu ala e cam slabut...puteau stoarce macar 110cp din el...in rest eok.designul e frumos desi din anumite pozitii seamana a ford focus modelu precedent.
    18 12
  • urata
    Din start spun ca-i o masina urata. Pacat, Peugeot a mai avut tentative, dar vad ca nu s-au invatat minte. Va fi un esec ca 206 sedan.
    27 45
  • sub orice critica
    Design destul de sters, obosit.... la partea din spate stopurile zici ca au suferit un accident si sunt sparte... nu-mi place
    33 31
  • ESP nu e standard :D
    Deci, nimeni nu a remarcat acest lucru... La Lodgy tipati toti ca din gura de sarpe ca ce tarasenie e asta... 301 nu are nici macar ABS in standard... :D

    Ca design, e frumusel, cat de cat inchegat... dar, se pare ca entry-level vei primi doar tabla, rotile si volanul :)
    34 11
  • Tica sudoru
    @poianaandrei
    "Deşi va fi un model cu un preţ abordabil, în lista sa de opţiuni se vor regăsi ABS, ESP, ...."
    15 11
  • 301 by Peugeot
    Mie tocmai designul mi se pare bun, se incadreaza in liniile generale Peugeot. Importanta e si clasa din care face parte... 71 CP pentru clasa mica in 3 volume (gen Logan) mai merge. Insa masina din poze pare mai mare, de genul unui 308 in 3 volume, iar in cazul asta motorul e slab si nu prea vad de ce l-ai alege.
    Se pare ca dotarile ar fi slabe. Daca optional e ce scrie automarket, standard ar fi poate 2 airbaguri, servodirectie sau inchiderea centralizata. Iar daca la dotarile astea ai adaugi ABS, ESP, o vopsea metalizara si un motor mai bun deja cred ca pretul creste considerabil.
    Tica, sti care e diferenta dintre standard si optional?
    21 2
  • ABS, ESP
    ABS,ESP ,e obligatoriu da fie standard. In articol se refera la dotarile standard
    7 1
  • Peugeot 208 e din ciclul:,,hai s-o facem mai urata decat predecesoarea''
    De acord Lau,francezii cred ca au realizat ce spate infect i-au facut lui 508 si acum au mai dres busuiocul,existand loc si de mai bine. O masina cu forme si motorizari decente, interior frumos la fel cum speram sa fie si preturile;undeva in jur de 12000, pentru a contracara atacul cehilor cu Skoda Rapid.
    10 10
  • Ieftin tare!
    Cred ca va fi tare ieftina. Daca va uitati bine la interior, nu se vad comenzile de geamuri/oglinzi pe panoul usa stanga, nici dreapta nu are buton de geam... Hmm, era o vreme cand huleam Loganul pentru asta!
    Designul pare OK pentru tinta propusa, sa nu uitam asta.
    13 5
  • 301
    Design bun, motoare slabe!
    7 13
  • din cate am citit masina asta e doar pentru pietele emergente, precum europa de est, turcia, americana latina, africa etc. si va fi fabricata in spania, nu in papua noua guinee, mexic, turcia sau unde se mai produc "compacte" in ziua de azi.
    acum sa vedem si pretul...
    4 0
  • dumy78
    @Sharks
    eu cred ca va avea geamurile fixe, pentru ca nici bratul macaralei de coborare/ridicare nu se vede ........... ha, ha, ha
    6 3
  • @LUCCI
    ,,Peugeot 208 e din ciclul:,,hai s-o facem mai urata decat predecesoarea''........adica?sa nu-mi spui ca 208 nu arata bine....pe langa 207 e supercar....
    7 8
  • *****
    daca 1.6 hdi cu ABS ,ESP pleaca de la pret de 12000 euro ....eu zic ca merita
    10 2
  • frumoasa cu spume :)))
    4 11
  • Cristian
    Peugeot 301
    Arata bine.
    9 10
  • 301
    Arata foarte bine pentru segmentul din care va face parte, atat la exterior cat si la interior.
    Concurentii directi cred ca vor fi Fluence si Linea, eventual noul Toledo si Rapid, pentru a se bate de la egal la egal cu Jetta sau
    Focus sedan, francezii ar trebui sa vina cu o gama de motorizari ceva mai bogata.Potential au.
    Interiorul chiar imi place, observ ca au ales ca amplasarea comenzilor pentru geamuri sa fie pe coloana centrala, in genul vechiului seria 3, o varianta mult mai fericita decat cea a Loganului.
    9 7
  • @cretinoiziile despre cum ca nu are ABS si ESP in standard :

    Asta nu este Lodgy... si va fi omologat dupa "octombrie 2011" si va fi obligat sa aiba in serie si ABS si ESP ..

    mancash oichii vostri de apasatori pe manute rosii... legile nu le mai stiti..

    @masina - "banala" daca nu ar semana atat de mult cu 508, interior care da a "12000+optionale" .. in nici uncaz "12000 diesel cu optionale"
    9 1
  • deja invechita
    design de anii '90 la o masina 2012
    10 7
  • cineva
    sedan de clasa compacta
    Asta din poze e nivelul superior de echipare. Fiti siguri ca o versiune la 13.000 euro cu motor benzina 1.2 nu va arata asa, ci mult mai ieftin.
    10 3
  • mai putin de 12300? nu cred
    Fluence 1,6 16V 110 CP este 12.300 euro cu AC, computer de bord, cd-mp3, oglinzi si geamuri electrice fata actionate de pe PORTIERA...
    3 0
  • pt o masina declarata low cost arata prea bine.
    acum depinde ce inteleg ei ca pret de vanzare pt low-cost.
    probabil se va situa ca pret undeva la nivel de fluence
    butoanele de geamuri le vad in fata schimbatorului de viteze
    sunt integrate ok in designul respectivei componente, dar totusi, nu sunt pe usa cee a ce e enervant daca dai peste 10k euro pe ea, la noi in tara.
    2 9
  • @ t
    Nu e low-cost, e in continuare masina de volum. Low-cost ar fi fost daca pornea cu 3000-4000 de euro mai jos decat cel mai ieftin model de pe segment. Ori masina asta nu cred ca va fi 9.000 de euro.
    12 2
  • 301
    Masina arata foarte bine, acum sa vedem ce preturi vor fi.
    1 2
  • daca nu stim termenii in engleza e bine sa tinem pliscul
    renault in sine este un brand low cost deoarece foloseste la productia modelelor sale solutiile cele mai ieftine in marea majoritate a respectivelor.
    asta e data de nenea ghosm cu politica dansului de maximizare a profitului prin reducerea costurilor dar si nu prin reducerea preturilor de vanzare direct proportional.
    low-cost inseamna sa ai costuri reduse si deci sa folosesti inginerii ieftine.
    adica butoanele de pe consola centrala si nu pe usa, motoare cu tehnica deja mainstream daca nu invechita (vezi si politica vw cu motorul antic 1.4 80cp si raposatul 1.6 100cp (care au fost folosite pentru prea multe generatii de masini)

    low cost un inseamna sa vinzi ieftin ci tu corporatia sa ai costuri reduse si deci inginerii IEFTINE. materiale ieftine, etc...

    deci daca e o versiune construita cu solutii ieftine inseamna ca e un produs low-cost.

    nu doar dacia este low cost dar deh trebuie un iq peste medie sa intelegi cu adevarat lumea in care traiesti si nu sa salivezi la lingurita cu zaharelul de la cei care prostesc masele
    1 10
  • @ t
    Dai dovada de lipsa culturii auto. Renault e o marca de volum. La fel ca Peugeot, Vw, Ford, Fiat, Skoda, Toyota etc. Costurile de productie difera de la constructor la constructor. Reducerea costurilor de fabricatie nu-i o rusine, ci un deziderat recunoscut de majoritatea producatorilor. Depinde de fiecare cum se descurca si ce parteneriate incheie pt reducerea costurilor. Tu confunzi competitivitatea cu notiunea low-cost si pe aceasta mai departe cu masinile de volum.
    Aici nu intra in calcul preferintele tale personale pentru ca lucrurile sunt foarte clare in industria auto:

    exista marci low-cost - Dacia, Lada, Tata, Mahindra, Chery, Brilliance etc

    ...asa cum exista marci de volum - Renault, Volkswagen, Peugeot, Citroen, Fiat etc.

    ...precum si marci premium- Mercedes Benz, BMW, Infiniti, Lexus, Acura, Cadillac etc.

    sau marci exclusiviste - Rolls-Royce, Bentley

    GOT THE IDEA ??
    15 1
  • Arata precum un Volvo S40 stilizat de Peugeot, in special in zona aripii fata, faruri.
    3 5
  • CHUCK NORRIS
    NU-MI PLACE INTERIOR DE 2 LEI
    DE BANI CAT VA COSTA TOT MAI BUN E UN VOLVO S40
    5 6
  • @vasi
    e bun desertul maroniu de la departamentele de marketing?!
    sa-ti fie de bine
    :)
    4 9
  • abstract
    Se pare că se-ncinge segmentul "un pic mai bine ca Logan" - după Skoda Rapid hop și Peugeot. Hm... Pentru binele lor, sper că țin cont de faptul că și Logan 2 e pe țeavă ;)
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru