Opel Adam este noul model de clasă mini al constructorului german. Adam este gândit drept un automobil urban, dimenisunile sale exterioare fiind de 3.7 metri lungime şi 1.72 metri lăţime (fără oglinzi). Adam poate transporta patru persoane într-un spaţiu generos, spune comunicatul oficial dat de Opel. Adam se doreşte a fi o alternativă la practicul model Agila, el adresându-se clienţilor care doresc un automobil cu stil şi cu multiple posibilităţi de personalizare.
„Noul Opel Adam oferă toate premisele pentru o creştere puternică a mărcii Opel şi suntem foarte mândri că modelul nostru modern, de mici dimensiuni aduce în segmentul său excelenţa tehnonogiei germane”, a declarat Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel. „De fapt, modelul Adam este singurul autovehicul din segmentul A care va fi construit exclusiv în Germania. Suntem siguri că acesta va avea partea de o primire călduroasă la Paris, acolo unde va fi lansat la nivel internaţional în luna septembrie.”
Modelul Opel Adam va fi disponibil pentru început cu trei motoare pe benzină eficiente (1.2 litri şi 70 CP, 1.4 litri şi 87 CP şi 1.4 litri şi 100 CP), combinate cu o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză. Toate sistemele de propulsie sunt disponibile cu pachetul tehnologic ecoFLEX, inclusiv sistemul Start/Stop pentru reducerea consumului de carburant şi a emisiilor poluante. Ulterior, modelul Adam va primii o nouă generaţie de motoare pe benzină de dimensiuni mici, prevăzute cu turbocompresor şi sistem de injecţie directă. Noul motor va fi combinat cu o generaţie complet nouă de transmisii manuale cu şase trepte de viteză.
Opel Adam vine şi cu o nouă abordare în ceea ce priveşte nivelele de echipare. A renunţat la denumirile clasice folosite de Opel în favoarea unor nivele ce reflectă trei stări de spirit: Jam este neconvenţional, la modă şi plin de culoare, Glam oferă o configuraţie elegantă şi rafinată, iar Slam este pentru cei care au o atitudine sportivă şi energică. Personalizarea modelului Adam este practic nelimitată, oferind o paletă largă de vopsele pentru caroserie, trei culori pentru plafon, culori diferite pentru interior, elemente decorative şi capitonaje variate ale plafonului iluminat cu o reţea de LED-uri asemănătoare unor steluţe şi alte elemente de design premium inspirate şi distincte.Mark Adams, Vicepreşedinte Opel Design, explică: „Nici un alt autovehicul din acest segment nu poate fi atât de mult personalizat ca modelul nostru Opel ADAM, deoarece noi oferim combinaţii nelimitate de vopsele pentru caroserie/culori interioare, materiale textile, decoruri şi kituri. Este puţin probabil ca clienţii noştri să mai găsească un alt autovehicul ca acesta.”
În ceea ce priveşte designul, Opel spune că Adam are un look retro, dar cu un aspect modern şi îndrăzneţ. Numele modelului este amplasat pe montantul spate, un element ce contribuie la diferenţierea lui Adam de modelele concurente. Adam foloseşte lumini de zi în formă de aripă specifice modelelor Opel, iar blocurile optice cât şi stopurile folosesc tehnologia LED.
Adam va veni şi cu un sistem de infotainment performant ce permite conectarea telefoanelor inteligente cu sistem de operare Apple iOS sau Android. Sistemul preia conţinutul din telefon şi îl afişează pe ecranul tactil color de înaltă rezoluţie, cu o diagonală de şapte inch, care asigură, de asemenea, accesul rapid şi intuitiv la diferite funcţii de comandă ergonomice prin intermediul a cinci meniuri uşor navigabile.
Opel Adam mai oferă şi o serie de sisteme printre care asistenţa la parcare. Cel de la volan poate activa sistemul prin apăsarea unui buton, iar acesta identifică cel mai apropiat loc de parcare. unghiul mort din oglinzile retrovizoare laterale. Apoi sistemmul preia controlul volanului pentru a direcţiona automobilul în locul de parcare identificat. De asemenea, pentru Opel Adam este disponibil şi sistemul SBSA ce monitorizează
Jantele pot avea dimensiuni între 15 şi 18 inch, iar autovehiculele echipate cu jante de 17 sau 18 inch sunt disponibile standard cu un şasiu sport, pentru un răspuns mai prompt din partea sistemului de direcţie. Suspensia modelului Adam foloseşte sistemul MacPherson pentru puntea faţă în timp ce cea spate este formată dintr-o bară de torsiune. Servodirecţia folosită de Adam include un mod City special pentru oraş ce sporeşte gradul de asistare la viteze scăzute.
Noul Opel ADAM va avea premiera mondială în cadrul Salonului Auto de la Paris (29 septembrie – 14 octombrie 2012). Primele modele vor fi disponibile la showrrom-uri din ianuarie 2013.
via Opel
PS: banuiesc ca stii ca Mini nu e de fapt "mini" , nu?
Trebuie sa fii cu capu' sa dai 20.000 euro pe o cutiuta de chibrituri !
Opelul asta arata ca un premium in clasa ei iar despre fiabilitate sunt sigur ca e mai mult decat suficient numai batut in cap sau roman autentic (ala care pute a branza si jeg in acelasi timp:Vezi jiji becalianu) sa mai crezi ca masini fiabile fac doar toyota
Si revenind la masinuta din stire, pare interesanta... imi place cum arata si tehnic Opel promite ca va fi bine. Aminteste putin de 500 insa nu e tocmai un lucru rau, Fiat 500 cel putin in opinia mea arata foarte bine.
Pe principiul denumirii Adam, astept sa apara VW Adolf :)))
Opel Adam , la fel ca si noul Clio - o gura de aer proaspat prin atatea masini cu design banal/fad si culori Non-culori ( gri, negru, alb, argintiu... )
sick of grey buildings wih grey cars and grey people - it's depresing :))
Fiat 500 chiar arata excelent de bine,adica pe langa faptul ca este o legenda,daca stau bine sa ma gandesc,500 este cel mai fiabil model de la Fiat,la fel ca si Beetle la VW,mai ales noua generatie Beetle este excelenta.Iar ca tot adusesi aminte de IQ,nu contest faptul ca nu am gresit,poate am gresit eu cand l-am comparat,dar cei de la Top Gear au spus foarte clar ca batalia in clasa mini cuprinde urmatoarele (Fiat 500,Smart,Toyota IQ,Mini etc),nu sunt sigur daca ei au dreptate din ce au spus,dar m-am luat si eu dupa instinctul lor de cunoastere.Si sa speram ca acest Opel Adam va fi fiabil pe termen lung.Sttiu ca in trecut Opel a avut cateva probleme de fiabilitate,dar sper ca s-au remediat.
În ceea ce priveşte subcompacta (city car) din articol, reprezintă doar o decizie comercială a lui GM de a se lupta cu nume consacrate în domeniu. Opel a însemnat o capodoperă de design odată, de mult…Acum, împreună cu colega Chevrolet via Daewoo, s-a constituit în avangarda lucrativă a colosului american, care trebuie doar să producă în prostie şi să vândă asemenea, nimic altceva! Stilul acela de uşi al lui Adam este preluat în mod grosier de la Aveo, în pofida aiurelii inserate de Mark Adams despre acest model “mult personalizat”…Nu s-au mai ostenit să proiecteze altele. Pur şi simplu monotonie…Great Monotony.