Hyundai Santa Fe a primit o nouă generaţie, modelul coreean urmând să fie prezentat europenilor la Salonul Auto de la Paris. Santa Fe a acumulat vânzări globale de aproape 2.56 milioane de unităţi de-a lungul duratei sale de producţie, dintre care 350.000 au fost comercializate pe piaţa din Europa. Alături de noul design şi de platforma actualizată, noua generaţie a lui Santa Fe vine cu un motor diesel Euro 6 de 2.0 litri, denumit R VGT, care dezvoltă 150 CP şi 382 Nm, în timp ce emisiile de CO2 sunt de 155 grame pe kilometru. Unitatea diesel de 2.2 litri a fost optimizată pentru eficienţă sporită, promiţând emisii de CO2 de 145 de grame pe kilometru. Această motorizare dezvoltă 200 CP şi 431 Nm. Pe piaţa din Europa, modelul va fi oferit şi în compania unui motor pe benzină cu injecţie directă, o unitate Theta II de 2.4 litri care oferă 193 CP şi se mândreşte cu cele mai reduse emisii de CO2 din segment pentru acest tip de propulsor.
În standard, toate versiunile sunt echipate cu o transmisie manuală cu şase trepte, iar motoarele 2.4 GDI şi 2.2 R VGT sunt disponibile şi în compania transmisiilor automate. Transmisiile automate au două moduri de condus – Auto sau Sport, cel din urmă oferind posibilitatea schimbării treptelor de viteză în mod secvenţial.
Deşi este tot o transmisie automată convenţională, echipat cu convertor de cuplu, unitatea cântăreşte cu 12 kilograme mai puţin decât predecesorul său şi este cu 12% mai economică decât o automată convenţională.Noul Hyundai Santa Fe se mândreşte cu o nouă suspensie, puntea spate având o configuraţie Multi-link, în timp ce puntea faţă are o configuraţie McPherson. Cadrul faţă a primit un set de bucşi noi, proiectate special pentru a reduce nivelul de zgomot şi vibraţii, iar feeling-ul oferit de direcţie a crescut semnificativ. SUV-ul din Coreea de Sud are suspensie auto-nivelantă în standard, iar sistemul de tracţiune integrală păstrează configuraţia cu tracţiune faţă până în momentul în care condiţiile de drum necesită acţionarea roţilor din spate. În condiţii speciale, şoferul poate să acţioneze comanda Lock, asigurând o împărţire a cuplului motor de 50/50 între punţi la o viteză de până la 40 km/h. În standard, noul Santa Fe are ABS, ESP, VSM, hill-holder, asistenţă la urcarea pantelor şi asistenţă la coborârea pantelor.
Via Hyundai
ce pacat ca ei nu`si impart motoarele astea pe toate modele, cam cum face vag.
imaginati
imaginati`va un i30 sau elantra cu 2.2-ul asta diesel...
Ok, e de fitze practic si sunt oameni cu bani care ii arunca pe astfel de masini, ca isi doresc asa ceva, isi doresc un motor mare, niste lux acolo, ii inteleg dar sunt totusi alte alternative cu mai mult sens in lumea reala.
O alta parte proasta este ca dupa doi ani acest Van putin inaltat se va deprecia crunt, ca orice Hyundai-Kia.
Spor la cumparaturi......!
Vine şi testul Automarket. E programat vineri, în 14. Fii pe fază.
Arata f bine, motorizari actuale probabil va ava si un raport calitate/pret f bun, dupa cum ne-a obisnuit Hyundai/Kia, Dar, parca Touareg are garda mai inalta , se apropie ceva mai bine de ideea de SUV, sunt convins ca pt Hyundai o sa aibe un pret mai bun ( oferind mult mai mult pt mai putini bani decat VW ), dar uitandu-ma la garda , e doar un monovolum inaltat, deci dk vrei GIP & fitze pt a agata ceva prin Dristor / Bellagio , e f ok/bun , dar in rest ...Epic Fail
o idee, ca tot veni vorba, ati putea specifica in teste si chiar si in acel configurator care este garda la sol pt acest segment, si chiar incepand de la crossover-e sau alte combinatii de genul asta destinate < soferitelor > neatente care din lipsa de talent simt nevoia de acel sentiment < safe > si eventual le vezi chiar si la volanul unui GLK ( chiar dk dansa sta in Dorobanti si-si face < piata > in AFI )
'....Marcile europene consacrate din gama de volum ... excluzand Open, Ford si cele frantzusesti ...."
Ai o minte tare incalcita, prietene; Daca deja Hyundai-Kia sunt peste Opel, Ford si cele frantuzesti - inseamna ca mai au inca putin pana cand vor depasi pe ... VW si Skoda (?) si .. Fiat?
RIPLA
Super interesanta parerea ta Giga! Si foarte vehement expusa! S-a inteles totul dupa 4 randuri, nu era nevoie de ditamai prelegerea. Cred ca tu stii ce vrei de la viata. E un punct de vedere. Nu?