Fanii Lancia au parte de cel mai frumos cadou înainte de venirea verii. După ce constructorul italian a publicat primele imagini cu noul Ypsilon HF, primul hot hatch electric al mărcii, acum a venit momentul ca Lancia să facă un anunț pe care fanii mărcii îl așteptau de foarte multă vreme: revenirea în lumea raliurilor.
Constructorul italian va reveni pe probele speciale în calitate de echipă de uzină pentru prima oară din 1992. Pentru a marca revenirea în raliuri, Lancia a dezvăluit noua sa mașină de concurs, Ypsilon Rally4.
Noul model este construit sub egida regulamentului Rally4, o clasă dedicată mașinilor cu două roți motrice față. Sub capota noii mașini de raliu se află un motor cu 3 cilindri de 1.2 litri, turbo, care dezvoltă 212 cai putere și care este cuplat la o cutie secvențială cu 5 trepte. Bineînțeles, noua mașină de concurs primește și un diferențial cu alunecare limitată, precum și celebra grafică exterioară albă în combinație cu dungi roșii și albastre, un omagiu adus celebrului parteneriat dintre Lancia și Martini.
Lancia este cel mai titrat constructor din istoria Campionatului Mondial de Raliuri, cu 10 titluri câștigate în Campionatul Constructorilor, inclusiv 6 titluri câștigate consecutiv între 1987 și 1992, precum și 4 titluri la piloți.
Mașinile cu care Lancia a câștigat aceste titluri sunt: Stratos, Rally 037 și Delta Integrale. Piloții care au câștigat titluri cu Lancia în WRC sunt Juha Kankkunen (1987 și 1991) și Miki Biasion (1988 și 1989).via Lancia
Comentarii (1)