Lista mărcilor participante în Campionatul Mondial de Anduranță la categoria prototipurilor Hypercar tocmai a crescut cu un nume greu. Mai exact, este vorba despre Ford, care va face pasul la categoria regină a campionatului începând din sezonul 2027. În prezent, marca americană concurează la categoria LMGT3, cu Mustang GT3.
Ford va reveni în clasa regină inclusiv în cursa de 24 de ore de la Le Mans, pentru prima oară după 6 decenii. Ovalul Albastru a câștigat celebra cursă de 4 ori consecutiv, din 1966 până în 1969. De asemenea, Ford a obținut și o victorie de clasă în 2016, la vechea categorie GTE Pro.
„Intrăm într-o nouă eră de performanță și de curse la Ford”, a declarat Bill Ford, președintele executiv al constructorului american. „Poți să vezi asta din ceea ce facem pe șosea și în afara acesteia. Atunci când concurăm, noi concurăm ca să câștigăm. Nu există un circuit sau o cursă care înseamnă mai mult pentru istoria noastră decât Le Mans.
Este locul unde ne-am duelat cu Ferrari și am câștigat în anii 1960. Este locul unde ne-am întors 50 de ani mai târziu, am șocat lumea și am bătut Ferrari din nou. Sunt încântat că ne întoarcem la Le Mans și să concurăm la cel mai înalt nivel al curselor de anduranță.”Odată cu acest anunț, Ford se va alătura următoarelor mărci care vor concura în 2027 la clasa Hypercar: Ferrari, Toyota, Porsche, BMW, Alpine, Aston Martin, Cadillac, Genesis și Peugeot.
via Ford
Ka - pa!
Fiesta - pa!
Focus - pa!
Mondeo - pa!
Decat (sic) Kuga, Puma si Capri. Si Ranger.
Boieri.
Cei care cumparau demult Fiesta au migrat la Puma, iar cei care luau Focus au migrat la Kuga, totul este foarte simplu. Iar clasele mini (A) si medie (D) unde erau celelalte doua modele amintite de Alex au murit pur si simplu la toti producatorii, asa ca era logic sa faca si ei curatenie in oferta si sa elimine ce nu se mai vindea sau nu mai facea profit.
daca in viitor nu vor mai exista masini joase(idiocracy++), trec la scutere, "masinute de seniori" etc. never suspended!