După o pauză lungă de 32 de ani, Lancia revine oficial în lumea raliurilor cu noul Ypsilon Rally4 HF. Noul model este construit sub egida regulamentului internațional Rally4, creat special pentru mașini de concurs cu două roți motrice.
Deși mașina de concurs a fost dezvăluită în primăvara acestui an, constructorul italian tocmai a demarat primele teste cu noul model. La volanul noului model de concurs s-a aflat italianul Miki Biasion, dublu campion mondial în WRC în 1988 și 1989, cu Lancia.
"Astăzi am condus Lancia Ypsilon Rally4 HF într-un test special și trebuie să recunosc că prima impresie a fost foarte bună", a declarat Biasion. "Sunt foarte onorat să pot contribui la dezvoltarea lui Ypsilon Rally4 HF, cât și a noii Lancia Ypsilon HF (versiunea de stradă), două modele cheie din planul de renaștere Lancia", a mai adăugat fostul campion mondial.
Noua Lancia Ypsilon Rally4 HF primește un motor de 1.2 litri cu 3 cilindri, turbo, care dezvoltă 212 cai putere.
Modelul primește tracțiune față, o cutie de viteze secvențială cu 5 trepte și un diferențial cu alunecare limitată.Debutul competițional al noii Lancia Ypsilon Rally4 HF va avea loc în 2025.
via Lancia
Ce se întâmplă cu Lancia? Vor să o facă de râs cu orice preț? Căci din 1989 asta se întâmplă cu această excepțional marcă.