Polestar, brandul de performanță al celor de la Volvo, a dezvăluit marți primul model de serie după separarea oficială de compania-mamă.
Botezat simplu Polestar 1, noul model va intra în producție de serie la jumătatea anului 2019 într-o uzină din China a cărui construcție va fi finalizată la jumătatea anului viitor.
Polestar 1: date esențiale:
● Polestar 1 este un coupe cu două uși și 4 locuri despre care producătorul afirmă că este un "Grand Tourer Coupe";
● Polestar 1 este construit pe platforma Scalable Platform Architecture (SPA) deținută de Volvo și întâlnită și pe modelele suedeze din seria 90, însă constructorul afirmă că 50% din model este realizat de proprii săi ingineri;
● caroseria mașinii este realizată parțial din fibră de carbon care îmbunătățește masa și permite un centru de greutate mai scăzut;
● în comunicatul de presă, Polestar nu a oferit detalii despre interior, însă imaginile atașate evidențiază că acesta este foarte asemănător cu cel al modelelor recente de la Volvo;
● Polestar 1 beneficiază de un sistem de propulsie hibrid cu motor pe benzină de 2.0 cu 4 cilindri și 343 de cai putere pe puntea față și două motoare electrice de 218 cai putere pentru puntea spate.
De asemenea, Polestar menționează că sistemul de propulsie integrează și un electromotor care joacă rol de generator care furnizează în plus 39 de cai putere. În total, sistemul hibrid generează 600 de cai putere și un cuplu maxim de 1.000 Nm;● Polestar 1 poate parcurge 150 de kilometri în regim full-electric, mai mult decât orice alt hibrid de pe piață, conform celor de la Polestar;
● printre tehnologiile de care beneficiază coupeul se numără suspensia Ohlins Continuously Controlled Electronic Suspension, care permire șoferului să schimbe setările suspensiei în funcție de condițiile de drum.
Polestar 1, disponibil doar pe internet. Urmează Polestar 2 și Polestar 3
Polestar 1 va putea fi achiziționat doar pe internet, prin intermediul unui site dedicat sau a unei aplicații mobile. Totuși, vor exista și showroom-uri pentru ca potențialii clienți să vadă mașina și să testeze anumite funcții.
În plus, mașina poate fi obținută doar pe bază de abonament pe 2 sau 3 ani, iar acesta va include și servicii suplimentare de preluare și de livrare dintr-un loc anume, dar și de închiriere a altor modele Volvo și Polestar. Plata abonamentului se va face lunar, însă Polestar nu a detaliat încă ce costuri vor suporta clienții.
O altă informație importantă dezvăluita doar în cadrul evenimentului de lansare de la Shanghai este ca Polestar 1 va avea o producție limitată la 500 de unități pe an.
De asemenea, brandul a anunțat și lansarea următoarelor două modele din gamă.
Polestar 2 va fi un sedan electric care va rivaliza cu Tesla Model 3, în timp ce Polestar 3 va fi un SUV electric de mari dimensiuni.Via Volvo
putin din alura si calandrul batranului P1800, usoare reminescente ale interiorului mai tanarului 480s totul imbracat frumos si elegant. Despre motorizare? thumbs up!
Ma intreb daca se poate plati abonamentul asta doar o luna.
e Polestar aici vorbim de performante dinamice si mai putin de ecologie.
Un lucru pe care multi nu vor sa-l priceapa e faptul ca masiva ofertare electrica permite constructorilor lansarea pe piata si a unor modele clasice sau (cum este aici) hibride. Pentru ca emisiile se calculeaza la nivel de companie aceasta evita eventualele amenzi pentru nerespectarea legislatiei.
Cred ca situatia lui se aseamana cu a celor de la Ford cu Vignale si tot ca ei o sa aibe vanzari modeste, modeste.
Subiectiv - interiorul mi se pare banal spre urat pentru 2017 si mai ales pentru viitor.
Cat despre ecologie, cititi-l pe Vianu.
discutabil modul de achizitie, desi e unul modern
nu inteleg discutia asta ecologie vs performanta la acest model. asa cum zicea vianu, in primul rand e Polestar. apoi chiar in articol scrie ca daca vrei ecologie, ai 150 km electrici. vrei performanta? 1000nm cuplu. si cred ca au impacat si capra si varza
Evident că-i și un P 1800 redivivus - mașină legendară nu doar fiindcă o conducea Roger Moore în serialul The Saint, ci și datorită fiabilității de excepție (dacă nu mă-nșel, un exemplar din SUA are +3.000.000 km rulați.)
Marketo-geekșii de la Volvo (sau chinezii?) s-au prins în orice caz că merită pedalat pe exclusivitate cu Polestar și cred c-o să le meargă, chiar dacă nu-s Ferrari.
Cît despre modurile așa-zis moderne de plată tip LOA, PCP etc (de obicei fără posesie propriu-zisă), deși încep să fie majoritare-n Vest, continui să cred că-s doar forme insidioase de spoliere bancară.
...Există așadar și iobagi bogați, :-) iar directivele noului feudalism digitalo-orwellian cer să fie mai mulți, ba chiar toți.
Prostia aia de schimbator de viteza care nu schimba pozitia. Este impardonabil pt o masina sport.
După @Autocar, ar costa aprox. 117.000 lire, adică vreo 130.000 euro la cursul actual, deși se prevede că procentul cumpărătorilor pe bune va fi unul f. mic, majoritatea preferînd abonamente cu slugi incluse (leasing de valeți în lb. marketineză. :-))
...E mult, e puțin? - dilemă care oricum nu interesează niște "normalos" ca mine-tine-noi.
Polestar 1