Peugeot a prezentat astăzi oficial primele imagini și informațiile legate de cel mai nou model care intră în gama sa de modele. Numele său oficial este Peugeot Rifter și reprezintă urmașul direct al versiunii pentru pasageri a lui Partner, model care până acum a purtat denumirea Partner Tepee.
Noul Rifter preia automat structura de monovolum a modelului pe care-l înlocuiește, însă la nivel de design diferențele sunt majore. Dacă Partner Tepee era o utilitară transformată în mașină dedicată pasagerilor și exprima acest lucru prin toți porii, Rifter pleacă de la o platformă nouă (EMP2) a grupului PSA-Opel și folosește ca bază de plecare la nivel estetic SUV-urile 3008 și 5008, de la care paree că împrumută parțial elemente de caroserie precum scuturile din aluminiu, protecțiile laterale din plastic sau chiar garda la sol mărită față de versiunea anterioară, toate evocând imaginea unui SUV mai degrabă decât cea a unui monovolum clasic de tip Ludospace, așa cum denumesc francezii mașinile de familie provenite din utilitare.
Noul Peugeot Rifter este disponibil în două variante de lungime (440 de centimetri în versiunea normală sau 475 de centimetri în varianta cu ampatament lung), în două opțiuni estetice (normal sau GT Line) și în două versiuni de interior: cu 5 sau 7 locuri. Fiind o mașină dedicată familiei, cel mai important aspect al acesteia este caracterul practic.
iar veștile nu sunt deloc rele: Peugeot Rifter oferă un portbagaj de minim 775 de litri care poate fi extins până la imensa valoare de 4000 de litri în formatul lung de caroserie și interior cu 5 scaune. Tot la capitolul practic intră și numeroasele spații inteligente de depozitare de la interior, dar și deschiderea duală a hayonului, accesul la bagaje putând fi realizat la nevoie doar prin lunetă.Interiorul noului Peugeot Rifter renunță definitiv la designul interior în general anost derivat din utilitare și adoptă moda recentă a mărcii franceze, în care volanul de dimensiuni reduse este asortat cu un display touch de 8 inch în centrul planșei de bord și cu un instrumentar de bord care rămâne parțial analog.
La nivel de motoare, Peugeot Rifter se bazeză pe unități cunoscute din gama mărcii franceze. Motorul turbo pe benzină de 1.2 litri poate fi comandat în două versiuni de putere (110 CP cu manuală 5 trepte și 130 CP cu automată 8 trepte), în timp ce versiunile diesel sunt împinse de un motor 1.5 BlueHDI care are 75 CP (manuală 5 trepte), 100 CP (manuală 5 trepte) sau 130 CP (manuală 6 trepte sau automată 8 trepte). Toate motorizările respectă normele Euro 6.
Construit pentru aventurieri: Rifter 4x4 Concept
Pentru a celebra lansarea noului Rifter, Peugeot va aduce la Salonul Auto de la Geneva și un showcar dedicat averturierilor.
Bazat pe modelul francez de familie, acesta se numește oficial Rifter 4x4 Concept și oferă în plus un sistem de tracțiune integrală, o gardă la sol mărită cu 8 centimetri și anvelope specifice. Plafonul este special și poate găzdui un cort extensibil produs de specialiștii de la Autohome, care au construit anterior un concept asemănător pe un Mini.Dacă la nivel estetic sau de dotări este o apariție interesantă, importanța strategică a lui Rifter 4x4 Concept este una majoră în contextul în care anunță practic o viitoare versiune integrală a modelului francez. Sistemul de tracțiune integrală are trei moduri de operare (2WD, 4WD și Lock) și va fi introdus în viitor și în dotarea opțională a SUV-urilor compacte ale mărcii, 3008 fiind unul dintre "clienții" vizați și așezați în fruntea listei de "doritori".
Răspuns: mașini gen Peugeot Rifter, despre care putem spune că e chiar grozavă.
Las-o duba cum este ea, ca este utila! Nu încerca sa păcălești!