"Noul Peugeot 508 schimbă totul". Așa începe comunicatul de presă al constructorului francez, iar imaginile demonstrează că aceste cuvinte nu sunt prea mari pentru noutățile aduse de modelul de segment D.
În contextul în care numeroși clienți migrează spre SUV-uri, noul 508 vine cu numeroase schimbări de design exterior și interior, dar și cu motoare mai puternice, elemente care au potențialul de a relansa vânzările modelului francez.
Noua generație Peugeot 508: date esențiale:
● partea frontală are un design cu linii agresive inspirate de la conceptul Peugeot Instinct, inclusiv prin modificări majore aduse grilei și blocurilor optice LED;
● forma luminilor de zi este distinctivă și ajunge până în zona gurilor de ventilație. Stopurile beneficiază de asemenea de un design agresiv;
● în ciuda trendului de creștere a dimensiunilor, lungimea noului 508 este cu 80 de milimetri mai mică, iar înălțimea a scăzut cu 60 de milimetri. În schimb, lățimea modelului este acum cu 20 de milimetri mai mare; volumul portbagajului a crescut de la 473 la 487 litri, în timp ce rabatarea banchetei din spate generează o capacitate de 1.537 de litri;
● la interior, Peugeot a introdus instrumentarul de bord digital cunoscut sub numele oficial i-Cockpit, cu ecran de 12.3 inch.
În plus, există încă un ecran de 10 inch cu funcții touch poziționat central care are formatul 8:3;● designul interior este inspirat semnificativ din SUV-ul 3008, inclusiv în privința așezării elementelor pe planșa de bord;
● în plus, noul 508 include două tipuri de ambianțe interioare care pot fi personalizate prin ajustarea luminii ambientale și a culorii ecranului, dar și a fundalului sonor;
● printre materialele disponibile opțional pentru interior se numără Nappa, Alcantara sau lemn autentic. Confortul pasagerilor este asigurat și prin cele 5 programe de masaje disponibile opțional;
● gama de motorizări a fost actualizată. Oferta include un singur motor pe benzină PureTech, iar acesta are capacitatea de 1.6 litri și este disponibil în versiuni de 180 CP și 225 CP. Cea mai puternică dintre ele poate fi însă comandată doar pentru versiunea GT a lui 508. Anterior, cel mai puternic motor pe benzină de pe 508 avea 165 CP;
● fanii propulsiei diesel vor avea de ales între motoare BlueHDi de 1.6 și 2.0 litri în versiuni de 130 CP, 160 CP și 180 CP. Motorul diesel de 130 CP este singurul din ofertă care poate fi comandat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, în timp ce toate celelalte versiuni vin exclusiv cu cutie de viteze automată cu 8 trepte;
● din toamna anului 2019, Peugeot 508 va fi disponibil și într-o versiune plug-in hybrid, însă francezii nu au oferit alte detalii tehnice despre această;
● noul Peugeot 508 este echipat cu numeroase sisteme de asistentă, inclusiv Night Vision, despre care francezii susțin că este o premieră absolută în acest segment și că detectează ființe vii pe timp de noapte de la distanțe de 200-250 de metri.
● printre celelalte sisteme disponibile se numără Adaptive Cruise Control, Lane Positioning Assist (premieră pentru un model Peugeot), Active Safety Brake, Distance Alert, Lane Keeping Assist, High Beam Assist, Speed Limit, Extended Traffic Sign sau Active Blind Spot Monitoring.
Noul Peugeot 508 va fi dezvăluit publicului cu ocazia Salonului Auto de la Geneva de la începutul lunii martie, iar vânzările vor începe în luna septembrie la prețuri care vor fi comunicate ulterior.
Via Peugeot
În rest, cred că mai puțin contează diverse păreri subiective, cum îmi pare și convingerea designerilor PSA că-ar fi vorba de un coupe cu 4 uși.
Fiindcă, dacă e s-o luăm pe impresii, mai toate sedanurile medii actuale ar fi.
Nu cred. Liber la impresii deci, stimabili @anonimi. Care fiți totuși convinși că și mărcile cu pretenții și prețuri - mult peste ale PSA ambele - sînt la fel de capabile să proiecteze / fabrice borduri futuriste, doar că NU VOR.
În loc să mai perorez însă-n Pustie filosofări oricum inutile pe tema compartimentalizării cu schepsis a ÎNTREGII industrii auto, mai bine mă retrag la depou. :-)
ai luat observatia drept repros personal.
Imi permisesem sa observ ca in comparatie cu ceilalti care isi lauda sedanurile ca fiind coupeuri astia cel putin au lucrat si la un interior care se indeparteaza (lejer) de banalitatea oricarei oferte din segment
si pentru a insista pe subiectivisme si cu tot riscul sa te irit (de asta nici nu ma semnez) cand ma urc intr-o masina prefer sa am si altceva decat aceeasi varza murata cu carnati sau o supa lunga si reincalzita (dupa caz)
apropo...subiectivismul face vanzari si personal mi se flutura ca ceilati nu ofera pentru ca nu vor. Stii, unii dintre noi nu s-au nascut ieri.
Daca nu ar fi Mazda 6 si Mondeo asa de bune si frumoase ...
Eu l-am și cunoscut, pe vremea cînd lucra pentru VW/Audi - și eu la fel, deși mai jos ca rang, înainte să mă retrag în presa auto-moto... germană întâi.
Oricum, CV-ul meu de aproape-pensionar - și un simplu chibiț p-aici de fapt, la fel ca voi -, nu interesează pe nimeni. Și chiar dac-aș aduce Zeugniss-uri tot aș fi luat în tărbacă pentru opinii calificate pe felia stil-design (dar e păcat că aproape nimeni nu știe câți români au făcut/fac treabă bună-n industria vestică auto/moto.)
Important e doar că omu - care lucrează acum pentru Marvel, Space-X, Hollywood etc, băgîndu-și de mult picioarele-n mizeria din industria/designul auto - putea concepe de-acum +două decenii interioare cu mult peste ăsta al *hipermodernului* 508.
S-a retras fiindcă VAG i-a impus să se limiteze la proiectarea de concept-cars (nu ți le mai enumăr, că le poți găsi și singur - sînt celebre.)
...Pentru cine? Pentru Audi, mda - conservatorii ăia împuțiți care din cauza căpoșeniei lor de a rămîne înghețați în proiect (după unii) nici nu prea vînd. :-)
Nefiind născut chiar ieri, sper că ai prins deci șpilul.
Io fiind însă născut răs-alaltăieri, vă zic *La revedere, tabără dragă*.
Stiu că nu contează nici cît negru sub unghie retragerea mea definitivă de pe AM - gașca comentatori experți anonimi -, :-) dar chiar n-are sens să-mi mai pierd timpul aici, sincer.
...Deși a fost uneori distractiv, recunosc.
Eu sper sa nu renunti sa intri si sa comentezi pe aici pentru ca aduci culoare si substanta.
Ma gandeam la ce spuneai si cu siguranta ai dreptate. Dar de unde sa stie lumea ce fac romanii daca nimeni nu le face reclama. Nici ei insusi nu isi fac.
Poate Mircea te-ar lua in seama daca ai scrie cate editoriale. Sigur ar fi continut unic in peisajul nostru si sigur ar fi majoritate interesati.
Batranii inca au un cuvant de spus :)
hai sa nu ne mai dam loviti. Strict la subiect, Peugeot a ridicat stacheta in privinta designului de interior. Si ceilalti vor reactiona in consecinta.
Like!