Cea mai importantă premieră din lista celor pregătite de Toyota pentru Salonul Auto de la Geneva este noua generație a compactei Auris. Modelul hatchback care complementează segmentul C de la Toyota alături de bestseller-ul Corolla se prezintă în fața publicului în cea de-a treia generație. Noutățile principale sunt, pe de o parte, eliminarea completă a motorizărilor diesel din ofertă, dar mai ales apariția a două opțiuni de sisteme de propulsie hibride: unul dedicat celor care își doresc un consum foarte mic, celălalt clienților care caută performanțe dinamice superioare.
Noua generație Toyota Auris: date esențiale
● Prima informație importantă: hatchback-ul compact din gama Toyota nu-și va schimba numele, deși unele informații din presa Occidentală anunțau că Auris revine la numele Corolla începând cu 2018.
● Din gama noului Auris este eliminat motorul diesel, iar cele 5 versiuni de motorizare de pe actuala generație se transformă în doar 3 versiuni pe noul model.
● Motorizările disponibile: Benzină turbo 1.2 de 116 CP; Sistem hibrid electric+benzină 1.8 de 122 CP; Sistem hibrid electric+benzină 2.0 de 180 CP.
● Auris a fost în 2010 primul model din gama Toyota în afara lui Prius care a primit o versiune hibridă.
Astăzi, Auris continuă "experimentele" și devine primul model din gama Toyota care oferă două motorizări hibride, în funcție de profilul clientului.● Niciuna dintre versiunile hibride disponibile pe Auris nu oferă încărcare la priză. Altfel spus, vorbim despre același sistem hibrid clasic care a făcut istorie în gama japonezilor de la Prius încoace.
● La nivel de construcție, noul Auris se bazează pe o platformă de nouă generație: Toyota New Global Architecture (TNGA). Conform japonezilor, TNGA le oferă inginerilor posibilitatea de a se baza pe o parte comună a subansamblelor fără ca designerii să fie nevoiți să "repete" porțiuni vizibile ale caroseriei între modele.
● Alte caracteristici ale platformei TNGA: un centru de greutate mai coborât, un comportament mai rigid al șasiului și o suspensie spate Multilink.
● La nivel estetic, Auris primește o alură mai dinamică prin câteva artificii care afectează pozitiv proporțiile mașinii.
Astfel, aflăm că noua generație e mai lungă (+4 centimetri) și mai coborâtă (-2.5 centimetri) decât anterioara.● Liniile lui Auris sunt inspirate din noile generații ale modelelor Toyota, în detalii fiind regăsite indicii care vin dinspre C-HR, Corolla, RAV4 și Prius.
● Auris oferă în premieră faruri LED care complementează stopurile și luminile de zi LED existente în dotarea modelului japonez.
● Toyota nu a oferit deocamdată nicio imagine oficială cu interiorul noul Auris.
● Auris a fost prezentat oficial la Geneva în cursul zilei de astăzi și urmează să fie disponibil în showroom-uri în cursul acestei primăveri.
despre design doar lucruri bune.
dar oare ce cutii vor avea versiunile hybrid?
De data asta versiunile de baza sper sa vina cu ecran tactil.
Acum ca vorbeam de preturi, in special Pana, actualul Auris porneste de la 16.000 de euro, deci mai mult ca sigur ca noua generatie nu are cum sa porneasca de la 14-15.000, ca doar toate modelele se scumpesc odata cu o noua generatie. Eu zic ca va porni de undeva pe la 20.000, mai ales daca ne uitam ca hibridul actualei generatii debuteaza la 20.500 de euro.
Poate parea mult, insa bonusurile la hibride erau in 2017 in valoare de 4.400 euro.
Poate deveni un best buy, mai ales in conditiile in care din 2020 dieselul urmeaza sa fie interzis in majoritate oraselor mari din vest.