Jaguar a prezentat noul I-Pace, un SUV electric gata să strice ploile lui Elon Musk și să încurce și mai tare vânzările lui Tesla Model X. Noul Jaguar I-Pace va putea fi admirat în cadrul Salonului Auto de la Geneva, eveniment care își va deschide porțile în doar câteva zile.
Jaguar F-Pace, E-Pace și I-Pace formează acum gama de SUV-uri cu care producătorul britanic încearcă să fure din clienții constructorilor germani. Noul Jaguar I-Pace va fi produs în Austria, la Graz, în cadrul fabricii Magna Steyr, aceeași uzină în care acum este asamblat E-Pace. SUV-ul electric poate fi deja comandat și este disponibil în versiunile S, SE și HSE. Britanicii au pregătit și varianta de lansare First Edition.
Jaguar I-Pace: date esențiale
● Jaguar I-Pace măsoară 4.682 de mm lungime și are un ampatament de 2.990 de mm. Designul exterior a fost influențat de supercar-ul C-X75, iar coeficientul aerodinamic este de 0.29. Portbagajul poate înghiți 656 de litri, iar prin rabatarea scaunelor din spate, volumul crește până la 1.453 de mm.
● În zona frontală, I-Pace integrează o grilă cu Active Vanes.
Fantele se vor deschide ori de câte ori bateriile au nevoie de răcire suplimentară. Jantele de 22 de inch și blocurile optice Matrix LED completează look-ul noului Jaguar I-Pace.● SUV-ul constructorului britanic folosește două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. În total, sistemul de propulsie oferă 400 de cai putere și 696 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.8 secunde, iar viteza maximă încă nu a fost comunicată.
● Bateria lui I-Pace a fost integrată în structura acestuia, iar distribuția maselor pe punți este de 50:50. Bateria are o capacitate de 90 kWh și integrează 432 de celule și promite o autonomie de 480 de kilometri în ciclul WLTP.
● La o priză normală vei putea înmagazina 80% din capacitatea totală în 10 ore. Dacă se utilizează o stație de 100 kWh, aceeași încărcare se realizează în 40 de minute. Totodată, britanicii spun că 15 minute (stație de 100 kWh) sunt suficiente pentru a adăuga 100 de kilometri de autonomie.
● Bateria lui Jaguar are o garanție de 160.000 de kilometri sau 8 ani.
Britanicii estimează că în această perioadă, acumulatorii vor pierde 30% din capacitate.● Jaguar I-Pace va fi oferit alături de sistemul de infotainment Touch Pro Duo. Două ecrane tactile se află poziționate pe consola centrală, în timp ce șoferul va beneficia de un Head-Up Display de ultimă generație. Instrumentarul de bord se numește Interactive Driver Display și are o diagonală de 12 inch.
● SUV-ul electric pregătit de britanici oferă o navigație capabilă să memoreze rutele parcurse și obiceiurile șoferului astfel încât să calculeze foarte precis autonomia rămasă. Sistemul de infotainment include și asistentul vocal Alexa. Acesta va putea fi utilizat și prin intermediul aplicației Jaguar InControl Remote. Asemeni modelelor Tesla, Jaguar I-Pace va primi actualizări software over-the-air.
Jaguar i-Pace S: £63,495 (~$87,000 USD)
Jaguar i-Pace SE: £69,495 (~$95,400 USD)
Jaguar i-Pace HSE: £74,495 (~$102,200 USD)
Model X 75D ~68000 USD
Model X 100D ~84300 USD
Model X P100D ~128000 USD
asa e, nimic de reprosat, laudabil ca n-au mers cu jumatati de masura
Model X 75D ~ 85000 Eu
Model X 100D ~105650 USD
Model X P100D ~151300 USD
https://www.tesla.com/fr_FR/modelx/design
@mm, exact. Interiorul pastraza elemente tradtionale (de masina clasica dpdv al motorizarii) exteriorul este, idem, in linia tipica Jaguar. Design la cote inalte. Nimic facut (sau NEfacut) de dragul scaderii pretului si nici solutii ce tin mai mult de marketing (gen fluturasi in loc de usi sau TV-ul din living transferat in bord).
pretuile la Model X sunt in Euro, evident si nu in bazaconia aia de USD
Știi ce-i fain? Că unii compară vânzările lui Model S cu d-alde Seria 7 și Clasa S, deși n-au nicio legătură de segmentare, poziționare sau target în afară de preț.
Dar când vine un SUV dintr-un segment inferior care oferă aceleași performanțe și aproximativ același preț cu Model X, "stai, dom'ne, că nu e corect".
Cum mai e și viața asta... :)
Comparatia de care vorbesti a fost facuta de mai multe publicatii auto straine. Sa inteleg ca aia sunt niste prosti?!
A iesit Musk cu muschii umflati si a spus sus si tare ca se bate cu Merc si BMW. Si poporul a preluat pur si simplu. Pai daca costa o caruta de bani ca alealalte insemna ca e ceva de capul lui S. La pret.
si unui kkt daca ii pui 6 zerouri in coada insemna ca merita.
Absolut. Din punctul meu de vedere, e o tâmpenie.
Este FIX ca și cum ai compara vânzările lui Renault Zoe cu cele ale lui Ford Focus. Sau ale lui Nissan Leaf cu cele ale lui VW Passat.
Firește că au același preț pe anumite versiuni, dar sunt segmente total diferite, au public total diferit și - evident - sunt mașini complet diferite.
Dacă prețul ar fi singurul argument în comparații, putem compara Duster cu Citroen C1 pe alocuri. De ce nu? :))
Dar asta nu schimba faptul ca Jaguar I-PACE si Model X nu pot fi comparate in mod realist. Mai mult de atat, disperarea celor de la Jaguar i-a facut sa publice pe Youtube o reclama in care au recurs la doua tendative de inselaciune: prima in momentul in care soferul de pe Model X spune ca si-ar fi dorit sa conduca Model X P100D si in urmatoare secventa el primeste un Model X 100D (fara P) si a doua inselaciune in momentul in care soferul de pe Jaguar spune ca la pretul lui Model X 100D el poate cumpara doua I-PACE. Preturile le-am pus mai sus, in USD, de pe site-ul Tesla cu pachetul premium debifat.
Reclama poate fi vazuta aici: https://www.youtube.com/watch?v=fErFiWjoeCQ
1. soferul de Jaguar spune ca la pretul unui P !!! poate cumpara doua I-Pace.
2. si atunci primeste un D, cel mai sigur fiind mai apropiat ca si pret
Nicule inteleg, esti fan Tesla, dar totusi....
Trebuie să recunoaștem că meritul Tesla este că a pus presiune pe marii constructori.
Nu am nimic cu Tesla in sine ca model, insa au spus ca fac multe si au facut putine.
Diversitatea face bine utilizatorului, chiar daca nu ma aflu in targetul acestui model.
Peste asta, masina arata chiar bine, cu grila de "radiator" si vaneurile pentru racire. Ca aspect, peste Tesla!
Sau cum ar zice englezu: VERY WELL DONE!
Eu ma rezum ”doar” la : MAGNIFICENT!!!
E clar ca nu e pentru oricine...