Aston Martin a profitat de absența celor de la Opel pentru a rezerva locul în care constructorul german își prezintă în mod tradițional premierele mondiale la stand. Drept urmare, britanicii au avut la dispoziție unul dintre cele mai mari standuri de la Geneva, un lucru neobișnuit pentru un constructor obișnuit cu un spațiu relativ restrâns.
Ei bine, astăzi a venit și explicația oficială pentru inedita schimbare de abordare a celor de la Aston Martin: britanicii au dezvăluit un concept spectaculos care anunță nu doar primul model electric al mărcii, ci și sub-brandul Lagonda, sub umbrela căruia Aston va prezenta toate modelele cu emisii zero din propriul portofoliu.
Aston Martin Lagonda Vision Concept - informații esențiale
● Conceptul desenat de Aston Martin este full-electric și anunță linia estetică pe care o vor adopta primele modele electrice ale britanicilor: un coupe (lansare în 2021) și un SUV (lansare în 2023).
● Singurele cifre avansate de Aston Martin într-un comunicat oficial altfel destul de stufos sunt cele ale autonomiei prevăzute pentru un sistem de propulsie care se va baza pe baterii de generație nouă de tip solid state: 650 de kilometri.
● Scopul celor de la Aston Martin este acela de a deveni primul constructor de lux care oferă pe piață un model pur electric.
● Aston Martin despre designul lui Lagonda Vision Concept: "Considerăm că publicul asociază luxul cu o anumită abordare tradițională sau chiar învechită. Pentru că, până acum, doar asta le-a fost oferit. Lagonda există pentru a provoca acest mod de gândire și să demonstreze că o mașină poate fi în același timp modernă și luxoasă. Cei doi termeni nu se exclud reciproc".
● Designul mașinii a avut un singur element non-negociabil: pachetul de baterii trebuie montat sub podea. De aici, designerii au avut libertatea de a construi habitaclul și liniile exterioare după cum și-au dorit. "Revoluția electrică înseamnă că nu mai e nevoie de designul de tip «cal și caleașcă», iar conceptul nostru subliniază oportunitățile care ni se deschid atunci când nu mai ai nevoie de spațiul din fața habitaclului în care în mod tradițional intră motorul. În Lagonda Vision Concept, bateriile ocupă podeaua mașinii. Tot ce e deasupra acestei linii ne aparține".
● Scopul designerilor a fost acela de a demonstra că o mașină poate să atragă inspire o abordare de lux și să atragă atenția pe șosea și fără să aibă dimensiuni foarte mari. "E ca și cum ai compara un Concorde cu spațiul de la First Class într-un avion convențional".
● Lipsa unui motor înseamnă și lipsa unei capote convenționale. Designerii Aston Martin spun că nu au avut nevoie de capotă, dar că forma alungită în față este rezultatul sculpturii aerodinamice necesare pentru o rezistență redusă la înainte și, deci, la economisirea energiei din baterii.
● La interior, Aston Martin a lucrat cu artizanul britanic David Snowdon, rezultatul fiind un mix de elemente și materiale care se regăsește rar într-o mașină: fibră de carbon, ceramică, lână și mătase.
● Fiind gândit ca o mașină autonomă la nevoie, conceptul britanic își poate muta volanul în stânga bordului, în dreapta bordului sau îl poate elimina complet, lăsând mai mult spațiu pentru relaxarea pasagerilor. "Pentru posesorii ma;inilor de lux, mașinile autonome există deja de peste un secol într-o formă din carbon care se numește șofer".
● Conceptul Lagonda oferă un sistem de tracțiune integrală care poate transmite până la 100% din cuplul disponibil unei singure roți, în funcție de nevoi.
via Aston Martin
Comentarii (0)