Volkswagen a ridicat oficial cearșaful de pe cea mai importantă noutate a gamei proprii în acest început de an. Numele său de scenă este Volkswagen Arteon și-și propune să se așeze în gama mărcii germane deasupra actualului Passat, înlăturând astfel din portofoliul brandului din Wolfsburg un alt model considerat interesant: Passat CC sau doar CC, așa cum a fost el cunoscut în cea mai recentă generație.
Frate de platformă cu Passat, noul Arteon reprezintă viziunea Volkswagen legată de un coupe cu patru uși dedicat familiștilor care nu sunt convinși de aspectul "business" al modelului care reprezintă VW în segmentul sedanurilor medii. Cu un look frontal agresiv și cu o linie laterală care păstrează cele patru uși, dar plusează cu un plafon plonjat dinamic, noul Arteon va miza pe cartea sportivității.
Arteon este cu aproape 10 centimetri mai lung decât fratele spu sedan, fiind de asemenea mai lat (+4 centimetri) și mai scund (-2.8 centimetri) decât acesta.
Look-ul general al lui Arteon nu este însă o noutate absolută pentru Volkswagen, fiind inspirat masiv din cel al conceptului Coupe GTE Concept, pe care germanii l-au prezentat oficial la ediția 2015 a Salonului Auto de la Geneva.
De altfel, Volkswagen a împrumutat pe seria de fotografii oficiale chiar și nuanța galben-muștar a conceptului, pentru ca asemănările să fie aproape perfecte.La interior, Arteon păstrează atmosfera, liniile generale și designul lui Passat, model cu care împarte de altfel și sistemul multimedia, pachetul de sisteme de siguranță și blocul de tehnologii.
La nivelul motorizărilor, noul VW Arteon oferă motoare cunoscute deja din gama lui Passat sau a noului Golf facelift. Noul 1.5 TSI de 150 CP este opțiunea de intrare în gamă, aceasta fiind acompaniată de un 2.0 TSI de 190 CP și de o versiune "nervoasă" de 280 CP a acestui motor, aceasta din urmă fiind dotată și cu tracțiune integrală 4Motion.
În gama diesel, clienții vor putea miza pe trei versiuni ale motorului TDI de 2.0 litri: 150 CP, 190 CP și 240 CP, ultimul în variantă biturbo. Ultimele două primesc și tracțiune integrală.
Chiar si prizele de aer din bara decupate de la Bmw, se integreaza perfect:).
PS. :) bine ca au venit acum cu galbenul ala, mustar. Cam tarziu, dar e bine. De "afumatura" aia se mai aude ceva, sau acum se fac..mici?
Altfel, lateralul si spatele sunt foarte elegante, iar interiorul e excelent din toate punctele de vedere:
https://www.youtube.com/watch?v=ddapqRu0a24
Imi place mai mult decat CC-urile din trecut. Ar fi interesant daca am vedea si o generatie noua de Scirocco...
De ce alegem sa mintim este peste puterea mea de intelegere dar poate asta ne face fericiti.