După ce am văzut cum arată noul Yaris pe piața din Japonia, Toyota a decis să ne ofere câteva imagini și detalii și cu versiunea europeană. Modelul care va fi comercializat pe Bătrânul Continent își va face apariția oficială în cadrul Salonului Auto de la Geneva, la începutul lunii martie.
Bazat tot pe platforma generației actuale, noul Yaris facelift vine cu o mulțime de modificări. Toyota a numărat 900 de componente noi care îmbunătățesc designul, ținuta de drum și nivelul de siguranță.
Partea frontală a primit blocuri optice noi cu lumini LED diurne, un spoiler redesenat, o grilă de formă trapezoidală, dar și un hayon modificat, cu lumini LED pentru stopuri. Gama de culori a fost lărgită cu două nuanțe de caroserie, denumite Hydro Blue și Tokyo Red.
Interiorul beneficiază și el de modificări. Versiunea intermediară a primit în standard un ecran color de 4.2 inch, volan cu trei spițe, iluminare albastră pentru instrumentele de bord, noi guri de ventilație și inserții de plastic negru lucios. De asemenea, își fac apariția și noi modele de tapițerie. Tot în standard, clienții nivelului de echipare intermediar vor primi jante de 15 inch din aliaj. Nu lipsesc combinațiile de culori contrastante pentru publicul tânăr și nici tapițeria din piele sau ecranul mai generos pentru nivelurile de echipare de top.
Noul model marchează un moment important pentru japonezi întrucât renunță la longevivul motor pe benzină de 1.33 litri. Locul lui va fi luat de un alt propulsor aspirat, de 1.5 litri, capabil să dezvolte 111 cai putere și 136 de Nm. Grație noului motor, Yaris accelerează acum cu 0.8 secunde mai rapid până la 100 de km/h. Sprintul se face în 11 secunde. Chiar dacă a crescut capacitatea motorului, consumul a scăzut cu 12%.
Inginerii Toyota s-au preocupat și de rafinament.
Motorul este mai bine antifonat, vibrațiile au fost eliminate, iar amortizoarele au fost și ele modificate. Direcția electrică a fost recalibrată pentru a oferi un răspuns mai bun.Gama noului yaris ar urma să fie lărgită și cu o versiune mai sportivă, dezvoltată de divizia Gazoo Racing și anunțată deja de un set de imagini teaser.
Sa-mi zica totusi ca au renuntat la ceasul ala de cuptor cu microunde de pe bord.
Upgrade-urile sunt binevenite, mai ales cele legate de tinuta si siguranta. Personal imi placea mai mult insa designul exterior al primului facelift. Acum aduce prea mult a Hyundai (nu ca brandul coreean nu ar fi respectabil, dar daca pui sigla respectiva in locul celei Toyota nici nu zici ca a fost desenata pentru firma japoneza - probabil ca designul e tot made in France ca pentru toate modelele europene), insa cand ai preturi cu 1-3.000 de euro mai mari decat concurentii directi, parca ai asteptari mai mari de la japonzi...
In primul rand este foarte slaba pe franare si sta prost pe viraje!
Daca ai peste 175cm nu vei sta foarte bine in ea. Scaunele sunt foarte incomode si volanul iese foarte putin din bord ceea ce amplifica pozitia proasta la volan.
Bordul este trist rau si materialele de foarte proasta calitate. Sunt atat de proaste, incat daca vara vei lasa in soare o sa vezi cum iese uleiul din siliconul folosit pentru schimbator.
Voloanul este periculos de prost! Daca iti transpira mana si apare un obstacol, este posibil sa-ti alunece mana pe el si sa lovesti acel obstacol.
Stergatorul din spate cred ca l-a gandit o persoana care era in stare de ebrietate. Nu este nici pe mijloc, nici in stanga, nici in dreapta. Vezi partial pe centru si partial in dreapta.
Tabla si geamurile sunt foarte subtiri si din cauza asta trebuie sa tin mereu compresorul de AC pornit. Vara pentru ca trebuie sa faca frig, si in restul anului ca sa nu se abureasca geamurile.
Daca ai varianta hibrida, imi pare rau pentru tine. Cutia de viteze nu este cea mai reusita.
Are si cateva plusuri.
Motorul, aici ma refer la 1.4 diesel 90cp. Muzica se aude decent si este destul de fiabila pe partea mecanica, spre deosebire de alte modele ale lor.
-masina in echipare standard vine fara volan
-portbagaj extrem de mic , cel mult incape o tableta
-pe drum drept indiferent de viteza pe care o ai masina balanseaza fata spate soferrul nestiind ce se intampla! posibil fenomen poltergeist
- teava de esapament este mereu infundata astfel necesita aducerea unui cosar specializat ceea ce duce la extra costuri
-anvelopele cu care vine masina, desi sunt noi nu au profil , ca si cum ar fi uzate la maxim
-cand te prezinti la dealer ti se aduce la cunostinta ca pentru garantia masinii(cea de 6 ani) se organizeaza o tragere la sorti de catre importatorul oficial. Daca ai noroc ti se acorda, daca esti mai ghinionist ramai fara garantie!:))
Oricum mai sunt cateva aspecte pe care le voi spune mai tarziu...:))
Sper ca am fost destul de concis ! o zi buna va doresc!
Acum serios vorbind, tot ce am scris mai sus sunt probleme de care ma lovesc zilnic. Are un pret destul de piperat pentru ce ofera si costurile de service sunt destul de piperate.
Daca iti cauti o masina care sa te duca de la punctul A la punctul B, o masina care sa fie fiabila pe partea mecanica si sa te strecori usor prin oras, este ideala. Atat!
La aceeasi suma de bani gasesti variante mai bune.
Ca nu-mi place masina, poate ca este o chestie subiectiva, dar minusurile despre care am scris mai sus sunt aceleasi pentru toti.
O zi minunata!
Sa stii ca si eu conduc un yaris de aprox 9 ani.(1.3 benzina) Am facut toata romania cu el , pe toate tipurile de strazi posibile si imposibile, am carat cu el caramizi, conserve, aragaze, oameni , bagaje , saci de ciment tot ce vrei si ce nu vrei. Consumabile originale , numai de la toyota si la preturi modice . Pot sa-ti spun ca masina s-a achitat de sarcini absolut decent, nu m-a lasat niciodata la greu, n-am vizitat service-ul decat de vreo 2 ori cu probleme absolut minore si care nu erau urgente, interiorul este spatios si in bune conditii, nu s-a uzat mai nimic, costurile de servisare minime dar cu conditia sa cauti din timp piesele originale, deci daca stii sa te adaptezi poti sa-ti faci viata mai usoara.
Singurele minusuri si cu care sunt de acord cu tine sunt plasticele din , bord dar cu care m-am obisnuit, centurile si geamul soferului care tremura dar numqi pe drumuri peticite, greierii din bord, vopseaua sensibila .
Atata timp cat te documentezi inainte de a cumpara iar asteptarile tale sunt ponderate masina nu te poate dezamagi. IMi pare rau ca nu-ti place masina, raman la ideea ca e o buna optiune in clasa sa, pana la urma totul e relativ si fiecare isi cumpara ce-i place
Salutare