După ce la începutul anului ne-a oferit primele imagini cu noua generație Picanto, Kia plusează astăzi cu o serie de informații esențiale pentru cei care își doresc să se orienteze spre o mașină de oraș de dimensiuni reduse în cursul acestui an.
Așezată în segmentul mini european, noua generație Picanto păstrează dimensiunile exterioare la milimetru (lungimea de 3595 de milimetri rămâne identică), mizând însă pe un ampatament lungit cu 1.5 centimetri.
Kia Picanto: date esențiale
● Modelul coreean de oraș se află la a treia generație. Debutul său oficial va avea loc la Salonul Auto de la Geneva (martie 2017), iar apariția în showroom-uri e programată pentru primăvara acestui an.
● Generația care va fi înlocuită a fost vândută în 1.4 milioane de unități la nivel mondial în cei 6 ani de carieră de piață. 300.000 dintre acestea au fost vândute în Europa. În 2016, Kia a vândut 55.000 de unități Picanto, o creștere de 3% față de anul anterior.
● Designul noii generații este rezultatul colaborării dintre centrele de design Kia din Namyang (Coreea de Sud) și Frankfurt (Germania).
● Scopul designerilor a fost de a "produce o mașină urbană inovativă, curajoasă și cu design fun".
● Noua generație Picanto are aceeași lungime exterioară (3595 de milimetri), dar vine cu un ampatament mai lung cu 1.5 centimetri (acum 2400 milimetri).
● Alte modificări de dimensiuni vizează poziționarea roților, care au fost împinse spre extremele mașinii.
Consola față se scurtează astfel cu 25 de milimetri, rezultatul fiind o mașină care arată mai "așezată" pe șosea.● Kia mizează pe posibilități ridicate de personalizare a exteriorului. Clienții vor avea la dispoziție 11 nuanțe de caroserie, jante între 14 și 16 inch și un pachet exterior GT-Line inspirat din versiune superioare de putere ale modelelor din segmentele mari.
● La interior, Kia promite materiale noi de calitate superioară, acestea desenând în interior care se bazează în principal pe linii orizontale. Personalizarea continuă și aici, culorile negru și gri din versiunea standard putând fi înlocuite de pachete de nuanțe Gloss Black, Brown, Blue, Red sau Lime.
● Picanto poate fi comandat în versiune cu 5 sau 4 locuri, în funcție de preferințele cumpărătorului. Bancheta spate poate avea, astfel, două sau trei scaune.
● Portbagajul lui Picanto crește serios, de la 200 la 255 de litri.
● Nivelul de izolație acustică este, spun cei de la Kia, cel mai bun din segment: 39 dB la ralanti, cu 3dB mai puțin față de actualul lider al segmentului, pe care Kia nu-l nominalizează.
● Display-ul central sensibil la atingere are diagonala de 7.0 inch. Acesta oferă capabilități Apple CarPlay și Android Auto, navigație 3D, cameră de marșarier, port USB și un încărcător wireless pentru telefon.
● Suspensie independentă MacPherson pe față, bară de torsiune pe spate.
Conform inginerilor Kia, mașina este mai rigidă pe ambele axe, chestiune care îmbunătățește calitatea ținutei de drum.● Manvrabilitatea lui Picanto crește după ce Kia a redus turele complete pe care le face volanul de la 3.4 la 2.8, în timp ce raportul de direcție scade de la 16.5:1 la 14.3:1.
● Kia Picanto vine cu trei motoare, toate pe benzină. Două dintre acestea sunt preluate de la generația anterioară (1.0 litri aspirat de 67 CP și 1.25 litri aspirat de 84 CP), gama fiind completată de un 1.0 Turbo T-GDI care oferă 100 CP și 172 Nm și devine cel mai puternic motor oferit vreodată de Kia în acest segment.
● Kia: "Noul Picanto este cea mai sigură mașină de segment A pe care am construit-o vreodată". Anterioara generație, lansată în 2011, reușise să adune 4 stele EuroNCAP.
● Picanto va beneficia, la fel ca restul gamei Kia, de o garanție de 7 ani sau 100.000 de kilometri.
Chiar daca nu are un motor de 120-140cp (Chevy Aveo RS), tot e bine ca au pus macar 100cp pe ea.
Si inca un mare + e ca au pastrat dimensiunile, nu le-au marit ca alti producatori. Daca vreau masina mica pt oras, nu vreau S-class.
La Kia se vad imbunatatiri mari de la generatie la generatie, fie ca vorbim de materialele folosite, de tinuta de drum, de dotari sau de design. Alti producatori dau doar cu pipeta, Kia cu galeata, iar asta se vede si in vanzarile bune pe care le au in ultima vreme chiar si in Europa:
http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/kia/
De la o cota de piata de jumatate de procent acum 15 ani, in 2017 vor ajunge mai mult ca sigur la 3% (in ianuarie vanzarile le-au crescut cu 30%!). Asta inseamna adaptare la piata.
Acum sincer preferata mea din acest segment e aceasta masina.....
Navigatie 3D, camera pt. marsalier, wireles pt. telefon, ....deci astea sunt dotari de segment C si D pe o masina de segment A....
Si p langa astea masian arata si bine si are si motorizare(100hp) cu ce sa se laude
Aygo si Up! ma gandesc sa aibe de asemenea un 'nivel de izolatie acustica' bun.....ma refer pe langa i10 si acest Picanto
din pacate, am citit pe un alt site, cutiile de viteze ( manuala in 5 si automatica in 4 trepte ) sant dezamagitoare pentru anul 2017. sper sa ma insel
asa este dle tzenu_bmw, si eu prefer o masina de oras si una de mers inafara orasului, concedii, excursii, etc
si la mine, masina preferata de oras era noul Citroen C1 dar aceasta noua Kia Picanto are mult mai multe dotari si interior si exterior arata mult mai bine !
Nu vreau sa fiu exagerat, dar daca ar avea si motor e-power ar fi masina PERFECTA de oras !
GRRRRRRR
Hyundai e pe val in ultima vreme.
singurul lucru care ma deranjeaza la interior sunt gurile laterale de ventilatie ...nu au absolut nici un corespondent in restul masinii. Asa or fi vrut ei, ca o pata de "culoare"...dar in rest...cam rupe. Cel putin pe hartie.
Mă interesează o maşină precum această Picanto dar cu plăcerea conducerii unei semi-electrice precum Nissan Note e-power
Să ai doar două pedale, acceleraţie şi frână, unde mai pui că la ridicarea piciorului de pe acceleraţie se înfrânează pentru recuperarea energiei
Şi având alimentare doar la benzinărie este un lucru extrem de bun, autonomia unei Note e-power fiind la un plin vreo 1300 km.
Probabil ca asta-si doresc insa clientii - nu doar europeni, care nu-s nici 30% din total - si nu "acte de curaj stilistic" precum Aygo. Care, recunosc, are totusi un interior mult mai urit decit Picanto.
Acu' cite ceva despre motor - mai ales ca am avut ocazia sa conduc un Hyundai i20 cu T-GDI-ul de 100 CP prevazut pt Picanto 2017. Pe f. scurt, trage bine, dar consuma mult (poate mai putin pe Picanto, dar nu cu mult cred.)
Japonezii (mai ales Mitsubishi cu banalul lor Space Star, care consuma realmente sub 4,5 l/100 km), dar si nemtii ramin deci campioni la capitolul consum.
Ex: VW Up TSI 90 CP (n.b.: cu performante mai bune decit Picanto T-GDI de 100 CP) e anuntat oficial cu 4,4 l/100 consum mixt si-n teste n-a sarit vreodata de 5,5 l/100 km, coborind mai des spre 5,2.
In schimb i20-ul pomenit are-n cartea tehnica 4,3 l/100 km si-n teste sare de 6,5 !!! OK, comparatia nu-i 100% obiectiva fiindca segmentele difera, dar e oricum orientativa pina la apropiatele teste Up-Picanto-i10-Smart-Twingo etc.
Cite ceva mai au asadar de invatat coreenii pe felia eficientzei motoarelor - asta nu inseamna insa ca cineva poate garanta rezolvarea fostelor probleme ale motoarelor TSI VW... ;-)
1: Personal ramin adeptul motoarelor "aspirate" nu doar la modul teoretic, ci si ca posesor exclusiv de benzinare "atmosferice" pina acum, neavind probleme majore cu niciunul... si-au fost destule (dieselul e oricum pe cale de disparitie in clasele mici.)
Cauza nu-i neaparat consumul departe de datele oficiale al micilor turbo-downsized - fiindca avantajul cuplului mare trebuie platit cumva... la pompa -, ci mai ales fiabilitatea redusa a lor.
Nu doar turbinele Fiat, Renault, VW-Skoda-SEAT cedeaza asadar... de obicei imediat dupa terminarea garantiei, :-) ci si ale unor coreene sau chiar japoneze, chiar daca-n proportie mai mica.
2: Observ aparitia unor hiper-entuziasti "electro" si aici, dar un pic de retinere zic eu ca n-ar strica - cel putin pentru urmatorii 7-8 ani, daca nu 10-12 - fiindca progresul evident al densitatii energetice a bateriilor nu-i dublat deocamdata de o "democratizare" a preturilor electricelor.
Aici este un link catre AutoBild.de (ca tot ziceai ca urmaresti jurnalistii germani) Este un test intre Hyundai si VW (cu masuratori efectuate, nu cifre oficiale)... asta legat de "consum exagerat" si "performante slabe".
Consumul oficial al coreeanului e mai mic in realitate decat cel oficial si la VW e invers, tinand cont ca Hyundai are motor aspirat si VW are turbo.
http://www.autobild.de/artikel/hyundai-i10-renault-twingo-vw-up-test-11284721.html
Legat de design, ce inseamna "nemtesc"? LOL. Golf 5 avea design "latin" sau cum?
Hai cu jignirile si ingamfarea !
Scaune cu insertii rosii pe laterale apar si la Nissan GT-R.
Difuzorul fals in spoilerul spate apare la o multime de masini.
Deci ce e nemtesc in design?
Dle Kiro, nu este vorba de super sau hiper entuziaşti !!
Maşinile full-electrice sunt o prezentă de ceva ani şi preţurile scad de la an la an.
Maşina semi-electrica, cheia trecerii la full-electrice este deja în vânzare în Japonia, această Nissan Note e-power !!
Cererea în Japonia este aşa mare că deşi iniţial era fabricată de o singură fabrică, au luat a doua fabrică (unde au renunţat la modelul care îl faceau) şi acum produc cu două fabrici pentru a face faţă cererii !
Este un prezent existent şi care vine cu o viteză mai mare decât vă imaginaţi.