La Salonul Auto de la Paris din toamna anului trecut, Honda a atras atenția prin prezentarea lui Civic Type-R Concept, care prefața lansarea noi generații Type-R. Iată că acum constructorul japonez a confirmat că prezentarea oficială a noii generații Honda Civic Type-R va fi dezvăluită publicului cu ocazia Salonului Auto de la Geneva din prima parte a lunii martie.
Din păcate, niponii au fost aproape la fel de zgârciți în furnizarea de informații ca la Paris, astfel că singura noutate reală este confirmarea prezenței motorului turbo cu capacitatea de 2.0 litri. Acest motor este disponibil și pe generația actuală și furnizează 310 de cai putere, însă presa internațională anticipează că, în cazul noii generații, unitatea a fost îmbunătățită pentru a oferi 320 sau chiar 330 de cai putere.
Așa cum suntem obișnuiți, designul este agresiv, iar semnăturile noii generații sunt o priză de aer imensă inserată în capotă și evacuarea triplă, cu diametrul țevii centrale mai mic decât al celorlalte două. Între timp, jantele piano black au 20 de inch și sunt încălțate de pneuri cu lățimea de 245 de milimetri.Civic Type-R va fi produs la fabrica Honda din Swindon, Marea Britanie, alături de versiunea normală a noii generații Civic. De aici, modelul va fi exportat în Europa, Japonia și, pentru prima oară, și pe teritoriul Statelor Unite.
Via Honda
deci modelul sport de varg de 2 litri de la honda produce cat produce modelul ordinar de la volvo, 320 de cai
la v90 cel mai puternic e de 320 de cai
sigur te refer la xc90 care are 408cai, dar cam uit sa zic ca are 320 din motor, si 87 din motor electric.
asa ca teorile tale sunt prost, sau as zice chiar genant (mai ales de la cineva care se preface specialist)
sa nu mai vb de civic care se invart pe la 35000 de euro vs xc90 plug in care porneste cam pe la 120000 euro.
Mai mult ca sigur producatorii stiu insa ca solicitarile mecanice vor fi, cu mici exceptii, de max. 50-60% in majoritatea duratei de viatza a masinilor.
Vad oricum ca si Leon Cupra a atins pragul 300 dupa Golf R, TTS & Co, asa ca articole de genul "Hyundai i30N va fi un hot-hatch de temut cu 250-275 CP" devin de-a dreptul rizibile.
cred ca tu nu ai citit bine comentariul meu, eu nu am vorbit ecat de motorul de 320 de cai, nu am pomenit nicaieri de cel de 400+ hibrid, deci care din noi bate campii?
plus ca motorul de 320 de cai o sa fie diseminat in jos in gama, urmand sa echipeze toata familia 60 si nu m-ar mira sa ajunga si pe viitorul XC40
o varianta cu o putere lejer mai mica se afla deja pe actuala familie 60 unde are numai 306 cai, Asta pt ca versiunea aia a aparut prima, in timp ca pe familia 90 a aparut versiunea imbunatatita.
nu e asa scorpy?
Pai. daca exista motoare de 1.0 l de peste 100 cp, ne mai mira ceva? Aveti dreptate 100%. Grav este ca, cel putin in Romania, infrastructura nu tine pasul cu sporirea numarului de cai din hergheliile de sub capote, iar asta face victime!