Fast forward: Mazda CX-5 ajunge la a doua generație la doar 4 ani de la prezentarea primeia

de Mircea Meşter
Miercuri, 16.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Madza a prezentat astăzi la Los Angeles cea de-a doua generație a SUV-ului CX-5. Modelul japonez revine pe piață la doar doi ani de la facelift cu modificări structurale, de design și cu un plus de calitate la interior.

Mazda regândește ritmul de lansare a modelelor din gamă și aduce îmbunătățiri majore programate să apară din doi în doi ani. După ce în 2012 ne prezenta prima generație a lui CX-5, cel mai mare SUV pe care Mazda îl oferă în gama sa europeană, constructorul japonez a venit în 2014 cu un facelift iar astăzi, la final de 2016, aduce la Salonul Auto de la Los Angeles a doua generație a SUV-ului său.

În Europa, modelul va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva, în 7 martie 2017.

Modificările aduc o evoluție a limbajului de design pe care cei de la Mazda îl denumesc oficial Kodo. Cei care cunosc liniile actualului CX-5 vor regăsi modificări atât la exterior, cât și la interior, acolo unde designerii Mazda susțin că au așezat elementele din habitaclu pentru a "se concentra pe sensibilitățile umane (...) și pentru a prioritiza confortul pasagerilor într-o cabină remarcabil de bine izolată fonic și construită cu atenție la detalii".

Mazda CX-5: date esențiale

● Noul model va intra în showroom-urile europene la jumătatea anului 2017.

● Rivalii direcți ai modelului japonez: Nissan Qashqai, VW Tiguan, Renault Kadjar, Peugeot 3008, Kia Sportage.

● Diferențele de design se observă imediat în zona frontală. Blocurile optice sunt mult mai subțiri și stau la extermitățile unei grile imense, subliniată de un element cromat care se continuă sub faruri.

● Spre deosebire de curentul la modă în industria auto, Mazda a scurtat CX-5 între generații.

Diferența este însă minoră, de 5 milimetri. Ampatamentul rămâne însă neschimbat, iar lățimea modelului japonez crește cu 10 milimetri. Scopul: o imagine dinamică mai accentuată.

● Un artificiu ingineresc interesant îmbunătățește radical unghiul vizual frontal: stâlpii parbrizului au fost mutați cu 3.5 centimetri mai în spate.

● Interiorul aduce modificări majore față de generația anterioară. Panoul de bord este mult mai curat, iar consola centrală a fost ridicată pentru a-i oferi șoferului acces mai confortabil la schimbătorul de viteze.

● Display-ul central are diagonala de 7.0 inch. Acesta este dublat de un ecran TFT de 4.6 inch integrat în zona ceasurilor de bord și de un sistem head-up display care afișează informațiile relevante proiectându-le pe interiorul parbrizului.

● Ecosistemul infotainment botezat MZD aduce pe display-ul central telefonul, navigația și celelalte elemente interactive ale mașinii. Sistemul audio opțional Bose este vârful de gamă și oferă 10 incinte acustice plus un sistem de limitare a zgomotului ambiental.

● Nu există schimbări majore la nivelul motorizărilor, CX-5 oferind aceleași unități pe care le regăseam și pe precedentul model. Vorbim de un motor Skyactiv-G de 2.0 litri pe benzină și de diesel-ul Skyactiv-D de 2.2 litri. Nu avem încă informații și cifre oficiale legate de acestea, însă ne așteptăm ca performanțele să crească, în timp ce consumul mediu mixt să coboare față de modelul înlocuit.

● Standardul este o transmisie manuală cu șase rapoarte.

În lista de opționale există o cutie automată cu șase rapoarte. CX-5 este disponibil cu roți motrice față sau cu integrală.

● Îmbunătățirea la nivel dinamic vine din partea sistemului G-Vectoring Control, care și-a făcut debutul acum câteva luni pe Mazda6. Acest pachet ajustează automat cuplul transmis către roți în funcție de unghiul de bracaj al volanului. Conform celor de la Mazda, sistemul eficientizează comportamentul lui CX-5 pe viraje. 

● CX-5 vine cu suspensii MacPherson pe față și cu un sistem multi-link pe spate. Mazda susține că rigiditatea structurală a modelului său a crescut cu 16% față de generația precedentă.

● La capitolul "noutăți pentru pasionați" notăm introducerea unei nuanțe exterioare noi. Soul Red Crystal este un pas suplimentar față de vechiul Soul Red Metallic și oferă o tehnologie de vopsire în trei straturi, un pigment specil și fulgi de cristal care reflectp și absorb lumina. Rezultatul este o vopsea exterioară care oferă o saturație cu 20% mai mare și o adâncime a culorii mai bogată cu 50%.

Comentarii (14)

  • Da masinile mazda arata din ce in ce mai bine...nicio alta firma japo nu face masini atat de frumoase...in cazul unor modele chiar mai frumoase deca unele europene...Sunt pe drumul cel bun se poate spune ca au cucerit in unele clase,europa.
    51 9
  • hazard
    Oaau, ce face Mazda!!! E identica cu varianta veche :)). La fel cum face si VW cu Golful.
    37 45
  • scamel
    nu stiu ce se intampla peste ocean. in europa marea lor problema este motorul diesel de 2.2 l, cand alti au coborat la 1.5 l.
    17 32
  • Mascarici Gorbunovich
    Bai fratilor, ce-mi place pielea sintetica pe usi si pe bord! Musamaua e de mare pret aici la Republica, mai ales prin bataturile rurale unde mesele sunt impodobite si pregatite sa primeasca sticlele PET cu tuica.

    Dupa atata tuica, nici nu-mi mai dau seama ca "noua" MX-5 e mai mult facelift gen VW si nu model 100% nou...
    30 34
  • Mascarici Gorbunovich
    MX-5, CX-5...aoleoooo... Ce buna e tuica asta. Toate Mazdele sunt la fel. Lux tata, lux.
    23 32
  • Ciudat cum doar la romani Mazda este premium. In America este doar o marca de buget precum Volkswagen si Ford. La ei doar Toyota, Hyundai, Honda, si Buick sunt considerate premium.

    CX-5 este OK, probabil cel mai ''fresh'' din segment. Daca multi laudau designul noului Peugeot 3008, se pare ca acum si-a gasit nasul odata cu venirea acestei noi generatii de la Mazda.
    31 10
  • Andrei
    Land Cruiser 150 are punte rigida pe spate, Hilux are punte rigida, foi pe spate si tamburi la rotile din spate, Corolla are punte rigida, Auris 1.33 si 1.4 d are punte rigida, Noul C-HR se produce in Turcia samd.

    Cat priveste Mazda, arata foarte bine, minus materialele care pot fi evitate, minus pozitia climatizarii. 2.2 Diesel e un mare plus pentru masina, un motor de exceptie.
    24 17
  • Singura marca pe care o respect de la niponi e Mazda. Nu e mare schimbare dar nu au ce sa ii faca mai mult. Arata prea bine. Bvo Mazda !
    30 13
  • La noi mazda e premium fiindca romanu se uita la 2-3 poze si gata, vine cu verdictul. Pun pariu ca nici unul nu a condus, avut sau nu are bani de un exemplar nou, fie ca vb de mazda sau de concurenta. Din poze arata bine si Hyundai, si Kia, Nissan, etc. Toate par "premium" in echiparea de top.

    Ca fost posesor de Mazda, eu sper sa fi imbunatatit pe noul CX-5 antifonarea (f slaba pe toate modelele lor), geamurile sa fie acum laminate, directia mai precisa, precum si materiale de calitate mai buna pe echiparile intermediare. Nu vad insa optiuni ce exista la concurenta: parbriz incalzit, climatizare pe 3 zone, plafon panoramic fata-spate, 4wd lock (la variantele cu integrala), etc
    23 18
  • Bobescu
    Corolla are independenta pe spate doar ca am eu Corolla. Restul muritorilor care achizitioneaza modelul japonez au parte de suspensie semi-rigida cu bara de torsiune. Asta e de altfel diferenta fata de Auris.

    Corolla a fost gandita mereu spre piete emergente sau mai nepretentioase in cazul masinilor de volum
    17 10
  • @bob sincle
    LC 150 are pe spate suspensie rigida, cu osie rigida, cu bara stabilizatoare cu arcuri elicoidale. Adica ''una de caruta'' dupa cum ii spui tu. La fel si Corolla. La fel si Auris 1.33 si 1.4 Diesel. Nici macar ultimul Prius nu are suspensie independenta pe spate. Pune mana si citeste inainte de a spune prostii in scris. Asta-i nasol la partea cu scrisul, ca ramane. Te-ai facut de ras. Din nou. Dar tie nu iti pasa.
    16 12
  • Li s-au terminat si celor de la Mazda cand s-au apucat de interior... Nu stiu cat de calitative vor fi materialele de pe bord, dar ca design mai bine arata plansa de bord al unui Ford Transit decat asta...
    10 23
  • Citesc pe motortrend cum ca noul model va avea o lungime de 179.1 inch fata de 178.7 ,lungimea actualului model. Ce stiti despre asta? Aici parca ziceri ca este mai scurt cu 5 mm. De fapt el ar fi mai lung cam cu un cm si putin
    2 3
  • @bob sincle
    din cauza acelei suspensii rigide pe spate a luat taicamiu toate gropile la rand cu LC120 si acum;dupa aprox 450mii km,nu are nici o treaba cu ea.trebuia sa aiba cine stie ce suspensie adaptiva sa schimbe pernele la fiecare 50mii km,mai ales dupa off road,nu?cum fac nemtii :))

    Oricum,cand toyota avensis avea in 2007 suspensie spate multi link,pe seria 3,a4 si c class iti rupeai funduletu in toate gropile si aveai ruliu de parca mergeai cu dacia
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru