Mazda regândește ritmul de lansare a modelelor din gamă și aduce îmbunătățiri majore programate să apară din doi în doi ani. După ce în 2012 ne prezenta prima generație a lui CX-5, cel mai mare SUV pe care Mazda îl oferă în gama sa europeană, constructorul japonez a venit în 2014 cu un facelift iar astăzi, la final de 2016, aduce la Salonul Auto de la Los Angeles a doua generație a SUV-ului său.
În Europa, modelul va fi prezentat oficial la Salonul Auto de la Geneva, în 7 martie 2017.
Modificările aduc o evoluție a limbajului de design pe care cei de la Mazda îl denumesc oficial Kodo. Cei care cunosc liniile actualului CX-5 vor regăsi modificări atât la exterior, cât și la interior, acolo unde designerii Mazda susțin că au așezat elementele din habitaclu pentru a "se concentra pe sensibilitățile umane (...) și pentru a prioritiza confortul pasagerilor într-o cabină remarcabil de bine izolată fonic și construită cu atenție la detalii".
Mazda CX-5: date esențiale
● Noul model va intra în showroom-urile europene la jumătatea anului 2017.
● Rivalii direcți ai modelului japonez: Nissan Qashqai, VW Tiguan, Renault Kadjar, Peugeot 3008, Kia Sportage.
● Diferențele de design se observă imediat în zona frontală. Blocurile optice sunt mult mai subțiri și stau la extermitățile unei grile imense, subliniată de un element cromat care se continuă sub faruri.
● Spre deosebire de curentul la modă în industria auto, Mazda a scurtat CX-5 între generații.
Diferența este însă minoră, de 5 milimetri. Ampatamentul rămâne însă neschimbat, iar lățimea modelului japonez crește cu 10 milimetri. Scopul: o imagine dinamică mai accentuată.● Un artificiu ingineresc interesant îmbunătățește radical unghiul vizual frontal: stâlpii parbrizului au fost mutați cu 3.5 centimetri mai în spate.
● Interiorul aduce modificări majore față de generația anterioară. Panoul de bord este mult mai curat, iar consola centrală a fost ridicată pentru a-i oferi șoferului acces mai confortabil la schimbătorul de viteze.
● Display-ul central are diagonala de 7.0 inch. Acesta este dublat de un ecran TFT de 4.6 inch integrat în zona ceasurilor de bord și de un sistem head-up display care afișează informațiile relevante proiectându-le pe interiorul parbrizului.
● Ecosistemul infotainment botezat MZD aduce pe display-ul central telefonul, navigația și celelalte elemente interactive ale mașinii. Sistemul audio opțional Bose este vârful de gamă și oferă 10 incinte acustice plus un sistem de limitare a zgomotului ambiental.
● Nu există schimbări majore la nivelul motorizărilor, CX-5 oferind aceleași unități pe care le regăseam și pe precedentul model. Vorbim de un motor Skyactiv-G de 2.0 litri pe benzină și de diesel-ul Skyactiv-D de 2.2 litri. Nu avem încă informații și cifre oficiale legate de acestea, însă ne așteptăm ca performanțele să crească, în timp ce consumul mediu mixt să coboare față de modelul înlocuit.
● Standardul este o transmisie manuală cu șase rapoarte.
În lista de opționale există o cutie automată cu șase rapoarte. CX-5 este disponibil cu roți motrice față sau cu integrală.● Îmbunătățirea la nivel dinamic vine din partea sistemului G-Vectoring Control, care și-a făcut debutul acum câteva luni pe Mazda6. Acest pachet ajustează automat cuplul transmis către roți în funcție de unghiul de bracaj al volanului. Conform celor de la Mazda, sistemul eficientizează comportamentul lui CX-5 pe viraje.
● CX-5 vine cu suspensii MacPherson pe față și cu un sistem multi-link pe spate. Mazda susține că rigiditatea structurală a modelului său a crescut cu 16% față de generația precedentă.
● La capitolul "noutăți pentru pasionați" notăm introducerea unei nuanțe exterioare noi. Soul Red Crystal este un pas suplimentar față de vechiul Soul Red Metallic și oferă o tehnologie de vopsire în trei straturi, un pigment specil și fulgi de cristal care reflectp și absorb lumina. Rezultatul este o vopsea exterioară care oferă o saturație cu 20% mai mare și o adâncime a culorii mai bogată cu 50%.
Dupa atata tuica, nici nu-mi mai dau seama ca "noua" MX-5 e mai mult facelift gen VW si nu model 100% nou...
CX-5 este OK, probabil cel mai ''fresh'' din segment. Daca multi laudau designul noului Peugeot 3008, se pare ca acum si-a gasit nasul odata cu venirea acestei noi generatii de la Mazda.
Cat priveste Mazda, arata foarte bine, minus materialele care pot fi evitate, minus pozitia climatizarii. 2.2 Diesel e un mare plus pentru masina, un motor de exceptie.
Ca fost posesor de Mazda, eu sper sa fi imbunatatit pe noul CX-5 antifonarea (f slaba pe toate modelele lor), geamurile sa fie acum laminate, directia mai precisa, precum si materiale de calitate mai buna pe echiparile intermediare. Nu vad insa optiuni ce exista la concurenta: parbriz incalzit, climatizare pe 3 zone, plafon panoramic fata-spate, 4wd lock (la variantele cu integrala), etc
Corolla a fost gandita mereu spre piete emergente sau mai nepretentioase in cazul masinilor de volum
Oricum,cand toyota avensis avea in 2007 suspensie spate multi link,pe seria 3,a4 si c class iti rupeai funduletu in toate gropile si aveai ruliu de parca mergeai cu dacia