Volvo folosește Salonul Auto de la Geneva, care se va deschide prin două zile de presă care au loc în 1 și 2 martie, pentru a lansa o mulțime de noutăți la nivel de gamă. După ce în ultimele săptămâni am văzut, pe rând, noul S90, noul V90 și noul V40 facelift, astăzi îi vine rândul SUV-ului XC90 să apară în prim-plan. Fiind un model lansat relativ recent pe piață, în cazul lui XC90 nu vorbim de modificări substanțiale de gamă, ci de o versiune specială. Atât de specială, încât suedezii nu se feresc s-o numească "cea mai luxoasă mașină din istoria de 89 de ani a mărcii Volvo".
Noul Volvo XC90 Excellence este bazat pe versiunea de echipare de top Inscription a lui XC90, dar plusează cu o serie de elemente care apropie SUV-ul suedez mai degrabă de mărcile de lux decât de cele premium. Iar cel mai bun argument în acest sens este faptul că prima modificare este cea legată de scaunele din spate: bancheta formată din cele trei scaune spate dispare, iar în locul său apar două scaune individuale ajustabile care beneficiază și de funcție de masaj. Spațiul dedicat acestora este maximizat prin faptul că XC90 - o mașină care poate oferi 7 locuri în versiunile standard - rămâne în versiunea Excellence cu doar patru locuri pentru pasageri.
Ținta: maximizarea confortului acestora.Apropo de confort și de mărcile de lux, între scaunele posterioare există acum un frigider, în fața lor pot fi montate două măsuțe pliabile, iar suporturile paharelor din cristal Orrefors sunt încălzite sau răcite, după cum dictează nevoile de moment ale pasagerilor.
Și tapițeria oferită pe XC90 Excellence este specială, în timp ce tetierele clasice ale lui XC90 sunt schimbate cu soluții de confort care seamănă mai degrabă cu niște perne foarte confortabile.
Singura versiune de motorizare care poate fi comandată pe versiunea XC90 Excellence este hibridul T8, care combină un motor pe benzină twin-turbo de 2.0 litri și 320 CP cu unul electric pentru a dezvolta un total de 400 de cai putere.
Se vinde doar online
Cel mai interesant aspect legat de noua versiune a lui XC90 este că aceasta nu poate fi cumpărată din showroom, fiind disponibilă deocamdată doar online și doar pe anumite piețe importante pentru Volvo. Marca suedeză merge astfel pe linia pe care a marșat în momentul lansării noului său SUV, atunci când primele 1927 de exemplare XC90 (denumite First Edition) au fost vândute online în doar 47 de ore de la startul comenzilor.
În cazul lui XC90 Excellence, versiunea specială nu are o limită de exemplare care vor fi produse, însă mașinile pot fi deocamdată comandate exclusiv în Elveția, Franța, Belgia și Luxemburg. Ulterior, în listă vor intra și alte piețe importante pentru Volvo, așa cum sunt China și SUA.
Niciun cuvânt despre România, acolo unde clienții vor trebui să se mulțumească pe moment cu versiunea de echipare Inscription, cea mai accesorizată dintre cele oferite de Volvo XC90 pe noua generație.
Noul volvo XC 90 NU a avut niciodata bancheta , ci 3 scaune individuale care pot fi ajustate separat, inclusiv in fata sau in spate.
Ca ceva sa dispara trebuie intai sa existe ori asa ceva nu a existat pe noul XC90. Ce dispare este scaunul din mijloc al randului 2 , si randul 3 de scaune.
Scaunele individuale din rândul din spate sunt denumite generic "banchetă", chit că ele sunt individuale sau că vorbim de o bachetă fracționabilă. Cât timp nu ai spațiu evident între ele, prefer să nu le numesc individuale, chiar dacă ele se rabatează independent sau sunt profilate separat.
Per total, însă, hipercorectitudinea asta căutată în orice element, cu sau fără logică, strică ideea articolului.
De altfel, hipercorectitudine poate fi căutate oriunde, nu-i problemă. De exemplu, pot să spun că nu a dispărut "scaunul din mijloc", pentru că nu e scaun. Sau că cele două scaune "rămase" nu sunt rămase, ci înlocuite, pentru că cele noi par diferite decât cele din versiunea standard. Sau că modelul se numește XC90, nu XC 90. Și tot așa :)
Așadar, revenind: ceva despre noul XC90 Excellence?
Mulțumesc.
cred ca pentru ei, Romania, nici macar nu e in vocabular. Adica...de ce ar fi?
chiar am fost atent si am observat ca numarul lor e destul de ridicat, cel putin in zona clujului.
Ziua si articolul despre volvo :-DDD
La Mercedes sunt de secolul tracut......
Da. Si pe la Valcea sunt cateva chiar si un XC90. Dar oricum sunt putine fata de BMW AUDI SI BENZ.....sunt mai multe Porsche-urui ca Volvo-uri in Romania.
In principiu sunt de accord cu prima parte a comentariului, eroarea nu este majora.
Nu inteleg insa ce anume vrei sa comentam despre XC90 Excellence?
Am inteles, in loc de bancheta cu 3 locuri, are 2 fotolii, pahare si frigider, iar pe tetiera scrie Excellence. Ce altceva are in plus fata de Initiale? Vreun motor nou, eventual nu 4 cilindri? Alte setari sau functii? La ce pret se comanda?
De la un site de stiri auto asta asteptam, nu doar stiri despre mobila, vesela si electrocasnice:))