Deși au trecut peste 10 ani de la lansarea Daciei Logan, marile companii concurente pe piață cu Renault nu au reușit încă să găsească soluția pentru a combate pe piață un brand precum Dacia. De altfel, marca românească a reușit să profite la maxim de poziția avantajoasă în care se regăsește și a depășit în 2015 pentru prima dată pragul de 500.000 de mașini vândute la nivel mondial. Iar premisele arată că nici în viitorul apropiat nu va apărea un rival direct pentru mașinile produse de marca de la Mioveni, Volkswsagen Group - unul dintre cei mai mari constructori la nivel mondial - fiind încă departe de a ajunge la o soluție în acest sens.
într-un interviu acordat britanicilor de la Autocar la Salonul Auto de la Geneva.
"Analizăm redefinirea standardelor care ar face fezabilă o astfel de marcă", spune Jurgen Stackmann, membru în Consiliul de Administrație VW Group Conform oficialului german, soluția pentru a dezvolta un brand accesibil care se se lupte cu Dacia pe piețe precum Africa de Nord sau Indiaa ar putea veni din colaborarea pe care Grupul Volkswagen o are în China cu constructorul FAW."Un astfel de brand trebuie dezvoltat corect până în cele mai mici detalii. În unele zone putem face compromisuri, în altele nu. De exemplu, siguranța nu poate fi un compromis. Dar alte zone, precum balamalele ușilor, se poate lucra mai mult. Compania noastră are standarde interne înalte care duc la mașini de calitate înaltă. Însă, în acest caz, unele standarde ale noastre nu sunt și cele pe care le caută anumiți clienți. Dacă vom dovedi că se întâmplă asta, poate că ne vom îndeplini obiectivele de a dezvolta un brand de buget", încheie Stackmann.
a) "Dieselgate"
b) Un concern cu atatea marci in grup (Skoda, Seat printre ele) nu reuseste sa intre in acest segment de piata nu poate decat sa fie prost manageriat. Chiar ei au recunoscut ca s-a "diluat" prea tare incadrarea marcilor in concern cand au afirmat ca Skoda a crescut prea mult calitativ.
Dar chiar, dece nu gasesc si o solutie hard? Nu exista platforme? nu exista banca de organe? nu exista modele vechi foarte usor de scos la iveala? Pai culmea, exact asta fac in China, EXACT asta VAND in China.
Foarte ciudata aceasta lipsa de curaj in a aborda si alte piete emergente decat China cu un produs low. Nu cred ca e vorba de proasta menegeriala ci, poate, o lipsa de identificare a unui profit generos. Pentru ca exact acest aspect (chiar daca important in orice afacere), cand vorbim de acest concern, este un fel de Dumnezeu in numele caruia trisarea cu nesimitre este cat se poate de acceptabila.
In fine, in ciuda unor optimisti de pe aici, scandalul Dieselgate va lasa urme adanci, chiar daca nu vizibile imediat chiar daca nu popularizate ori evidente si (pe langa o scadere in vanzari) sa influenteze o noua strategie de produs a concernului. Inclusiv reanimarea unui model low-cost in cadrul unei marci promovate ca low-cost
De vazut insa ce va face Dacia in urmatorii ani. Vanzarile sunt si in curtea lor in scadere ceea ce e grav pentru o firma care se bazeaza pe preturi mici.
Povestea cu inventivitatea germana este doar o legenda.
cand or dezansambla un logan full option s-or oripila si or fugi imediat la rapid-ul lor, neamto dracoli
Dar tine si de faptul ca ar avea castiguri prea mici. Daca Dacia a vandut 500k, un VW low-cost cat ar putea sa vanda? 200k-300k-500k? Pai ar castiga prea putin in conditiile in care Seat vinde tot 500k si au marginea mai mare decat Dacia.
Dacia ramane a bogatului zgarcit pe care nu masina il reprezinta si caruia-i trebe sa isi faca treaba cu ia !!
Ma indoiesc ca vw nu ar fi capabili sa introduca un model pe piata la fel ca si logan.................dar nu o sa fie capabili ca sa fabrice o intreaga gama ca si dacia ................DAR NICI INVERS !!!!
Ideea e sa fabrici si sa se vinda ce faci,..............la asta ma refer.
''Germanii de la VW au prezentat in premiera o noua masina low-cost Volkswagen Ameo 2016.
Aceasta se numeste Volkswagen Ameo si urmeaza sa fie produsa in uzinele VW din India, cea mai mare piata din Asia.
Noul model Volkswagen Ameo reprezinta de fapt un model VW Polo care a primit o caroserie in trei volume si o gama de motorizare pe benzina din gama TSI.
Aici putem sa amintim motorul 1.2 TSI de 74 Cp insa si un diesel noul 1.5 TDI de 88 CP care urmeaza sa vina si in Europa.
Principalul concurent pentru acest noul Volkswagen Ameo este gama Renault Logan, Mahindra Logan masina care este 100% conceputa pe baza modelul romanesc Logan.''
Din alta sursa se pare ca masina va costa cam 7.500 dolari si va fi disponibila in a doua jumatate a acestui an.
Citind informatiile despre viitorul VW Ameo si declaratiile recente ale celui din administratia VW Group, nu mai este nevoie sa adaug nimic la acest comentariu.
Toyota arhiverificate? Te inseli, daca ar fi asa nu ar fi campionii la recall-uri. Daca ar fi arhiverificate nu ar mai face atatea recalluri.
Ar putea, ca la fiecare masina vanduta sa puna in planul de service si recallul acelei masini.
Aia cu made in germany nu comentez, dar la performante overall nemtii stau foarte bine, coreeni mai au de invatat cum sa aseze CP pe sosea.
Pe alte continente, au sigla RENAULT si un pic mai multa echipare, acum nu știu cat de bine se vând.
India este alta lume cu o alta perspectiva si civilizație, mașină la 7500€ cum vrea sa facă VW este un eșec asumat.