Toyota Prius a fost și este în continuare simbolul schimbării industriei auto. Modelul celor de la Toyota este primul hibrid care a reușit să se impună pe piață și să dea startul unei modificări de paradigmă care astăzi a evoluat radical în industria auto, trecând de la hibridul clasic la electrice cu autonomie de peste 400 de kilometri în cele mai fericite cazuri. Prius poate fi considerat primul pas spre electrificarea care începe să-și facă apariția în toate segmentele și care în viitor va acapara întreaga industrie auto.
Ei bine, poziția simbolică a celor de la Toyota este recunoscută atât direct, de clienți și jurnaliști, cât și indirect, de mărcile concurente. Este și cazul celor de la Kia, care au anunțat astăzi lansarea unui model care la prima vedere nu are nimic în comun cu Prius în afară de faptul că sistemul de propulsie este, în ambele cazuri, unul hibrid de tip benzină-electric.
Și totuși, noul Kia Niro, un SUV compact care va îmbogăți oferta europeană a mărcii Kia din acest an, vrea să fie pentru gama Kia fix ceea ce a fost Prius la vremea sa pentru Toyota: un deschizător de drumuri.
Noul Kia Niro este un SUV disponibil exclusiv în versiune hibridă care completează astfel gama Kia în zona SUV-urilor compacte, acolo unde coreenii îl au deja pe Sportage. Cu dimensiuni foarte puțin mai mici față de Sportage, noul Niro devine astfel ceea ce ar fi trebuit să fie un Sportage hibrid: un model de sine stătător în gama Kia.
Ideea este, iată, preluată de la Toyota, care are de ani buni în gamă două modele compacte, Prius și Auris, ce împart același segment.
De ce cred cei de la Kia că Niro va avea succes? Din simplul fapt că face parte din zona SUV-urilor compacte, un segment care crește încontinuu de câțiva ani și care nu dă semne de plafonare în următorii ani. O zonă în care Toyota - că tot vorbim de marca japoneză - a lansat și ea acum câteva luni noul RAV4 Hybrid. Deci Kia Niro nu se va simți deloc singur.Frate hibrid cu Sportage. Dar construit pe o platformă nouă
Noul SUV hibrid al celor de la Kia este cu 13 centimetri mai scurt și cu 10 mai scund decât Sportage, dar oferă un ampatament mai lung cu 3 centimetri. Construit pe o platformă dedicată modelelor cu propulsie alternativă - aceeași pe care grupul Hyundai-Kia asamblează și noul Hyundai Ioniq - Kia Niro este împins pe șosea de un sistem hibrid format dintr-un motor pe benzină de 105 CP care colaborează cu unul electric care dezvoltă 43 CP suplimentari. Puterea maximă generată de sistemul de propulsie al lui Niro este de 141 CP, pentru că din rațiuni de efeciență cele două motoare nu pot lucra la capacitate maximă în același timp. Transmisia este una cu dublu ambreiaj și 6 trepte și face parte dintr-o generație nouă de cutii produse de grupul coreean.
Pachetul de baterii de 1.56 kWh oferit de Kia Niro are 33 de kilograme și se află montat sub bancheta posterioară, element care scade din capacitatea portbagajului noului SUV hibrid.
Astfel, dacă noua generație Sportage oferă 503 litri, Kia Niro vine cu 420 de litri destinați bagajelor.Pentru că nu versiunea hibridă plug-in (încărcabilă la priză) va apărea pe piață abia în 2017 (urmată probabil apoi de una full-electrică), noul Niro este un hibrid clasic, ceea ce înseamnă că bateriile se încarcă cu ajutorul unui sistem de recuperare a energiei la decelerare. Deci, la fel ca toți ceilalți hibrizi de acest tip, Niro nu poate rula foarte mult în mod 100%, motorul electric fiind practic utilizat în regim exclusiv doar atunci când mașina pornește, când rulează la viteze de sub 20 de km/h și pe coborârile de pantă.
Chiar și așa, eliminarea consumului motorului termic în aceste situații face ca cifrele oficiale oferite de Kia Niro să scadă la nivelul celor ale unui motor diesel. Nu există încă cifre oficiale de consum, însă Kia anunță emisii de 89 de grame CO2/km, echivalent al unui unui consum de 3.4 litri/100 km.
la fel si pretul