Industria auto italiană are în sfârșit un SUV premium cu care se poate lăuda. Noul Maserati Levante se lansează pe piață pentru a concura în segmentul SUV-urilor sport premium, acolo unde cel mai important rival al său este Porsche Cayenne.
În traducere, noul Maserati Levante nu va avea o viață foarte ușoară la nivel de concurență, însă scopul său primar nu este neapărat de a-și depăși rivalii, cât acela de a înmulți vânzările unei mărci italiene care a prins ceva tracțiune după lansarea lui Ghibli (model de segment E care se bate pe piață cu BMW Seria 5, Mercedes Clasa E și Audi A6) într-o gamă care mai conține modelele Quattroporte, GranTurismo și GranCabrio.
Exteriorul noului Maserati Levante este inspirat din cel al conceptului Kubang, pe care italienii l-au prezentat în premieră mondială tocmai în 2011, la Salonul Auto de la Frankfurt. Diferențele dintre prototip și modelul de serie nu sunt majore, însă versiunea de producție se modifică ușor în partea frontală, acolo unde grila frontală dominată de logo-ul Trident este acompaniată de alte elemente clasice prezente pe modelele de serie Maserati: cele trei prize de aer poziționate pe aripile față, montantul C, al lunetei, de formă trapezoidală și portierele cu geamuri fără ramă.
Motorizări V6 între 275 și 430 CP
Sub capotă, noul SUV italian beneficiază de trei motoare, toate având capacitatea de a fi cuplate unei transmisii automate cu 8 rapoarte și toate fiind disponibile în versiune cu tracțiune integrală. În versiunea de bază pe benzină, Levante oferă un V6 Biturbo de 3.0 litri care poate fi regăăsit și pe Ghibli. Dacă pe sedanul de segment E vorbim de un motor care dezvoltă 330 CP, pe SUV-ul Levante puterea sa crește la 350 CP, iar asta îi permite modelului italian să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 6 secunde și să atingă o viteză maximă de 251 de km/h. Consumul acestei versiuni: 10.7 litri/100 km.
Același 3.0 V6 este utilizat și per versiunea pe benzină de top, care în acest caz dezvoltă 430 CP. Aceasta are nevoie de doar 5.2 secunde pentru 0-100 km/h, în timp ce viteza maximă este de 264 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de Maserati în acest caz este de 10.9 litri/100 km.
În varianta diesel, Levante mizează de asemenea pe un motor de 3.0 litri care scoate 275 de cai putere. Accelerația 0-100 km/h e acoperită în 6.9 secunde, viteza maximă este de 230 km/h, iar consumul este net inferior versiunilor pe benzină: 7.2 litri/100 km.
În privința vânzărilor este greu de spus dacă va avea succes, în condițiile în care Maserati va opri producția câteva săptămâni în perioada martie -aprilie din cauza cererii scăzute, pentru a doua oară în acest an, ceea ce pare destul de grav, așa că acest SUV devine foarte important, dacă tot au intrat și ei pe acest segment "împotriva firii " pt această marcă , ar face bine sa-l și vândă.
Cayenne e oricum o denumire ridicola. Indianul mutant ? Nu prea inspirat.
ce treaba are un suv Nissan de segment B cu masina asta? nici una
...ai un simt al esteticului acare ar...merge dar pe alta planeta....
te rog tradu in romana acum!
mai ai 3 luni pana la bac sau esti vreun madalescu undercover?
fiecare cu gusturile lui( ce esti ruda cu nea nicu dictatorul sa mi impui mie ce sa mi placa si ce nu?), mie mi place foarte mult ..si apropo , atat designerul cat si masina nu sunt nemtesti, deci de unde ai scos suv nemtesc intr un comentariul despre maserati?
crezi ca baietii cu ochii oblici se pricep la masini nu i asa? asa au crezut si eu pana sa le sara airbagurile in gat...si apropo mai documenteaza te ....cati ani le au trebuit asiaticilor sa ajunga la nivelul adevaratilor producatori auto? multe motoare sunt doar sub licenta de la europeeni, gen taiota de la BMW , acu recent, ia da un sarci pe goagal sa vezi ce ti iese:))
Fixurile pietzei germanofile nu-s insa prea usor de schimbat nici in segmentul asta (v. Infiniti-ul care, desi la fel de reusit estetic, nu s-a vindut deloc grozav in Europa), asa ca va mai dura zic eu citiva ani buni pina cind modelele grupului Fiat se vor impune... poate vs. Cayenne, Q7 etc.