Botezat Opel Ampera-e, modelul are 5 uşi şi 5 locuri şi este practic versiunea europeană a lui Chevrolet Bolt, care a fost prezentat în luna ianuarie la CES 2016 şi la Salonul Auto de la Detroit.
Constructorul german susţine că va revoluţiona industria datorită faptului că Opel Ampera-e va avea un preţ accesibil şi va oferi una dintre cele mai mari autonomii electrice din gamă. "Noul Apera-e va deschide calea către mobilitate electrică prin spargerea barierelor preţurilor mari şi a autonomiei reduse", este promisiunea făcută de Karl-Thomas Neumann, CEO-ul Grupului Opel.
Cu excepţia faptului că bateria va fi amplasată sub podea, Opel nu a furnizat niciun fel de informaţii tehnice, însă ne aşteptăm să preia practic cele mai multe specificaţii ale omologului său de la Chevrolet.
cai putere şi are un cuplu de 350 Nm. Bateria are 288 de celule, cu cinci secţiuni şi 10 modele, iar autonomia ajunge la 320 de kilometri. Folosind o priză normală, energia necesară pentru a parcurge 80 de kilometri este acumulată în două ore, iar pentru o priză cu încărcare rapidă, energia necesară unei autonomii de 144 de kilometri se acumulează în doar 30 de minute. Prin prisma puterii pe care o oferă, Bolt ajunge la 100 km/h în numai 7 secunde.
Acesta din urmă este echipat cu un motor electric care dezvoltă echivalentul a 200 deOpel a anunţat totuşi că Ampera-e va beneficia de pachetul de asistenţă OnStar şi de alte tehnologii pentru integrarea smartphone-ului.
Via Opel
Jurnalism de 2 bani.
Gandeste-te in ce punct eram in urma cu 5 ani. Ce autonomie aveam in anul 2010? Cate masini full electric existau in 2010? Hibride?
2020 ne va prinde cu o autonomie de cel putin 700 km pentru 80% dintre auto.
Astept momentul!
Deci, da...nu e accesibila, cel putin nu in Europa :-)
Pana atunci, mult bla-bla de marketing.
**
Imi aduce aminte de aceeasi gargara GM cu "volt masina electrica revolutionara"
pentru nivelul anului 2017 caracteristicile sunt/vor fi rezonabile. Nu vad nimic iesit din comun fata de ce arunca in piata zvonurilor alti constructori. Cred ca abordarea prea "optimista" a lui Volt le-a fost ca un dus rece.
"minciuna are picioare scurte"
le-o fi zis un roman care lucreaza la GM :)
In rest, @Andy zice bine despre pretzul care-i in scadere la modul relativ, dar nu tocmai mic cu toate subventiile - mai ales la noi, unde oricum retzeaua prizelor speciale e inca rarefiata.
Si eu inclin deci sa cred ca abia peste 5-6 ani merita cumparata o masina 100% electrica - cind nu doar capacitatea bateriilor / autonomia, ci si durata lor de viatza va creste semnificativ.
Fiindca nu trebuie uitat ca bateriile, care inseamna jumate din pretzul e-masinilor, mai trebuie si schimbate / reciclate.
Vorbim aici de noua generatie de Renault Zoe, Nissan Leaf, fiecare cu peste 400 - 500 km autonomie in ciclu NEDC sau BMW i3 imbunatatit.
Si eu cred ca Alex are dreptate. Tehnologia progreseaza exponential.
Un exemplu din ce afirma seful BMW:
“Battery cell technology continues to evolve. The range will be increased in 2016. A further technological improvement is to be expected in three or four years: Then you’ll be able to go twice as far on a single charge without any further increase in the weight of the battery."
"According to Les Echos, the new versions of both models will be ready in 2017 with double the range of today’s Renault-Nissan electric cars.
In the case of the next-gen ZOE, Beatrice Foucher, Director of Renault’s electric program, stated that the aim is 300 km (186 miles) of real-world range (and 400 km stated on NEDC)."
sursa:evmeerkat.com
Sau ca sa citez un articol Automarket:
"Nissan Leaf, cea mai vândută maşină electrică din lume, se pregăteşte de o nouă generaţie în 2017. Iar modelul japonez anunţă o autonomie radical schimbată: de la 250 la peste 500 de kilometri."
La bloc numai in Romania nu sa inventat curentul.