Una dintre principalele preocupări ale producătorilor este utilizarea unor aplicaţii software care să funcţioneze mereu la parametri optimi, ca urmare a faptului că orice eroare poate avea ca rezultat producerea unor accidente pe drumurile publice.
În acest context, cei de la Renault, care lucrează de asemenea la astfel de soluţii, consideră că potenţialele probleme ale aplicaţiilor software pentru maşinile autonome sunt mai mari decât cele întâlnite în mod uzual pe smartphone-uri. De altfel, este greu de crezut că producătorii auto vor putea lansa rapid update-uri pentru a corecta eventualele bug-uri, aşa cum se întâmplă pe platformele mobile Android şi iOS.
"Problemele software vor fi mai apropiate de cele ale unei centrale nucleare decât de cele ale smartphone-urilor.
Pe telefon avem probleme zilnic, dar pe maşini acest lucru ar fi imposibil de acceptat. Nu cred că vom putea face update-uri în fiecare zi", spune Thierry Viadieu, directorul Programului de Mobilitate al Renault. Producătorii auto au început să apese putere pedala de acceleraţie pentru dezvoltarea maşinilor autonome după lansarea unui prototip Google. În opinia oficialilor Renault, strategia celor de la Google nu este să lanseze propria maşină autonomă, ci doar să producă sistemul de operare care va fi disponibil pe astfel de vehicule."Nu cred că Google se poziţionează ca un producător de maşini. Cred că abordarea lor este să promoveze şi să împingă toţi constructorii auto de la spate în această direcţie. Ei au făcut prima maşină cu condus autonom şi toată lumea se simte împinsă de la spate de Google.
Google va încerca să introducă sistemul de operare Android în maşini, la fel cum a făcut şi pe smartphone-uri", adaugă Viadieu.În schimb, oficialul Renault consideră că unul dintre rivalii producătorilor tradiţionali de maşini va fi Apple, întrucât compania americană este şi producător hardware de dispozitive electronice. "Cred că diferenţa dintre Apple şi Google este că Apple este şi producător. Ei fac şi hardware-ul, şi software-ul. Mă gândesc că mai degrabă Apple va fi un producător auto", mai spune Viadieu.
Pe astea cum le rezolvam? Oprim sistemul si-i dam soferului volanul in mana? Tragem sistemul pe dreapta cand intrasoarele in nori?
Radarul de pe Vitara (care controleaza franarea sutomata si cruise-ul inteligent) se inchide la primul fulg si ia cu el si orice indicatie utila de prin bord ocupandu-se doar sa-ti semnaleze ca ai un fulg pe sigla din fata.
Mie sistemul de avertizare la depasirea benzii de circulatie nu mai functioneaza la primul firicel de praf care se pune pe unul din cei 16 (da, 16) senzori infrarosii care compun sistemul.
Asa ca mai trebe scos capul din laptopuri pentru ca masinile ruleaza mai degraba prin glod nu prin cloud.
Google face demult treburile astea, la fel si alti producatori consacrati, mai mult sau mai putin ascuns.
o sa fie "fun" la inceput, o sa fie multe rateuri, mai mult sau mai putin grave....pariu pe cat vreti voi,
AAAA plus ca sistemele autonome nu vor putea fi implementate pe 100% din automobile,
inteligenta artificiala nu dispune de spontaneitate si creativitate precum creierul uman dar aici intram in alta discutie.....