Citroen a lansat aseară la Paris noul DS3 în cele două versiuni clasice ale sale: hatchback și Cabriolet. O știre interesantă în contextul celor 390.000 de exemplare DS3 vândute de francezi la nivel mondial din 2010 până acum. Ce e însă foarte important de amintit este faptul că, începând din acest moment, modelul nu se va mai numi "Citroen DS3", ci DS3 și atât, pentru că sigla Citroen a dispărut atât din denumirea oficială, cât și de pe grila frontală a mașinii de clasă mică pe care Citroen o aruncă pe piață în zona premium, la bătaie cu Mini și Audi A1.
Facelift sau generație nouă?
Probabil că ați observat faptul că am avitat să spun până acum faptul că DS3 este o nouă generație a modelului francez. Asta pentru că, așa cum se întâmplă în ultima perioadă cu multe modele pe care le vedem în showroom-uri, este foarte greu să-ți dai seama dacă vorbim de o nouă generație sau doar de un facelift. În lipsa unor criterii solide care să verifice acest aspect (știm, totuși, că o platformă nouă și un design radical schimbat nu pot însemna decât o nouă generație), ne-am încumeta să afirmăm că noul DS3 este mai degrabă un facelift, pentru că modificările estetice sunt minore, iar platforma pe care este construită mașina este aceeași.
Știm, DS3 a mai trecut printr-un facelift. Lansat oficial pe piață în 2010, modelul francez a fost reîmprospătat estetic în 2013, iar asta înseamnă că noul facelift al fi al doilea pe durata de viață a lui DS3, model care preia șablonul lui Citroen C3 și-l duce spre o zonă mai sportivă în care materialele sunt net superioare, iar conceptul devine unul complet diferit ca apariție.
Acest mod de lucru nu ar fi însă o premieră în industria auto, unde am mai observat trendul multiplelor facelift-uri la Toyota Avensis, de exemplu. Mașină testată în versiunea re-facelift și analizată AICI de Automarket.La fel de personalizabil
Trecând peste această introducere lungă care are rolul de a lămuri cât se poate apariția noului DS3, notăm faptul că modelul de clasă mică a francezilor continuă linia estetică și ludică a predecesorilor săi, fiind disponibil în 78 de combinații de nuanțe exterioare posibile care combină caroseria și plafonul comandabile în culori diferite. La fel de personalizabile sunt și alte elemente exterioare și interioare precum jantele, planșa de bord, inserțiile de la interior și mânerul schimbătorului de viteze.
Motoare și transmisii noi
Dacă ignorăm eliminarea siglei Citroen din peisaj, cea mai clară modificare vine sub capotă, acolo unde DS3 primește un set de motoare modernizate. Gama este foarte complexă pentru un model de segment B și oferă de toate pentru toți. Motorul cu trei cilindri de 1.2 litri botezat PureTech este disponibil acum în trei versiuni de putere (82, 110 și 130 CP), versiunea de 1.6 litri de 165 CP rămâne în ofertă, iar iubitorii motoarelor diesel se vor putea baza pe două versiuni de 100 sau 120 CP.
Nu doar numele Citroen sare din schemă în cazul noului DS3. Vechiul DS3 Racing se numește acum DS3 Performance și împrumută motorul THP de 1.6 litri turbo THP (208 CP și 300 Nm) de la "fratele" Peugeot 208 GTI. Noul model beneficiază de câteva artificii estetice interesante care-l scot în evidență: jante negre diamantate de 18 inch, terminații duble ale sistemului de evacuare, scaune de tip scoică acoperite cu un mixt de piele și Alcantara și un instrumentar de bord specific.
Pe DS3 Performance este disponibilă exclusiv o cutie manuală cu șase trepte.Noua marcă DS, alternativa premium la gama Citroen, va oferi patru opțiuni de transmisie pe motorizările din gamă. Versiunile manuale vor avea 5 sau 6 trepte, automata pilotată de generație precedentă rămâne în ofertă, iar noutatea absolută va fi o cutie automată cu șase trepte pe care clienții DS3 o vor putea experimenta pe versiunea 1.2 PureTech de 110 CP.
Sistem multimedia mai inteligent
O altă noutate care-și propune să alinieze noul DS3 pe linia tehnologică a anului 2016 este display-ul central de 7 inch cu ajutorul căruia Citroen - sau DS, depinde cum o luați - renunță la 20 de butoane care populau anterior bordul. Sistemul multimedia permite funcții de mirroring precum CarPlay (pentru telefoanele Apple) sau MirrorLink (pentru Android), iar aplicația gratuită MyDS le oferă posesorilor de modele ale mărcii acces de pe mobil la informații precum starea vehiculului, locul în care se află acesta sau nivelul de carburant.
Nu în ultimul rând, trebuie notat faptul că noul DS3 este îmbunătățit la nivelul siguranței active, pentru că modelul francez primește sistemul Active City Brake, care poate frâna automat în oraș până la 30 de km/h dacă mașina detectează un obstacol pe care șoferul în ignoră.
prea chineazasca fata
Design-ul e intr-adevar un pic fortat. Pare mai mult un look tunat.
Isus vine!
Despre cum arata am aceeasi parere ca despre face-lifturile care au introdus grila DS la fratii mai mari (DS5 si DS4): si-au batut joc de niste modele foarte reusite. Noile grile nu se incadreaza deloc in restul masinii. Si tocmai voiam unul nou:(((