Introdus în producție la finalul lui 2011, micul Volkswagen Up a adunat o carieră destul de lungă în gama constructorului german. Motiv pentru care Volkswagen a decis să-i aplice un facelift menit să îl readucă în atenția publicului.
Așteptat să își facă apariția publică în cadrul Salonului Auto de la Geneva, noul Up facelift primește o serie de modificări estetice și tehnologice.
La nivel vizual vorbim despre spoilere față și spate ușor redesenate, blocuri optice noi, echipate acum și cu lumini LED diurne, oglinzi cu semnalizare inclusă, un deflector posterior și stopuri revizuite, prevăzute tot cu lumini LED. De asemenea, VW a înțeles că trebuie să le ofere celor tineri și multe posibilități de personalizare, așa că oferă Up alături de 13 culori de caroserie, nouă motive ce pot fi aplicate la exterior, trei nuanțe pentru acoperiș, jante colorate și chiar iluminare ambientală.
La nivel interior, cea mai importantă noutate este instalarea unui sistem multimedia cu afișaj de 5 inch.
Locul său poate fi luat și de un afișaj monocrom, cu o dimensiune de 3.1 inch. Cel mai avansat garantează suport pentru telefonul mobil inteligent, oferă radio DAB+ și este oglinda unei camere pentru marșarier. Melomanii vor avea la dispoziție un sistem de sunet nou, de 300 watt, semnat de Beats, cu șapte difuzoar, dintre care unul montat în locul roții de rezervă. Pe lista de opționale se va afla și un sistem de climatizare cu funcție de purificare: Pure Air Climatronic.Sub capotă își face loc un nou motor de un litru, cu trei cilindri, care dezvoltă 89 de cai putere și 160 d Nm. Suficient pentru a ajuta mașina să accelereze de la 0 la 100 de km/h în 10 secunde și pentru a atinge o viteză maximă de 185 km/h. Consumul mediu este de 4.4litri/100 de kilometri, iar autonomia promisă ajunge la 800 de kilometri cu un plin.
Faceliftul lui Volkswagen Up va fi expus la Geneva, prin urmare nu este exclus să vedem versiuni îmbunătățite și ale celorlalți frați de platformă (Skoda Citigo și Seat Mii) tot în cadrul salonului elvețian.
Sub 8,5 secunde ar trebui sa scoata la 115cp.
spatele si interiorul noului Up! facelift e chiar peste asteptarile mele.....arata bine totul e pus exact unde te astepti......noul motor TSI cu cei 90 de cai probabil vor face ca masina sa se simta ca si un Mini GTI...
Am condus modelul de 60 de cai......si am fost inpresionat de calitatea interioara.....si mai ales de antifonare.....la 110 la ora nici o vibratie nici un sunet de motor......doar putin zgomot de la vant in zona oglinzilor....totusi vorbim de o masina de oras care exceleaza in oras si la viteze de pana la 90/h
Pot confirma antifonarea reusita la fel ca userul de mai sus, atat pe Up cat si Polo, vajaie vantul in zona oglinzilor - dar asta dupa 120 km/h/ In rest antifonata excelent.
Toate vin cu motoare net superioare, chiar si anesteziatele de aspirate. Motorul ala de 60 de cai pe UP si ala de 75 parca e pe Polo, nu au absolut nici un fel de putere sa faca absolut nimic decat sa tarasca masina intre semafoare.
Iti recomand in cazul asta un Sandero, nu vei simti diferenta la performante, si primesti o masina mai fiabila.
Up-ul ramine deci o "cutiutza" cam scumpa, dar cu calitatile ei - ca altfel nu s-ar vinde-n draci, la fel ca Citigo-ul sau Mii-ul.
Tripleta citadinelor nemteasti e clar mai rafinata si-n plus c-un portbagaj acceptabil comparativ cu cea franco-japoneza C1-108-Aygo, care puncteaza insa-n statisticile ADAC cu o fiabilitate usor superioara.
Designul noii Aygo ramine insa dupa mine cel mai reusit - dac-ar fi avut un portbagaj mai mare si-un motoras peste cei doar 69 CP disponibili chiar m-ar fi tentat una.
Mai clar: acceleratia si Vmax ale versiunii Up! 1.0 TSI 90 CP sint cu mult peste Twingo/Smart 0.9 TCe 90 (0-100 in 10 sec. vs. 11,7 si 185 km/h vs. 165, respectiv 155 km/h !!!)