Echipa de marketing a celor de la Ferrari a deprind o plăcere în a modifica radical numele modelelor pe care le dezvoltă marca italiană. După ce 458 Italia și-a schimbat numele în 488 GTB odată cu facelift-ul primit recent, restilizarea modelului denumit simplu FF îi aduce acestuia un nou nume: GTC4 Lusso.
Evident, fiecare element din numele oficial al acestui model are o logică, fiecare fiind parte a unor modele cunoscute din istoria mărcii italiene. În cazul noului model vorbim, deci, de un Gran Tourer Car (GTC) cu tracțiune integrală (4), în timp ce termenul "Lusso" ascunde caracterul exclusivist al mașinii. Totuși, nu putem să nu remarcăm ușurința cu care italienii renunță la denumiri simple prin care modelele lor recente puteau fi recunoscute până acum.
Noutățile în ceea ce-l privește pe noul GTC4 Lusso nu vin atât în zona estetică, acolo unde mașina se deovedește îndeajuns de conservatoare încât să rămână fidelă formelor anterioare, cât la nivel tehnic.
Astfel, aflăm că modelul italian primește un sistem de direcție integrală (volanul învârte toate cele patru roți) care, combinat cu pachetul 4x4, este denumit 4RM-S.
Sub capotă, noul Ferrari GTC4 Lusso vine cu un motor V12 cu performanțe îmbunătățite: în loc de 660 CP pe FF, acesta dezvoltă acum 690 de cai putere la 8000 rpm și 697 Nm la 5750 rpm. Și accelerația 0-100 km/h este ameliorată, atingând acum 3.4 secunde. Viteza maximă pe care o poate atinge modelul Ferrari este de 335 km/h.
Dacă exteriorul iese în evidență mai ales prin câteva detalii precum noile zone de aerisire de pe aripi sau prin spoilerele care găzduiesc prize de aer redesenate, interiorul trece la era modernă prin apariția unui display HD integrat cu diagonala de 10.25 inch prin care cel de la volan poate comanda funcțiile sistemului de entertainment. Evident, GTC4 Lusso păstrează și cele patru locuri pe scaune dedicate pasagerilor, ceea ce transformă modelul italian într-un soi de mașină de familie dedicată celor care nu au probleme cu sumele rămase în cont după cumpărarea unei case, de exemplu.
Debutul oficial al modelului italian va avea loc la Salonul Auto de la Geneva, în 1 martie, iar apariția sa în showroom-urile din toată lumea e programată pentru primăvara acestui an.
- prezenta butoanelor colorate (rosii, albastre) sau selectorul modului de rulare sugereaza ca e masina sport, dar in opinia mea strica un bord a carui design e mai mult elegant si modern
- ecranul din dreptul pasagerului ofera niste informatii care ar fi utile la ce?
- sub ecranul central este o zona de media. Stiu ca e ergonomica pozitionarea si e cea mai potrivita locatie, dar daca ar fi lipsit caseta aia argintie ar fi fost mai fain
- interesanta solutia cu butoanele aflate pe unul dintre "manerele" de pe tunelul central.
cu aceste mici observatii (a nu se intelege critici) mi se pare unul dintre cele mai simple, functionale si elegante interioare (gurile de ventilatie, scaunele, cotiera, volumele din bord)
exteriorul ar parea ciudat daca nu ar fi un design tipic de shooting-brake...
Turometrul amplasat central tinde să fie un laitmotiv al mașinilor sport de pe piață. Dacă viteza e indicată și ea corect undeva în zonă (eventual prin Head-Up Display), turometrul central e chiar interesant acolo.
Sa ma explic. Stiu ca e un laitmotiv (am spus asta indirect comentand butoanele ca de Craciun de pe volan) da' e pur si simplu cam mult. E doar interesant cum bine ziceai. Dar cam atat. E totusi un Ferrari. Marca asta respira sport prin toti porii, nu e nevoie de o declaratie de tipul asta. Pentru o masina de familie (aici chiar nu vad de ce ar fi una de familie) as pune accent mai mult pe banala....ergonomie
Dar da, daca va exista un Head-up (foarte posibil) pozitia turometrului e logica
Atata timp cat si vitezometrul este afisat in coltul turometrului nu vad de ce ar deranja pe cineva treaba asta....
Pseudo-shooting-brake-ul Ferrari ex-FF ramine in orice caz o masina remarcabila si dupa facelift, chiar daca tractiunea integrala pare un moft (dar nu-i - pe asfalt umed cel mult totusi, fiindca-n zapada FF-ul s-ar transforma in plug.)
In fine, mai vorbim si noi discutii p-aici ca intre pasionati, ca-s slabe sansele sa ocupam vreodata fie si doar un scaun de pasager (care si ele-s doar trei, nu patru...)
365 GTB/4 Daytona, un model Ferrari ce imi place foarte mult are acelasi ceas imens pe mijloc. Doar ca e...vitezometrul. NU, turometrul central nu a existat de la prima masina.
da-ti-mi voie sa am preferinte si sa vad lucrurile si din perspectiva soferului pe care il intereseaza informatia vitala.
Sigla / acronimul GTC nici vorba deci sa insemne "Gran Turismo Car", ci "Gran Turismo Coupe":
"GTC: The ‘C’ stands for “Coupe” or “Coup√©,” the french word for “cut.” A coupe is a two-door car, usually with four seats inside."
Inca una si ma duc: pina si titlul e derutant, fiindca unii mai putin informati ar putea intelege ca firma italiana produce mai multe modele 4x4, dintre care GTC4-ul ar fi "singurul Ferrari 4x4 dedicat familiilor".