Salonul Auto de la Geneva 2016

DS E-Tense, replica Citroen pentru cei care visau la supercarul electric Audi R8 e-tron

Publicat Vineri, 26.02.2016
de Bogdan Mirică
Comenteaza 2
DS E-Tense, replica Citroen pentru cei care visau la supercarul electric Audi R8 e-tron - Poza 1
DS E-Tense, replica Citroen pentru cei care visau la supercarul electric Audi R8 e-tron - Poza 2
DS E-Tense, replica Citroen pentru cei care visau la supercarul electric Audi R8 e-tron - Poza 3
DS E-Tense, replica Citroen pentru cei care visau la supercarul electric Audi R8 e-tron - Poza 4
DS E-Tense, replica Citroen pentru cei care visau la supercarul electric Audi R8 e-tron - Poza 5
DS E-Tense, replica Citroen pentru cei care visau la supercarul electric Audi R8 e-tron - Poza 6
Brandul francez DS va expune la Salonul de la Geneva conceptul E-Tense, un supercar electric, gata să rivalizeze cu Audi R8 e-tron.

Devenit deja un brand independent, ieșit de sub tutela părintelui Citroen, DS a decis că este timpul să își impresioneze fanii. Și ce moment mai bun puteau să aleagă francezii dacă nu Salonul Auto de la Geneva, care-și deschide porțile în 1 martie cu prima zi de presă?

DS va expune în cadrul salonului elvețian conceptul E-Tense, dovada că și francezii se pot gândi la un supercar electric, la fel de puternic precum un Audi R8 e-tron. Noul DS E-Tense măsoară 4.72 metri lungime, 2.08 metri lățime și are o înălțime de numai 1.29 metri, dimensiuni care îl apropie și mai mult de Audi R8.

Pentru a se putea ridica la înălțimea rivalului german, Citroen E-Tense folosește un motor electric de 402 cai putere și 516 Nm, capabil să ajute sportiva să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde. Viteza maximă nu este atât de importantă, dar e bine de știut că ajunge la 250 de km/h.

Esential 402 cai putere oferă DS E-Tense.
4.5 secunde sunt necesare pentru ca supercarul să ajungă la 100 de km/h.
360 de kilometri este autonomia maximă a supercarul DS E-Tense.
Unitatea electrică beneficiază e o baterie litiu-ion cu o capacitate generoasă, montată sub șasiul monococă din fibră de carbon, capabilă să ofere o autonomie de 360 de kilometri în modul urban și de 310 kilometri într-un ciclu mixt, ușor mai solicitant.

Desenat pentru a impresiona publicul cu formele sale agresive, E-Tense beneficiază și de câteva detalii tehnologice interesante.

Spre exemplu, luneta nu există, ea fiind înlocuită cu o cameră de luat vederi care proiectează imaginea în interiorul oglinzii retrovizoare. Stopurile de frână tradiționale au fost înlocuite de o lampă centrală, cu lumini LED, asemănătoare celei folosite de monoposturile de Formula 1.

Interiorul este la fel de spectaculos și a necesitat 800 de ore de creație, testare și producție. Aici, DS a creat o planșă de bord care susține un ecran multimedia extrem de generos, a apelat la Moynat pentru a oferi și un spuport de prindere a căștii, asemeni mașinilor de raliu. Cei de la BRM Chronographers au creat un ceas care poate fi purtat la mână sau poate fi găzduit de planșa de bord, iar Focal s-a asigurat că totul sună bine grație unui sistem audio de ultimă generație.


Comentarii (2)

  • Dumitru
    Superb! Pur si simplu!
    15 2
  • pacat ca n-o sa vada zorii zilei.
    12 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru