Salonul Auto de la Geneva 2015

Suzuki iM-4 Concept anunţă un viitor crossover mini de oraş în gama mărcii nipone

Publicat Marti, 03.03.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 6
Suzuki iM-4 Concept anunţă un viitor crossover mini de oraş în gama mărcii nipone - Poza 1
Suzuki iM-4 Concept anunţă un viitor crossover mini de oraş în gama mărcii nipone - Poza 2
Suzuki iM-4 Concept anunţă un viitor crossover mini de oraş în gama mărcii nipone - Poza 2
Suzuki iM-4 Concept anunţă un viitor crossover mini de oraş în gama mărcii nipone - Poza 2
Suzuki iM-4 Concept anunţă un viitor crossover mini de oraş în gama mărcii nipone - Poza 2
Suzuki iM-4 Concept anunţă un viitor crossover mini de oraş în gama mărcii nipone - Poza 2
Anunţat de un teaser înainte de Salonul de la Geneva, conceptul iM-4 ne oferă indicii legate de designul unui viitor SUV de oraş mai mic decât noul Vitara care va apărea în gama mărcii Suzuki.

Cu ajutorul sistemului său 4x4 şi cu garda la sol ridicată, iM-4 este conceput pentru a fi partenerul ideal uşor de condus, dar care-ţi oferă încredere şi performanţă pe zăpadă şi pe drumuri neasfaltate.

Suzuki
Cunoscută ca o companie cu experitiză în zona segmentelor mici şi compacte, Suzuki revine în actualitatea industriei auto la Salonul de la Geneva prin două concepte care confirmă încă o dată talentul designerilor mărcii japoneze de a se descurca pe spaţii înguste. Iar dacă prototipul iK-2 anunţă probabil o nouă generaţie a lui Swift, conceptul iM-4 prefigurează un model de serie care se va alătura noii game de crossovere şi SUV-uri alcătuită la această oră din S-Cross şi din noua generaţie Vitara.

Suzuki iM-4 concept imaginează un SUV de clasă mini care după dimensiuni şi capabilităţi pare un viitor rival direct al lui Fiat Panda 4x4. Evident, prototipul construit o platformă complet nouă amestecă unele indicii care vor fi regăsite pe versiunea de serie cu câteva detalii ştiinţifico-fantastice, însă alura generală şi gabaritul maşinii vor fi regăsite aproape sigur şi pe modelul de producţie.

Vor dispărea, evident, jante de 18 inch, farurile spectaculoase, oglinzile dezvoltate doar pentru show-ul de la Geneva şi vor apărea elemente mai "pământeşti" şi mai potrivite cu jungla urbană şi cu zonele off-road pe care modelul de serie se va simţi ca peştele în apă datorită sistemului de tracţiune integrală care începe să devină un laitmotiv al gamei Suzuki.

Probabil că forma farurilor va fi preluată într-un mod sau altul pe versiunea de serie, însă LED-urile astea vor dispărea pe drum şi vor fi înlocuite de soluţii clasice.

Noutăţi interesante şi sub capotă, acolo unde Suzuki face un pas serios spre o viitoare versiune eco care s-ar putea regăsi în echiparea modelelor anilor imediat următori. Sistemul de propulsie a fost botezat SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) şi combină un motor turbo pe benzină de 1.2 litri cu un pachet de baterii secondat de posibilitatea reutilizării energiei utilizate la frânare şi decelerare. Scopul acestui sistem este de a elibera motorul termic de sarcină în cele mai puţin economice momente ale unei maşini - cum ar fi pornirea motorului - cu ajutorul unui generator care foloseşte energia electrică acumulată în baterii şi taie astfel din consum şi din emisii.


Comentarii (6)

  • o...pufoshenie!
    11 4
  • Kia Soul reloaded!
    7 6
  • Unu la mana : Ca raspuns la aberatiile tatucului Andy ~ Kia Soul nu este de clasa MINI ( nu este 4x4/offroad )

    Doi la mana : Este inca un concept, nu se va stii cum va arata versiunea de serie a acestui Suzuki

    Trei la mana : Va fi un veritabil off-roader in clasa sa ( fara indoieala + ca Suzuki fata de altii ofera ceva pt off-road la pret imbatabil ), in masura in care altii ( VAG, vand UP! cross si altele din categoria mini fara 4x4 )

    Patru la mana : Va avea vanzari peste asteptari, tinand cont ca segmentele A si B au devenit atat de populate si la mare cautare , asa ca dc sa nu avem si ceva 4x4 la categoria asta ?

    Cinci la mana : Suzuki tinde catre o politica buna, de a miza doar pe categoria masinilor de clasa mica ( exclus Kizashi care nu se mai fabrica )


    Sase la mana : Chiar daca nu e din clasa cu Duster, va fi un concurent serios pentru el, multa lume care va dori ceva off-road -4x4 se va indrepta catre Suzuki, tinand cont experienta dobandita pe care o are fata de Dacia + pretul care cu siguranta va fi mai mic fata de Duster.
    2 6
  • @Marian.Nedelcu: in calitate de fan (si posesor) de Suzuki iti admir optimismul, dar poate n-ar strica sa ne pastram cu picioarele pe pamant...

    3. Din imaginile astea de sinteza, imi vine greu sa-mi dau seama de capacitatile reale ale masinii (garda la sol, unghiuri), dar imi vine greu sa cred ca s-ar ridica la nivelul unui Jimny (de posibilitati ulterioare de upgrade nici nu cred ca poate fi vorba). Din filmuletele deja aparute pe net, sistemul de tractiune - desi e 4x4 - se bazeaza foarte mult pe electronica, ceea ce nu-l face prea de incredere in conditii vitrege de exploatare in afara asfaltului (uita-te la sistemele nou aparute pe S-Cross si noul Vitara - sunt bune, pana la un punct, dar departe de ce poate face o Vitara clasica sau o Grand-Vitara).

    4. Intr-adevar respectivul segment este unul care ia amploare, dar - pe de alta parte - si unde concurenta e destul de acerba (vin Mazda CX3, Honda HR-V - asta din urma are si ea versiune 4x4 pe unele piete).

    6. Duster e Duster - si ca marime, si ca tehnologie mult mai apropiata de un off-roader (mai simpla si cu mai putina electronica) decat acest Suzuki.

    Ca o concluzie, sa asteptam sa vedem cum o sa se prezinte versiunea de serie...
    7 0
  • @mircea1380.

    Nu demult am condus un Jimmy, masina era al unui prieten, care dupa cateva vorbe schimbate cu el despre masina, mi-a oferit-o si mie sa o conduc. Am condus-o prin niste sleauri, am ramas impresionat de ce poate o masina atat de accesibila precum Jimmy . Modelul mi s-a parunt fantastic si se descurca excelent pe teren accidentat . Chiar daca masinile create de Suzuki nu epateaza prin calitate interioara extraordinara si dotari HI-Tech, se conduc excelent. Am mai apreciat foarte mult si siguranta modelului Swift, care include 9 airbag-uri din standard ( inclusiv pentru genunchi ), la fel cum am apreciat sistemul 4x4 tot pe Swift, este fantastica masinuta, si poate sa deserveasca doua lucruri in acelasi timp ~ in oras , si pe strazile acoperite cu multa zapada iarna ( aici sistemul de tractiune 4x4 te ajuta ), evident in limitarile de riguare.

    Suzuki ofera un pachet decent in raport cu pretul. Iar faptul ca se axeaza pe masini mici, asta este un plus pt piata Europeana . Iar aici revin si spun ~ Se pare ca acestea au fost influentele care i-a facut pe americani sa nu se uite cu ochi buni la masinile lor.
    7 3
  • PS : Mi-a place sincer sa vad si un urmas pt Kizashi in Europa . Modelul arata atragator si cu influente premium pt un Suzuki.
    3 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru