După ce a ajutat Peugeot să revină puternic în segmentul subcompact, micul 208 are nevoie de o gură de aer proaspăt. Modelul francezilor, ajuns deja la jumătatea carierei, are parte de un facelift , care aduce îmbunătăţiri majore.
O faţă nouă
Din punct de vedere estetic, noul 208 facelift vine cu linii noi, regăsite la nivelul spoilerului frontal şi al grilei radiatorului. Acestea fac corp comun şi sunt evidenţiate prin baghete cromate.
Posteriorul are parte de stopuri cu lumini LED pe fundal negru, în vreme ce profilul poate fi decorat cu jante din aliaj, cu dimensiuni cuprinse între 15 şi 17 inch. În funcţie de nivelul de echipare, 208 va primi contur cromat pentru suprafaţa vitrată şi carcase ale oglinzilor de asemenea cromate.
La nivel general, Peugeot 208 va beneficia de 13 culori de caroserie, printre care şi noua nuanţă Orange Power, care a şi fost aleasă drept nuanţă de lansare. Pentru cei care vor şi elemente de personalizare, există şi un pachet Methol White, care adaugă elemente de culoare albă caroseriei.
Mai multă tehnologie
Interiorul noului Peugeot 208 facelift a primit noi materiale la nivelul planşei de bord, piele fină pentru volan şi un instrumentar de bord care dispune de contur LED şi de iluminare albă. De asemenea, habitaclul primeşte o iluminare ambientală de tip LED, dar şi un acoperiş panoramic.
Cel mai economic diesel din lume
Şi sub capotă s-au întâmplat lucruri importante, toate motorizările fiind acum conforme cu normele de poluare Euro 6. O parte dintre ele vor putea fi asociate şi unei noi transmisii Efficient Automatic Transmission (EAT6) cu şase trepte de viteză. Toate versiunile diesel de 1.6 litri HDi vor oferi emisii mai mici de 95 g/km şi vor fi echipate cu sistem start-stop în standard, excepţie făcând doar versiunea de 75 de cai putere, unde este oferit opţional.
Unitatea de 1.6 litri este oferită în trei versiuni de putere: de 75, 100 şi 120 de cai putere. Cea mai economică propunere anunţă un consum extraurban de numai 3.0 litri/100 de kilometri. De asemenea, aceeaşi versiune record poate oferi emisii de numai 79 g/km. Lider la acest capitol rămâne Opel Corsa Ecoflex, anunţat luna trecută cu o valoare de 3.1 litri/100 de kilometri în regim mixt.
Data lansării: mijlocul lui iunie
Cei care vor opta pentru propulsoare pe benzină vor avea şansa de a conduce un motor de 1.2 litri, supraalimentat. Unitatea oferă 120 de cai putere, ceva mai mult decât opţiunile aspirate din gamă: 1.0 de 68 de cai şi 1.2 de 82 de cai. Motorul PureTEch de 1.2 litri şi 120 de cai poate fi asociat fie unei transmisii manuale cu cinci trepte, fie unei automate, caz în care emisiile sunt de numai 104 g/km.Noul Peugeot 208 facelift va continua să fie produs în două uzine europene: la Poissy în Franţa şi la Trnava (Slovacia). Primele exemplare vor ajunge curând, urmând ca debutul comercial să aibă loc la mijlocul lunii iunie.
Mi se pare că industria auto devine tot mai absurdă, chiar dacă e justificată de creșterea competiției care devine tot mai acerbă și de dezvoltarea rapidă a tehnologiei.
La Volkswagen nici nu ai apucat să te bucuri prea mult de Golf 6 (2008 - 2012) că a și apărut Golf 7, chiar dacă 6-le era mai mult un facelift.
sa nu fim ipocriti si sa vedem doar paiul din ochiul altuia: noi generatii de telefoane, de calculatoare, de televizioare, de masini...pe repede inainte. Ne plictisim imediat de bunul abia achizionat si tre' sa ne vada vecinu' ca nu stam pe loc, sa ne aratam "muschii"....
deci sa lasam ipocrizia...
Atat Golf cat si 208 se vand bine, ambele fiind in top 10 in Europa, indiferent de clasa. Inseamna ca totusi strategia functioneaza nu? Insa normal, ne gasim noi romanasii sa comentam. Noi care nu producem nimic. Pardon, producem Dacia, singura firma low-cost prezenta pe piata europeana insa care e by Renault :-P
Asta e și o presiune psihologică asupra cumpărătorului pentru că pentru foarte mulți contează să aibă ceva actual, dar știu, ăsta e comerțul și nu ai ce face.
Oricum, rămân trist în legătură cu direcția lumii automobilistice. În curând vom avea doar niște roboți pe 4 roți, fără pic din acel ceva al automobilului simplu care îți aduce plăcere și un zâmbet larg pe buze.
Dar, deh, rămân un nostalgic.
Oare cand o sa invatam si noi ca gusturile,nevoile, pasiunile difera de la individ la individ si ca nu trebuie asta sa determine modul de relationare dintre acestia?...
208, a fost prezentat oficial la finalul lui 2011, deci pana acum avem 2012, 2013, 2014 si un pic de 2015 (timpu trece repede, asa-i). 3 ani si ceva de prezenta pe piata, iar pana intra faceliftul pe piata (2-3-7 luni), inca se va vinde versiunea initiala, deci atingem 3 ani jumate. Probleme?
Despre pasiuni auto nu are rost sa vorbim daca analizam intreaga productie auto a momentului, e mult prea diluat termenul pentru acest context. Ce pasiuni iti poate starni un SUV spre exemplu?
Eu mi-am exprimat nemultumirea fata de faptul pe care l-a amintit si @Moldovean si anume presiunea industriei asupra cumparatorului de a-l face sa cumpere orice bullshit frumos ambalat de dept. de marketing care foarte abil scoate in fata elementul de noutate si transmite bine calculat cumparatorului ca e musai sa-l aiba si el in garaj. Si presiunea asta functioneaza de minune, ba chiar imi permit sa generalizez si spun ca majoritatea e convinsa ca ce cumpara se pliaza pe nevoi.
Din ce știu, a fost lansat la final de 2012, deci 2 ani.
Si cum scad vanzarile, cum baga model nou sa le mai creasca. In acest moment industria auto nu vrea sa cunoasca perioada de declin a vanzarilor sau a profitului.