După ce în 2009 lansa cu surle şi trâmbiţe noul ix35, un SUV compact care avea rolul de a-l înlocui pe Tucson în gama proprie, Hyundai revine în 2015, odată cu lansarea unei noi generaţii a modelului său, la vechiul nume. O decizie interesantă şi curajoasă având în vedere faptul că ix35 este cel mai bine vândut model al mărcii în Europa, cu 22% din vâzările brandului asiatic. Adio, Hyundai ix35! Bine ai revenit, Hyundai Tucson!
Design european. Şi american.
Primele imagini ale noului Tucson au fost publicate astăzi de constructorul coreean, iar modelul apare în faţa clienţilor ca un mix de linii americane şi europene. Explicaţia vine imediat: dacă exteriorul a fost desenat de biroul european de design al celor de la Hyundai, interiorul poartă semnătura studioului de design YS din California, Statele Unite. Rezultatul este unul global, spun cei de la Hyundai, care anunţă că noul Tucson va fi vândut în această formă pe toate pieţele pe care marca este prezentă.
Hyundai Tucson se relansează într-un segment extrem de populat şi care în Europa este dominat de Nissan Qashqai şi de Volkswagen Tiguan, modele care vor deveni reperele de vânzări ale noului SUV al mărcii sud-coreene. Pentru a ieşi în evidenţă, noul Tucson se bazează pe o platformă complet nouă pe care o va împărţi cu fratele Kia Sportage şi pe un design "curajos şi atletic", aşa cum îl numeşte Hyundai.
Grila hexagonală care devine semnătura estetică a mărcii primeşte o versiune evoluată, iar blocurile optice îşi schimbă complet forma în comparaţie cu ceea ce puteam vedea pe ix35, devenind mari şi rotunjite. În spate, stopurile amintesc de cele de pe noua generaţie i20, reuşind să se încadreze astfel într-o familie estetică din ce în ce mai bine delimitată.Interior mai mare, portbagaj mai mic
Interiorul este unul dintre aspectele la care Hyundai a lucrat mult. Dacă materialele sunt evident îmbunătăţite în raport cu cele de ix35, pasagerii beneficiază de mai mult spaţiu graţie creşterii sensibile în dimenisiuni. Astfel, noul Hyundai Tucson este cu 6.5 centimetri mai lung şi cu 3 centimetri mai lat, diferenţele transformându-se în spaţiu orizontal pe lungime şi lăţime pentru pasagerii de pe banchetă. Veşti mai puţin bune din zona portbagajului, acolo unde cei 591 de litri ai lui ix35 se transformă acum în 513 litri.Hyundai a ales să-şi doteze cel mai mic SUV din gamă cu o mulţime de elemente tehnologice care vor face parte probabil dintr-o listă foarte populară de pachete suplimentare de opţionale. Vorbim despre un sistem de deschidere automată a portbagajului, despre un pachet de frânare automată care acţionează atât în regim urban, cât şi extraurban şi care detectează şi frânează la detecţia pietonilor sau despre suita de sisteme de asistenţă a şoferului care include avertizarea la părăsirea benzii, avertizarea prezenţei altei maşini în unghiul mort sau un senzor care te anunţă dacă pe strada perpendiculară trec maşini atunci când ieşi cu faţa sau cu spatele din parcare.
Două "benzine" şi trei diesel-uri.
Plus o transmisie cu dublu ambreiajSub capotă, noul Hyundai Tucson se va baza pe două motoare pe benzină şi pe trei unităţi diesel. Varianta de bază va fi benzina 1.6 GDI de 135 CP, acelaşi motor fiind disponibil în versiune turbo de 176 CP cu o cutie automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj disponibilă opţional. În variantă diesel, noul Hyundai Tucson se va baza fie pe un motor de 1.7 litri de 115 CP, fie pe două versiuni de putere ale tradiţionalului motor de 2.0 litri: 136 sau 184 CP. Acestea din urmă pot fi echipate opţional cu o transmisie automată clasică cu şase rapoarte.
Hyundai Tucson în versiunea sa europeană va fi produs la uzina pe care marca sud-coreeană o deţine în Cehia, iar apariţia sa în showroom-uri va avea loc în a doua jumătate a anului 2015.
via Hyundai
Volanul si schimbatorul imi dau fiori majore!
SUV-urile Hyundai s-au vandut bine,dar doar timpul ne va zice daca noul Tucson va avea succes. iar acum comparatiile cu competitorii nu au sens.