Salonul Auto de la Geneva 2015

Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35!

Publicat Marti, 17.02.2015
de Mircea Meșter
Comenteaza 10
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 1
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 2
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 2
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 2
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 2
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 2
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 2
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 2
Hyundai Tucson revine după 6 ani de pauză. Adio, ix35! - Poza 2
Hyundai a hotărât să renunţe la numele ix35, deşi SUV-ul compact a fost cel mai vândut model al mărcii în Europa în 2014. Noul model, prezentat astăzi în primele fotografii oficiale, nu va inventa însă un nume nou, ci va prelua o denumire iubită la noi. Acesta este noul Hyundai Tucson.

După ce în 2009 lansa cu surle şi trâmbiţe noul ix35, un SUV compact care avea rolul de a-l înlocui pe Tucson în gama proprie, Hyundai revine în 2015, odată cu lansarea unei noi generaţii a modelului său, la vechiul nume. O decizie interesantă şi curajoasă având în vedere faptul că ix35 este cel mai bine vândut model al mărcii în Europa, cu 22% din vâzările brandului asiatic. Adio, Hyundai ix35! Bine ai revenit, Hyundai Tucson!

Design european. Şi american.

Vom dezvolta designul grilei Hyundai în continuare în viitor, pe măsură ce vor apărea noi modele în gamă. Avem o mulţime de idei, însă ca designeri trebuie să conţtientizăm că suntem responsabili şi să nu luăm nimic din ceea ce înseamnp brandul Hyundai.

Peter Schreyer
Director de Design Hyundai-Kia

Primele imagini ale noului Tucson au fost publicate astăzi de constructorul coreean, iar modelul apare în faţa clienţilor ca un mix de linii americane şi europene. Explicaţia vine imediat: dacă exteriorul a fost desenat de biroul european de design al celor de la Hyundai, interiorul poartă semnătura studioului de design YS din California, Statele Unite. Rezultatul este unul global, spun cei de la Hyundai, care anunţă că noul Tucson va fi vândut în această formă pe toate pieţele pe care marca este prezentă.

Hyundai Tucson se relansează într-un segment extrem de populat şi care în Europa este dominat de Nissan Qashqai şi de Volkswagen Tiguan, modele care vor deveni reperele de vânzări ale noului SUV al mărcii sud-coreene. Pentru a ieşi în evidenţă, noul Tucson se bazează pe o platformă complet nouă pe care o va împărţi cu fratele Kia Sportage şi pe un design "curajos şi atletic", aşa cum îl numeşte Hyundai.

Grila hexagonală care devine semnătura estetică a mărcii primeşte o versiune evoluată, iar blocurile optice îşi schimbă complet forma în comparaţie cu ceea ce puteam vedea pe ix35, devenind mari şi rotunjite. În spate, stopurile amintesc de cele de pe noua generaţie i20, reuşind să se încadreze astfel într-o familie estetică din ce în ce mai bine delimitată.

"Noul Tucson poate fi recunoscut de la distanţă ca făcând parte din familia Hyundai", spune Peter Schreyer, şeful de design al Hyundai-Kia.

Interior mai mare, portbagaj mai mic

Kia a fost întotdeauna marca mai jucăuşă, ca un soi de frate mai tânăr care uneori îl poate bate pe fratele mai mare. Hyundai poate să aibă tuşe de tinereţe şi să fie o marcă vie, dar ceva mai premium. Bineînţeles că vor exista întotdeauna similarităţi, dar vrem ca ambele branduri să fie puternice.

Peter Schreyer
Director de Design Hyundai-Kia
Interiorul este unul dintre aspectele la care Hyundai a lucrat mult. Dacă materialele sunt evident îmbunătăţite în raport cu cele de ix35, pasagerii beneficiază de mai mult spaţiu graţie creşterii sensibile în dimenisiuni. Astfel, noul Hyundai Tucson este cu 6.5 centimetri mai lung şi cu 3 centimetri mai lat, diferenţele transformându-se în spaţiu orizontal pe lungime şi lăţime pentru pasagerii de pe banchetă. Veşti mai puţin bune din zona portbagajului, acolo unde cei 591 de litri ai lui ix35 se transformă acum în 513 litri.

Hyundai a ales să-şi doteze cel mai mic SUV din gamă cu o mulţime de elemente tehnologice care vor face parte probabil dintr-o listă foarte populară de pachete suplimentare de opţionale. Vorbim despre un sistem de deschidere automată a portbagajului, despre un pachet de frânare automată care acţionează atât în regim urban, cât şi extraurban şi care detectează şi frânează la detecţia pietonilor sau despre suita de sisteme de asistenţă a şoferului care include avertizarea la părăsirea benzii, avertizarea prezenţei altei maşini în unghiul mort sau un senzor care te anunţă dacă pe strada perpendiculară trec maşini atunci când ieşi cu faţa sau cu spatele din parcare.

Interiorul noului Hyundai Tucson a fost desenat în California.

Două "benzine" şi trei diesel-uri.
Plus o transmisie cu dublu ambreiaj

Sub capotă, noul Hyundai Tucson se va baza pe două motoare pe benzină şi pe trei unităţi diesel. Varianta de bază va fi benzina 1.6 GDI de 135 CP, acelaşi motor fiind disponibil în versiune turbo de 176 CP cu o cutie automată cu şapte trepte şi dublu ambreiaj disponibilă opţional. În variantă diesel, noul Hyundai Tucson se va baza fie pe un motor de 1.7 litri de 115 CP, fie pe două versiuni de putere ale tradiţionalului motor de 2.0 litri: 136 sau 184 CP. Acestea din urmă pot fi echipate opţional cu o transmisie automată clasică cu şase rapoarte.

Hyundai Tucson în versiunea sa europeană va fi produs la uzina pe care marca sud-coreeană o deţine în Cehia, iar apariţia sa în showroom-uri va avea loc în a doua jumătate a anului 2015.

via Hyundai


Comentarii (10)

  • Un model instabil si fara personalitate! Alte comentarii sunt de prisos!
    Volanul si schimbatorul imi dau fiori majore!
    16 55
  • Voiai probabil un volan fara niciun buton stil VAG in variantele de baza...
    36 17
  • Nu-i VAG,nu-i TDI deci nu-i bun.Doar vag face masini,restu doar incearca,asa mi-au zis mie prietenii mei care au passat si le stiu pe toate
    54 15
  • Alexuz, las' ca Moskwicz are personalitate mai ceva ca Madonna . Bafta ! Asadar , daca nu-i VW nu-i ''za best of za best'' asta-i clar pt gamerii de NFS .
    16 26
  • Nedelcule, pe bune tu mai stii si altceva? Ori esti doar un copil ticnit care doar o prostie o stie si pe aia o repeta pana lesina. Treci urgent la terapie intensiva, poate mai poti fi salvat...
    27 9
  • Nedelcu nu e de bagat in seama. Trebuie doar sa tragi apa dupa el insa revine iar a doua zi :-)
    16 7
  • @mihai tu nu stiai VAG e dumnezeu pe pamant?? dar culmea nici nemtii nu fac coada la ei!! ce sa mai romanii stie tot! orice pusti care a condus si el 2 3 masini sau a avut vreun faras de 10-15 ani sa nu zic 20...e mare expert si are cultura auto! atentie daca ai permis nu e neaparat sa ai cultura auto!
    17 5
  • someone
    modelul pare reusit, calitatea se va vedea dupa inspectia vizual tactila.... ma gandeam insa ca in locul motorului diesel de 136, puteau pune noul 1.7 de 142 de pe I40....e mai modern,mai eficient, si mai ieftin in tarile unde conteaza cilindreea.
    SUV-urile Hyundai s-au vandut bine,dar doar timpul ne va zice daca noul Tucson va avea succes. iar acum comparatiile cu competitorii nu au sens.
    24 1
  • De ce Tucson a fost iubita la noi? prin 2005 se gaseau cateva pe la noi aproape toate second, care au disparut rapid
    1 4
  • ADRIAN FLORARU
    CEL MAI TARE SUV LA CARE VISEAZA MULTI,,,
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru