Lansat anul trecut pe piaţa din Europa şi gândit pentru a se bate cu nume grele din segmentul SUV-urilor mici cum ar fi Nissan Juke şi Renault Captur, actualul Ford EcoSport a fost un fiasco. Crossover-ul propus de Ovalul Albastru s-a vândut în aproape 13.000 de exemplare pe Bătrânul Continent (în decursul a nouă luni).
Este un rezultat complet nesatisfăcător, dacă ne uităm la cât au vândut rivalii amintiţi mai sus: Renault Captur 164.801 unităţi şi Nissan Juke 97.538 exemplare.
Cele mai vândute SUV-uri mici şi compacte din Europa
Pentru a putea emite pretenţii în acest segment extrem de disputat şi aglomerat, Ford Ecosport avea nevoie de o schimbare. Aşa se face că americanii au îmbunătăţit uşor reţeta, cu un facelift prematur, prezentat tot cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
În primul rând, Ecosport a renunţat la roata de rezervă amplasată pe hayon, ea fiind disponibilă acum doar opţional. De asemenea, pe versiunile superioare clienţii pot comanda jante de 17 inch cu design nou, geamuri fumurii, un acoperiş negru, oglinzi laterale negre şi chiar un deflector posterior.Ford a operat şi o serie de modificări la nivel mecanic, izolând mai bine împotriva zgomotului şi a vibraţiilor întreg habitaclul, dar în special zona portierelor, a pedalelor şi a bordului. De asemenea, garda la sol a fost redusă cu 10 mm, iar amortizoarele au fost şi ele revizuite. Până şi sistemul de asistenţă electronică ESP a fost revizuit pentru un comportament rutier îmbunătăţit, alături de direcţia asistată.
La interior, faceliftul aduce un ecran color de 4 inch, o frână de mână repoziţionată, scaune parţial îmbrăcate în piele pentru nivelul de echipare Titanium, disponibilitatea unui sistem de navigaţie prin satelit şi chiar o cameră pentru marşarier.
Şi, chiar dacă ne pregătim să ne despărţim de sezonul rece, Ford Ecosport vine şi cu un pachet Winter, care include scaune încălzite, oglinzi încălzite şi chiar parbriz încălzit.
Sub capotă, dieselul câştigă cinci cai putere în plus, în vreme ce toate motorizările respectă normele de poluare Euro 6. Potrivit Ford, noul Ecosport va debuta comercial în luna iunie a acestui an.
P.S. AM vedeti ca nu are cum sa aiba 5 cp!
Ansamblul de butoane de sub ecranul central e folosit in cel mult 10% din situatii. Selectorul de pe spita din dreapta volanului rezolva cam tot. Si doar prezenta unei navigatii elimina multitudinea de "chestii" de pe acolo.
Ford va emite pretenții în această clasă abia atunci când va construi un crossover mic de la zero sau, cel puțin, bazat mai mult și mai clar pe Fiesta.
Toate astea cu noua linie de design, nu cu una pe gustul brazilienilor.
Si-au batut joc de o idee care ar fi avut succes. Acum ca i-au scos roata de rezerva de pe exterior arata ca neterminata. Per total mi se pare ok proiectata (si cel putin nu s-a indepartat prea mult de la conceptul din care provine -lucru rar intalnit). Dar materialele... sub orice critica.
Daca ma uit la ce au umblat:
- izolatie fonica
- diminuarea vibratiilor
- amortizoare
- ESP
- tren rulare
- + diverse bling-bling-uri pentru versiunea de top
eu as zice ca e deja Gen.2.
Dar cu imaginea, cu imaginea ce facem?