Fiat Doblo va primi o versiune Trekking în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Modelul nu are tracţiune integrală, dar se bucură de o gardă la sol mărită cu 10 milimetri şi un sistem Traction+ de control al tracţiunii, care promite aderenţă suplimentară în situaţii de teren accidentat. Varianta Trekking se diferenţiază prin bandourile laterale de plastic cauciucat, barele de protecţie cu design diferit, jantele de 16 inch din aliaj şi cu design distinct şi ornamentele din plastic pentru bosajele roţilor. În standard, modelul vine cu anvelope All-Season, spre deosebire de pneurile de vară cu care sunt livrate de obicei maşinile noi.
La nivelul interiorului, Doblo Trekking are echipamentele şi materialele modelului standard. Opţional, modelul poate fi comandat cu tapiţerie mixtă textil-piele ecologică şi chiar şi cu un bord îmbrăcat în piele ecologică. Printre lista de dotări opţionale disponibile se numără tempomatul, sistemul multimedia Uconnect şi volanul îmbrăcat în piele.
Cei de la Fiat au anunţat că această variantă a lui Doblo va fi disponibilă comercial peste câteva luni. Nu au fost publicate încă imagini ale interiorului sau specificaţiile tehnice ale lui Doblo Trekking. Cel mai probabil, modelul va beneficia de gama de motorizări alături de care este oferit şi fratele său standard, cu mici excepţii.Via Fiat
In schimb , un mare plus si bravo lor pentru faptul ca au stiut cum sa atraga destui jucatori de pe piata auto pentru a investi in capacitati de productie ( proprii sau ca joint venture ) pe teritoriul Turciei : Ford , Renault ,Fiat , Toyota , Honda, Hyundai ,Mercedes , MAN .
Strict referitor la masini. Doblo este un model conceput aproape integral la fabrica din Turcia, dezvoltat sa faca celor mai dure conditii de exploatare. Cine a calatorit in Anatolia si a avut curiozitatea sa iasa de pe autostrada stie ce vorbesc. Un alt model al grupului Fiat dezvoltat in Turcia, care depaseste ca si fiabilitate multe masini produse in UE, este Albeea. Prin urmare, chiar au evoluat Turcaletii.
Legat de Tofas , vezi ca know-how -ul este adus de italieni ; aportul turcilor este mai mult financiar.
Evident, avem opinii distincte cu privire la intelesul notiunii de evolutie. In ceea ce ma priveste o tara evoluata este una care produce! Indiferent sub ce branduri. Atata vreme cat productia respectiva are ca si efect cresterea nivelului de trai al tarii respective se numeste ca, per ansamblu tara a evoluat, dupa cum a aevoluat si segmentul in care are loc dezvoltarea.
A afirma ca industria auto din Turcia nu a evouluat pentru ca motoarele si transmisiile sunt italiene, japoneze sau frantuzesti este ca si cum ai afirma ca masinile diesel produse de Opel in Germania sau in alte tari nu si-au adus aportul la evolutia "domeniului" auto din tarile respective pentru ca motoarele respective erau de origine Isuzu sau Fiat . Sau ca industria auto din Ungaria, in ciuada faptului ca acolo produc Audi, Mercedes si Suzuki, doar pentru ca mainile nu sunt unguresti.
Intrebare: Sa presupunem ca Dacia nu ar fi fost cumparata de Renault, Oltcitul nu ar fi fost luat de koreeni, iar Aro nu s-ar fi inchis si toti acesti producatori autohtoni ar fi continuat sa produca masini dezvoltate exclusiv in Romania. Am fi putut spune ca avem o industrie mai dezvoltata decat a Poloniei unde se produc Opel, Daewoo (Diamond) si Fiat, decat a Cehiei care si ea, biata, nu porduce decat pe platforme VAG sau decat Turciei sau decat a Ungariei?
Totusi , repet doua lucruri : primul , chiar am laudat 'stiinta' si interesul lor in a atrage investitii in acest sector ( fata de Romania , de ex ) si pentruu asta , bravo lor iar al doilea , hai sa facem distinctie intre DOMENIU si INDUSTRIE , cand vorbim de auto . Industria intr-adevar e dezvoltata si au evoluat mult , in schimb domeniul auto le este putin cam strain ( nu au venit cu nimic dpdv tehnologic, cu solutii tehnice , cu alternative , cu inovatii ,etc ) ; la capitolul asta , pana si chinezii le dau clasa.
Coreea de Sud (tara din afara G7 insa care face parte din G20) e una din exceptii pentru ca a reusit sa se ridice din grupul celorlalte (China, Rusia etc) si sa ajunga in multe domenii la acelasi nivel sau peste (electronice) cu tarile G7