BMW Seria 1 a primit un facelift la aproape trei ani de la lansarea celei de-a doua generaţii. Acum, hatchback-ul compact premium al mărcii germane este încadrat în linia stilistică a producătorului din Munchen şi se bucură de un design expresiv, de un interior mai sofisticat şi de motorizări mai eficiente. Facelift-ul lui BMW Seria 1 va debuta comercial pe piaţa din România în luna aprilie a anului curent, dar prezentarea sa publică are loc în luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Contrar aşteptărilor, marca germană nu a dezvăluit şi o versiune berlină a lui Seria 1, configuraţiile de caroserie rămânând la formatul de hatchback în variantele cu trei şi cu cinci uşi. Zvonurile din industrie anunţă debutul unei variante sedan a lui Seria 1 în viitorul nu foarte îndepărtat, dar aceste informaţii nu au fost confirmate şi nici infirmate de reprezentanţii BMW.
Exterior
Actualizarea de design aplicată lui Seria 1 implică o parte frontală schimbată semnificativ, plecând de la bara de protecţie şi ajungând până la capotă. Grila este redesenată, la fel cum este cazul blocurilor optice, echipate acum şi cu lumini de zi cu LED-uri în echiparea standard şi fiind oferite în variantă full LED opţional. Schimbări au fost efectuate şi la nivelul profilului, la gama de jante şi culori şi, nu în ultimul rând, la posterior. Stopurile au fost remodelate complet şi beneficiază de tehnologia LED pentru a sublinia forma literei "L" specifică modelelor BMW din ultimii ani.
Interior
Habitaclul lui Seria 1 a primit o planşă de bord modificată în urma restilizării, aceasta având o parte superioară schimbată şi mai multe comenzi au altă poziţie. În standard, Seria 1 are aer condiţionat cu reglare automată, BMW Radio Professional cu ecran de înaltă rezoluţie cu afişaj de 6.5 inch şi sistemul iDrive, pe lângă alte echipamente pe care nu le regăseam în echiparea de bază a hatchback-ului din Munchen. BMW a păstrat ideea pachetelor de design şi echipamente disponibile ca alternativă la specificaţia standard şi le-a adăugat posibilităţi noi de personalizare şi/sau pachete suplimentare de opţiuni. Acum, BMW Seria 1 poate fi comandat cu pachetele Advantage, Sport Line, Urban Line şi M Sport.
Tehnologie
Cei de la BMW i-au făcut lui Seria 1 o injecţie de tehnologie odată cu restilizarea. Vorbim despre noile sisteme de asistenţă Connected Drive ale mărcii germane şi de un sistem îmbunătăţit de asistenţă la parcare, acesta din urmă având şi un sistem de parcare transversală automată. Sistemul are acum 12 senzori, cu doi mai mulţi decât în cazul variantei precedente şi permite parcări mai precise şi în spaţii mai înguste.Seria 1 are acum în lista de opţionale şi un sistem de tempomat activ cu radar şi funcţie Stop&Go. Începând cu o viteză de peste 30 km/h, acesta poate să gestioneze complet autonom situaţiile de rulare în mediul urban care includ opriri frecvente şi nu numai. Echipamentele de asistenţă a şoferului la drum includ acum sistem de avertizare la coliziuni frontale, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, sistem de citire a indicatoarelor rutiere cu avertizare la depăşirea vitezei legale şi la nerespectarea semnificaţiei indicatorului "Depăşirea Interzisă", asistent pentru faza lungă şi altele.
Lista noilor motoare și versiuni pe care BMW le va introduce în 2015 pe modelele sale
Fiindcă Seria 1 a fost modelul alături de care BMW a lansat o serie de aplicaţii de smartphone integrate strâns la electronica maşinii, restilizarea compactei nu putea să rateze ocazia implementării de noi funcţii BMW Apps. Acestea includ funcţii on-line de social media, servicii de muzică şi ştiri de pe internet, colectare de date de telemetrie sau chiar comandă pentru camerele GoPro şi alte aplicaţii integrate direct în sistemul de comandă iDrive. Pentru că vorbim despre aplicaţii care sunt instalate pe un smartphone, posibilităţile de extindere ale funcţiilor sunt limitate doar de imaginaţia dezvoltatorilor de aplicaţii.
AM TESTAT: BMW Aupeo - aplicaţia care îţi transformă maşina într-un radio
Motorizări cu trei cilindri întroduse în gamă
Principala noutate adusă de facelift în gama Seria 1 este introducerea motorizărilor cu trei cilindri în ofertă. Dar asta nu e tot, pentru că Seria 1 are mai multă putere în varianta de top şi are trei variante de motorizare disponibile în compania sistemului de tracţiune integrală xDrive. Cea mai eficientă versiune a lui BMW Seria 1 facelift este 116d EfficientDynamics Edition, care livrează 116 CP şi anunţă un consum mixt de 3.4 litri la sută şi emisii de CO2 de 89 grame pe kilometri în ciclul standard de testare al Uniunii Europene.Noile unităţi cu trei cilindri în linie vin sub capota variantelor 116i şi 116d şi au 1.499, respectiv 1.496 centimetri cubi cilindree.
Acestea vin cu performanţe mai slabe faţă de vechile versiuni 116i/116d ale lui BMW Seria 1, dar aduc un consum mai mic pentru varianta entry-level a acestei oferte. Variantele 118i/118d par să compenseze înlocuirea vechilor 116i/116d la putere şi performanţe, în timp ce variantele 120i/120d iau locul vechilor 118i/118d, dacă facem o comparaţie a fişelor tehnice între varianta nouă a lui BMW Seria 1 şi versiunea precedentă.BMW SERIA 1 facelift 5 uşi |
BENZINĂ | ||||
116i | 118i | 120i | 125i | 135i | |
Cilindree | 1.499 | 1.598 | 1.598 | 1.997 | 2.979 |
Putere maximă/rpm |
109/4.500-6.000 | 136/4.400-6.450 | 177/4.800-6.450 | 218/5.000 | 326/5.800-6.000 |
Cuplu maxim/rpm |
180/1.250 | 220/1.500-4.500 | 250/1.500-4.500 | 310/1.350-4.800 | 450/1.300-4.500 |
Consum mediu (în funcţie de jante) |
5.0-5.4 | 5.4-5.7 (MT6) 5.6-5.9 (AT8) |
5.7-6.0 (MT6) 5.6-5.9 (AT8) |
6.6 (MT6) 6.3 (AT8) |
8.0 (MT6) 7.8 (AT8) 7.8 (xDrive AT8) |
0-100 KM/H | 10.9 | 8.5 8.7 (AT8) |
7.4 7.2 (AT8) |
6.4 6.2 (AT8) |
5.1 4.9 (AT8) 4.7 (xDrive AT8) |
Viteză maximă |
195 | 210 210 (AT8) |
225 222 (AT8) |
245 243 (AT8) |
250 |
BMW SERIA 1 facelift 5 uşi |
DIESEL | ||||
116d | 116d Efficient Dynamics Edition |
118d | 120d | 125d | |
Cilindree | 1.496 | 1.496 | 1.995 | 1.995 | 1.995 |
Putere maximă/rpm |
116/4.000 | 116/4.000 | 150/4.000 | 190/4.000 | 224/4.400 |
Cuplu maxim/rpm |
270/1.750-2.250 | 270/1.750-2.250 | 320/1.500-3.000 | 400/1.750-2.500 | 450/1.500-3.000 |
Consum mediu (în funcţie de jante) |
3.7-4.1 (MT6) 3.6-4.1 (AT8) |
3.4-3.7 | 4.1-4.3 (MT6) 4.-4.2 (AT8) 4.3-4.7 (AT8 xDrive) |
4.1-4.5 (MT6) 3.9-4.3(AT8) 4.3-4.7 (xDrive AT8) |
4.3-4.6 |
0-100 KM/H | 10.3 | 10.4 | 8.3 (MT) 8.1 (AT8) 8.4 (xDrive MT6) |
6.4 6.2 (AT8) |
6.3 |
Viteză maximă |
200 | 195 | 212 210 (xDrive MT6) |
228 222 (AT8 xDrive) |
240 |
.
Noi îţi mulţumim pentru sesizare.
Din moment ce restul comentariului avea logică şi fără acea menţiune, nu avea sens să o mai păstrăm.
Ciudat cu motorizarea asta de 1.5 si diesel si benzina cu 3 cilindrii. Ce sunet de drujba trebuie sa aibe :))).
PS: Macar nu le-au luat de la Reno cum au facut ,,dusmanii" Mercedes.