Audi a prezentat astăzi primele imagini şi specificaţii ale lui RS3 Sportback. Modelul se anunţă a fi cel mai puternic hot-hatch al segmentului compact, fiind echipat cu un propulsor de 367 CP şi 465 Nm.
Date tehnice
Audi RS3 Sportback
-
Combustibil
Benzină
-
Motor / cilindri
5L
-
Putere (CP)
367
-
Cuplu (Nm)
465/1.625-5.550
-
Vmax (km/h)
250/280
-
0-100 km/h (s)
4/3
-
Tractiune
Integrală
-
Cutie viteze
AT7
-
Greutate (kg)
1.520
Audi RS3 Sportback, cea mai performantă versiune a compactei din Ingolstadt, a fost prezentată astăzi.
Modelul se mândreşte cu cel mai puternic motor oferit în prezent pe un model compact de serie, un 2.5 TFSI de 367 CP şi 465 Nm. Unitatea este cea mai puternică motorizare cu cinci cilindri dezvoltată vreodată de divizia RS a mărcii şi îi asigură lui RS3 Sportback peformanţe de invidiat, cu un timp 0-100 km/h de 4.3 secunde, cel mai bun din segment, alături de o viteză maximă de 280 km/h, valoare atinsă doar dacă este eliminată restricţia electronică aferentă limitării la 250 km/h.
Nivelul înalt de putere oferit este controlat cu ajutorul unei transmisii S-Tronic cu şapte trepte şi pus pe şosea prin intermediul unui sistem de tracţiune integrală permanentă quattro. În raport cu predecesorul, noul model este cu 55 de kilograme mai uşor şi cu 0.3 secunde mai rapid, fără să luăm în considerare celelalte optimizări ale specificaţiilor tehnice.
Pentru că nu doar performanţele în linie dreaptă sunt importante, modelul german are o suspensie sport, un ecartament mărit şi se bucură de sistemul Audi drive select în standard pentru a asigura mai multe setări de rulare interschimbabile prin apăsarea unui buton. Sistemul de frânare este şi el de performanţă, cu discuri ventilate şi perforate de 370 milimetri pe puntea faţă şi de 310 milimetri pe puntea spate, acestea din urmă fiind doar ventilate. Servodirecţia sport are un raport progresiv, care merge de la 15.3:1 până la 10.9:1, în funcţie de viteză şi alţi factori. Lista de dotări opţionale include sistem de frânare carbon-ceramic şi amortizoare adaptive.
La fel ca orice model RS de la Audi, eşapamentul este dublu şi are o terminaţie ovală de dimensiuni generoase.
Esential
8.1
litri la sută este consumul mixt anunţat al acestui model.
În raport cu versiunea standard a lui A3, RS3 este destul de discret. Sigur, are o bară de protecţie frontală cu un design agresiv, care integrează fante de aerisire mai mari şi o grilă care poartă şi sigla quattro, o gardă la sol mai redusă, capace ale oglinzilor laterale realizate din aluminiu polişat şi o nouă bară spate cu difuzor de aer integrat, acesta din urmă fiind vopsit într-o nuanţă lucioasă de negru.
Exteriorul este completat de un set de jante din aliaj de 19 inch şi de un sistem de evacuare dublu cu două ţevi cu tips-uri ovale cu finisaj cromat. La nivelul
habitaclului, vorbim despre un set de scaune sport îmbrăcate în piele Nappa, pedale sport din oţel inoxidabil, un volan sport cu partea inferioară pătrată – inspiraţie din motorsport, cusături contrastante şi trei tipuri diferite de ornamente: 3D design Black, Aluminium Race sau fibră de carbon.
Model |
Audi RS3 Sportback |
Mercedes-Benz A45 AMG |
BMW Seria 2 M235i xDrive |
Cilindree |
2.480 |
1.991 |
2.979 |
Configuraţie motor |
5 cilindri în linie |
4 cilindri în linie |
6 cilindri în linie |
Putere maximă |
367 |
360 |
326 |
Cuplu maxim |
465 |
450 |
450 |
Timp 0-100 km/h |
4.3 |
4.6 |
5.0 |
Transmisie |
AT7 |
AT7 |
MT6 |
Tracţiune |
Integrală |
Integrală |
Integrală |
Consum mixt declarat |
8.1 |
7.1 |
7.8 |
Emisii CO2/km |
189 |
165 |
182 |
Via Audi
Plus ca la AMG poti reduce capacitatea motorului electronic de la 2L la 1L ... un avantaj important dpdv. al consumului urban.
Insa sunt de parere ca aceasta masina este pentru cunoscatori, cine cumpara asa ceva stie ce cumpara si ce vrea de la masina (si ce poate el ca sofer). Majoritatea accidentelor sunt cauzate de "soferi" cu "masini" de BG sau chiar de RO, care habar n-au ce e aia o masina impecabila dpdv tehnic, cu toate actele la zi si care cred ca singura cheltuiala la o masina e combustibilul. Mai exista si "smecherasi" care considera ca o masina se rezuma la BMW (3, 5, 7), Mercedes (E, S, CLS), Audi (A5, A6, A7, A8), plecat tare de la semafor, slalom prin trafic cu o mana pe telefon si o mana pe volan la "12" - fara nici cea mai mica intentie de a jigni posesorii acestor masini care stiu educatie rutiera. Mi-e greu sa cred ca o sa vad vreun exemplar ca cel mentionat mai sus la volanul unui RS3 din simplul motiv ca el nu stie ce e aia. Consider ca o asa masina poate ajunge pe mainile unui cunoscator care stie ce sa faca si ce sa nu faca cu ea.
Un pic mai mult profesionalism nu ar strica, nu sunteti totusi un site culinar...
Spuneam ca eu consider mai ok un 5L de 367 cai fata de motorul fata de optiunea Mercedes 360 cai dintr-un L4. La cat sunt de supraalimentate aman2 consumul cred ca e in aceeasi regiune. Si atunci, de ce sa nu ai 1 cilindru in plus ?