Volkswagen le promite fanilor săi debutul unui model foarte aşteptat, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Este vorba despre noul Scirocco, sportiva cu trei portiere din Wolfsburg, extrem de iubită de publicul tânăr. Volkswagen a aplicat o serie de modificări estetice şi mecanice, menite să aducă un aer proaspăt în gama modelului cu o carieră de aproape şase ani.
Cinci culori noi de caroserie
La nivel estetic, faceliftul lui Scirocco aduce faruri uşor redesenate şi îmbogăţite cu LED-uri diurne şi lumini bi-xenon, un spoiler modificat şi o grilă nouă, aliniată filosofiei actuale. Posteriorul vine şi el cu blocuri optice noi, cu LED-uri, cu un spoiler restilizat şi cu un altfel de hayon. Toate modificările vor fi adaptate şi de versiunea de performanţă R.
Clienţii viitorului Scirocco facelift vor avea la dispoziţie şi alte cinci noi culori de caroserie: Pyramid Gold, Urano Grey, Flash Red, Pure White şi Ultra Violet. Ele vin la pachet şi cu un set noi de jante din aliaj cu design nou.
Volan nou şi mai multe ceasuri de bord
Interiorul adoptă şi el o serie de schimbări importante. Materialele au crescut din punct de vedere calitativ, au apărut noi ceasuri de bord, pentru temperatura uleiului, pentru presiunea turbocompresorului şi un cronometru. Volanul a fost înlocuit cu unul sport, cu partea inferioară teşită. Instrumentele de bord din spatele volanului, precum şi gurile de ventilaţie au fost împrumutate de la fratele Golf GTI.Lista de dotări se îmbogăţeşte şi ea cu un nou sistem audio, Dynaudio Excite, cu un sistem de asistenţă la parcare şi cu o cotieră nouă.
Motoare mai puternice, cu Start-Stop
La capitolul motorizări, principala noutate o reprezintă prezenţa unui sistem start-stop în echiparea standard.
Excepţie face doar sportivul Scirocco R şi cei 280 de cai ai săi. Pe lângă eficientizarea unităţilor, Volkswagen a decis să crească şi puterea motorizărilor disponibile alături de sportiva sa.Model | 1.4 TSI | 2.0 TSI | 2.0 TDI | |||
Volkswagen Scirocco 2008 |
122 CP | 160 CP | 210 CP | 265 CP | 140 CP | 177 CP |
Volkswagen Scirocco 2014 |
125 CP | 180 CP | 220 CP | 280 CP | 150 CP | 184 CP |
Aşadar, unitatea 1.4 TSI primeşte 3 cai putere şi ajunge la 125, în vreme ce TSI-ul de 2.0 litri, are parte de trei versiuni de putere 180 (+20), 220 (+10) şi 280 (+15) de cai. Dieselul de 2.0 litri poate fi şi el comandat cu noi resurse: 150 şi 184 de cai putere. Toate motorizările sunt oferite alături de o cutie manuală cu şase rapoarte, în vreme ce DSG-ul cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte este disponibil în toată gama, cu excepţia unităţii 1.4 TSI.
Vânzările noului Volkswagen Scirocco facelift vor demara în Europa la mijlocul lunii august, urmând ca abia apoi să ajungă şi pe celelalte continente.
Primul Scirocco, desenat de Giorgetto Giugiaro
Deşi unii fani mai tineri s-au îndrăgostit de actuala versiune a lui Scirocco, trebuie ştiut că prima generaţie a apărut cu mulţi ani în urmă. Procesul de dezvoltare a debutat în 1970 din dorinţa de a înlocui bătrânul Karmann Ghia coupe. Inginerii au folosit platforma primului Golf şi a sedanului Jetta, însă fiecare componentă a fost modificată pentru a oferi un comportament sportiv.
De partea estetică s-a ocupat unul dintre cei mai populari designeri ai acelei perioade, italianul Giorgetto Giugiaro, care a încercat să ofere o siluetă sportivă, fără a altera liniile conservatoare ale brandului. Lansarea pe piaţă a avut loc în 1974, cu şase luni înainte de introducerea primului Golf, Scirocco fiind folosit astfel ca un cobai pentru eventualele probleme ce aveau să apară. Prima generaţie a avut o carieră europeană şi americană, încadrată de anii 1974-1981.
De unde vine numele Scirocco
Probabil vă întrebaţi de unde vine numele Scirocco. Şi aici, Volkswagen s-a inspirat din natură, mai exact de la numele unui vânt mediteraneean, botezat Sirocco. Pentru a fi sigur că publicul înţelege etimologia folosită pentru cel mai sportiv membru al gamei sale, Volkswagen a făcut deseori referire la numele vântului în campaniile de promovare.Prima generaţie Scirocco era anunţată cu un mesaj care suna aşa: „Scirocco. O nouă maşină hot de la Volkswagen. La fel de puternică şi rapidă ca vântul deşertic după care a fost botezată”. Mesajul a evoluat odată cu a doua generaţie: „Botezată după un aspru vânt deşertic, tracţiunea faţă şi motorul transversal al noului Scirocco îi confirmă abilităţile sportive la orice viteză.”
A doua generaţie Scirocco
A doua generaţie Scirocco debutează în anul 1981 la Salonul Auto de la Geneva şi intră în producţie câteva luni mai târziu, promiţând mai mult spaţiu interior, un portbagaj generos şi un eleron montat undeva la jumătatea lunetei. Cea mai puternică motorizare va oferi 140 de cai putere şi va fi disponibilă alături de alte 10 soluţii de propulsie. Scirocco va ieşi din producţie în 1992 şi va fi înlocuit în unele ţări de Corrado.
A treia generaţie Scirocco, cea pe care o vedem astăzi pe străzi, a debutat mult mai târziu, în anul 2008 şi a suscitt un interes deosebit în rândul publicului tânăr. Maşina, dezvoltată pe platforma vechiului Golf V, a fost şi este asamblată în uzina din Palmela, Portugalia.
si vanduta ca "noul" Scirocco
omg...sa fi tampit sa mai cumperi asa ceva acum.
IN 2008-9-10 da -11 hai treaca mearga....dar nu in 2014 ....
Scartarii astia sa scoata masina noua pe baza G7 ca isi permit.
Inovatie....das auto...kaka maka...
In general VW & Audi au fost si vor ramane conservatori in design. Dar recunoaste ca e unul din cele mai frumoase VW-uri...Passat CC, si Scirocco. Si Volkswagen Beetle are frumusetea lui....e ok si el pt. doamne si domnisoare :). Scirocco ramane o masina pt. barbati. Sincer as elege unul din prima generatie (la generiata noua ma refer nu la cel din 70 :), cu pachet R - Line cutie DSG albastru inchis :). Mari diferente intre ele nu sunt.
Dar sa o faca naibii pe platforma noua nu pe aia de acu n ani. Si sa o mai si prezinte ca "noul"!
Radea lumea de francezi ca recicleaza modelele dar nici cu astia nu imi este rusine.
Totusi e un coupe cu o istorie, nu poti sa faci "scheme" d'astea mai ales cand pretinzi a fi un constructor ce se vrea foarte aproape de gama premium!
Da..sunt de acord. Dar poate ca nu era nevoie....si sincer in afara de bord, nu i-as fi schimbat nimic. Bordul e cam anost, monoton. Pare invechit si asa si este ! (cu exceptia volanului care e superb). Dar pt. un facelift e ok zic eu. Modificari subtile.
Sa auzim numai de bine1
raportat la cat de mic e si ce bine trage, insa e chiar un motor excelent la cilindreea aia
Comentariile scrise de tine tradeaza lipsuri serioase de cultura generala si de gramatica!
Daca as fi in locul tau, as face o pauza de la scris pe automarket, as vinde Roverul ala si mi-as cumpara cateva carti de gramatica pentru a suplini momentele pierdute din scoala primara si gimnaziala.
Sa nu mai auzim de tine!