Toyota Aygo completează gama de tripleţi ajunşi la a doua generaţie. Modelul japonez produs în colaborare cu grupul francez PSA a fost prezentat astăzi la Salonul Auto de la Geneva. Toyota Aygo este produs în Cehia alături de Peugeot 108 şi Citroen C1 în cadrul uzinei TPCA din Kolin.
A doua generaţie Toyota Aygo vine cu un design total nou, proaspăt şi agresiv, devenind cel mai arătos dintre cei trei fraţi. Noul Aygo se adreseză publicului "tânăr şi urban" fiind o maşină care iese din mulţime, spune designerul şef al acestui model, David Terai.
Aygo se prezintă cu o parte frontală dominată de un mare X care încadrează farurile şi luminile de zi. Partea frontală este astfel mult mai agresivă faţă de alte modele din clasa mini şi mai ales faţă de cei doi fraţi de alianţă care au ales un desing mult mai puţin dramatic. Astfel, faţă de prima generaţie a gemenilor tripleţi, modelele celei de-a doua generaţie au o personalitate diferită, fiecare model abordând un stil mult mai individual.
Toyota spune că aceste modificări de stil sunt necesare, segmentul de piaţă mini fiind astăzi mult mai aglomerat şi mai competitiv. Când prima generaţie a modelului Aygo s-a lansat în 2005 existau doar cinci modele concurente, astăzi sunt peste 20. Modelul mini japonez este deosebit de important pentru Toyota şi pentru faptul a reuşit să atragă un număr impresionant de clienţi noi către marca japoneză.Noua Toyota Aygo are 3.455 mm lungime, cu 25 mm mai mult faţă de generaţia anterioară. Lăţime a crescut cu doar 8 mm. În ciuda faptului că dimensiunile exterioare nu au crescut prea mult, Toyota spune că spaţiul interior a crescut şi habitaclul este acum mult mai spaţios. Ca şi generaţia anterioară, noul Aygo va putea fi comandat atât în versiune cu trei portiere, cât şi cu cinci portiere. Opţional se poate alege şi un plafon textil care culisează pentru a oferi o experienţă cabrio. Noul Aygo oferă şi un program de customizare mult mai complex ce va permite viitorilor clienţi să îşi aleagă culoarea anumitor elemente ale caroseriei.
La capitolul motorizare, Toyota Aygo va fi disponibilă cu un singur propulsor la lansare: acelaşi motor pe benzină de 1.0 litru cu trei cilindri ce dezvoltă 68 CP.
Felicitari celor de la Toyota pentru ca au avut curajul sa introduca in productia de serie un astfel de model!