Skoda a prezentat primele fotografii oficiale ale lui Octavia Scout. În raport cu versiunea standard, garda la sol a crescut cu 33 de milimetri, iar capacităţile de tractare au crescut cu 25%. Debutul are loc la Geneva.
Esential
33
de milimetri reprezintă diferenţa de gardă la sol între Octavia Combi şi Octavia Scout.
Skoda Octavia Scout, crossoverul bazat pe versiunea Combi a lui Octavia, a primit o nouă generaţie. Noua versiune a lui Octavia va debuta la Salonul Auto de la Geneva, programat la începutul lunii martie, şi se mândreşte cu un sistem de tracţiune integrală cu cuplaj Haldex (a cincea generaţie), o gardă la sol mărită cu 33 de milimetri faţă de standard şi alte îmbunătăţiri.
Ca de obicei, modelul Scout se diferenţiază de standard prin ornamentele din plastic de culoare neagră aplicate pe barele de protecţie, aripi şi pe pragurile laterale. În plus, avem un set de inserţii argintii şi o protecţie suplimentară pentru proiectoarele de ceaţă. Nu putem să nu remarcăm jantele din aliaj de 17 inch, cu un design diferit, incluse în dotarea standard.
Volanul lui
Skoda Octavia Scout este dedicat aceastui model şi are numele versiunii inscripţionat pe ornamentul cromat al braţului inferior.
Noul Octavia Scout este capabil să tracteze cu 25% mai mult decât predecesorul său, masa maximă remorcabilă fiind de două tone.
Skoda oferă noul Octavia Scout cu două diesel-uri sau un motor pe benzină, toate trei fiind, în medie, cu 20% mai economice decât predecesoarele lor.
La interior, modelul are un volan multifuncţional cu trei spiţe, proiectat special pentru această versiune şi îmbrăcat în piele, tot în standard.
Via Skoda
oare aia in showroom or sti cu ce se mananca?
Puteti detalia va rog?
E aceeasi Marie cu denumire noua.Adica se cupleaza automat spatele cand senzorii simt pierdere de aderenta pe puntea fata, dupa care se revine la tractiunea pe puntea fata. Ce credeai ca-i swd? -::::)))))))
Pe aceasta va fi sigur 2.0TDI. Poate si 1.8TSI. Ma indoiesc ca ar pune cineva pe o masina 4x4 destul de grea 1.4tsi sau 1.6tdi.
nu stiu sa fi avut diferentialul blocabil...
in fine, cam putine detalii, poate pe site la skoda sa gasim mai multe.
Cel 1.6 Tdi exista deja pe actuala Octravia 4x4 si ma indoiesc ca varianta Scout este mult mai grea. Nu e un motor indicat, dar pentru diversitate merge, asta daca nu baga 2.0 Tdi in varianta de 170 Cp care ar fi de preferat
Ai dreptate. Voiam sa spun doar ca tu conduci o masina al carei sistem de tractiune integrala nu va putea fi niciodata egalatat de un 4Motion, oricat de performant ar fi el. Am vazut Impreze cu motoare de 1.5 benzina iesind din zapada pana la faruri, ceea ce nu se poate spune despre niciun haldex.
Haldex-ul poate in acest moment sa varieze distributia puterii intre punti si peste 50-50 ( de la generatia a4-a chiar ) - de exemplu fata/ spate 95-5 sau 5-95, in functie de necesitati si de info de la senzori.
La generatia 5 in schimb sunt cateva setari mai noi :
- la plecare de pe loc va impinge spatele si ulterior se va trimite putere catre fata ( s-a vazut ca este mai econimic si mai usor asa ).
- este mai usor cu 1,5kg decat predecesorul Haldex si mai compact
- au schimbat ceva la ungere ( ma interesez si revin).
Oricum niciun Haldex nu este facut pentru OFFROAD, ci pentru o siguranta si o stabilitate mai buna pe sosea. Nu este normal sa il compari cu 4x4 de la Subaru / Suzuki / land Rover. Totul este electronic, nimic mecanic.
Nici swd-ul de la Subaru nu este facut special pentru offroad. Arata Impreza ca sau Legay-ul ca niste masini de off road?
De altfel Subaru nici nu fabrica masini off-road!
Este un sistem 4x4 permanent foarte bun care te scoate din foarte multe belele. Cum sa nu-l compari cu Haldex-ul de la VAG cand, la fel ca si VAG, Subaru il foloseste pe gama extinsa de modele, de la limuzine, la SUV-uri si pana la modele de clasa mini?!!! Sau masinile VAG nu trebuie comparate cu masini care stau mai bine la anumite capitole, nu cumva sa li se duca din aura?
@dud : Scout nu a fost niciodata 4x2 - pentru asta ai Octavia combi cu drumuri grele ;)
Intr-adevar, nu e imposibil sa apara si o varianta 4x2 la Scout ( pt pret, pentru un volum mai mare de vanzari ). Momentan nu exista info.
Intr-adevar, e ilogic sa nu apara si o varianta 4x2 din moment ce fratele mai mare, Yeti se vinde si in varianta de echipare 4x2...
Din punctul meu de vedere Octavia Combi 4x4 cu pachet de drumuri grele este o alegere mai potrivita si mai rentabila decat Scout...
Intr-adevar, e ilogic sa nu apara si o varianta 4x2 din moment ce fratele mai mare, Yeti se vinde si in varianta de echipare 4x2...
Din punctul meu de vedere Octavia Combi 4x4 cu pachet de drumuri grele este o alegere mai potrivita si mai rentabila decat Scout...
asa ca sustin afirmatia ca mai rentabil ar fi octavia combi 4x4 si pachet drumuri grele.
Octavia Scout la fel ca si VW Alltrack , Audi Allroad au alte suspensii si alte reglaje la trenul de rulare, respectiv punte fata/spate, ABS/ESP, tractiune 4x4 altfel reglata fata de versiunile combi. De aici si pretul cu aprox 4000 euro mai mare decat la combi si distanta de lansare de 1 an de la lansarea modelului sedan. Deja o diferenta fata de combi - capacitate de tractare mai mare
Skoda Octavia Scout va avea o garda la sol de 17,5 cm - prin comparatie un BMW X5 are o garda la sol de 21 cm
Este o masina mai solida decat combi-ul, potrivita pentru Romanica si o buna alternativa la SUV-urile mari si grele cu consum si costuri mai mari. Oricum SUV-urile nu sunt pentru off-road ci pentru soft-road adica drumuri de tara, neasfltate si teren de dificultate medie. Asa ca stati linistiti face aproape acceasi treaba ca un SUV. de fapt Octavia Scout este un SUV compact. In 2007 a obtinut titlul de cel mai bun SUV compact
Pentru off- road avem: VW Amarok, Ford Ranger, Toyota Hilux, Mercedes clasa G, Land Rover Defender, Jeep Wrangler Unlimited si Jeep Rubicon.
Deci sa nu amestecam borcanele...
referitor la XDS, deja se pune pe Octavia ( optional cu sasiul sport la cele normale si standard pe RS). E un jucarie tare draguta, un diferential electronic , dar care la Octavia actioneaza doar pe puntea fata .
"Caroseria maşinilor moderne este autoportantă – nu există un cadru separat, ca la camioane sau maşinile offroad mai vechi, pe care să fie montate motorul, suspensia şi celelalte subsisteme. Deci toate vibraţiile motorului şi şocurile de la suspensie sunt transmise caroseriei. Scăderea în timp a rigidităţii caroseriei duce la apariţia zgomotelor în zonele de prindere a uşilor şi capotelor, iar deformarea geometriei suspensiei intervine mai des. O caroserie reparată în urma unui accident are o rigiditate mult mai slabă şi poate fi mult mai prost izolată acustic şi, mai ales, la apă "
Rigiditatea caroseriei masinilor prevazute din fabrica pentru drumuri neasfaltate este mai mare decat a masinilor prevazute pentru asfalt. Deasemenea nici suspensiile nu pot fi aceleasi pentru ca altfel s-ar face coada la service-uri...