Gama Seat se îmbogăţeşte aşadar cu două versiuni sportive, Cupra şi Cupra 280, destinate ambelor variante de caroserie ale actualului Leon: cu cinci şi cu trei uşi (Leon SC).
Seat Leon Cupra
Noul Leon Cupra face uz de motorul supraalimentat 2.0 TSI, cunoscut tuturor de pe alte modele ale Grupului Volkswagen. În cazul compactei spaniole, unitatea dezvoltă 265 de cai putere şi 350 de Nm. Fie că vorbim despre Leon sau Leon SC, versiunea Cupra garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 5.9 secunde, respectiv 5.8 secunde atunci când maşina este echipată cu o transmisie DSG cu şapte rapoarte. În ambele situaţii, viteza maximă este limitată la 250 de km/h.Consumul mediu, estimat de constructorul spaniol, este de 6.4 litri/100 de km pentru versiunea cu transmisie manuală şi de 6.7 litri pentru cele cu DSG.
La nivel exterior, Leon Cupra şi Leon SC Cupra sunt echipate cu un nou kit aerodinamic, ce include spoilere cu prize de aer mai mari, praguri laterale, un deflector posterior şi jante de 18 inch.
Seat Leon Cupra 280
Pentru cei care vor mai multă putere sub capotă, Seat oferă şi Leon Cupra 280, practic un urmaş al vechiului Cupra R. Noua versiune de performanţă este, de asemenea, disponibilă pe ambele variante de caroserie. Propulsia este asigurată de acelaşi motor de 2.0 litri, capabil să ofere tot 350 de Nm, însă o putere totală de 280 de cai.Graţie aportului de resurse, Cupra 280 poate sprinta de la 0 la 100 de km/h în 5.8 secunde cu transmisie manuală şi în 5.7 secunde cu cea automată DSG. Cifrele de consum rămân identice cu cele ale versiunii Cupra, iar viteza maximă este şi ea limitată la 250 de km/h. Apar diferenţe estetice minore, care fac referire la eleronul montat pe hayon şi la jantele de 19 inch.
La capitolul mecanică, Cupra şi Cupra 280 vin cu un diferenţial autoblocant mecanic şi cu un sistem ESP ce poate fi dezactivat complet. Ambele versiuni pot fi echipate şi cu sistemul de control al şasiului DCC. Acesta dispune de o funcţie „Cupra” care rigidizează suspensia.
Seat susţine că livrările noilor Seat Leon Cupra şi Cupra 280 vor începe în luna martie, imediat ce modelele îşi vor face apariţia publică în cadrul Salonului Auto de la Geneva. În România, noile Cupra vor ajunge în a doua parte a anului, însă preţurile nu sunt, momentan, disponibile. Pe parcursul lui 2014, eticheta Cupra va fi aplicată şi variantei cu portbagaj, Leon ST.
Seat Leon Cupra 280 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Seat Leon Cupra 280 2.0 TSI |
280 | 6.4 | 5.7 | n/a |
Volkswagen Golf R 2.0 TSI |
300 | 6.8 | 4.9 | n/a |
Opel Astra OPC 2.0 Turbo |
280 | 8.1 | 6 | 29.105 |
Renault Megane RS 2.0 16v |
265 | 8.2 | 6 | 25.500 |
Ford Focus ST 2.0 Ecoboost |
250 | 7.2 | 6.5 | 29.000 |
Honda Civic Type R 2.0 VTEC Turbo |
280 | n/a | n/a | n/a |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Cum s-a născut Leon Cupra
Seat Leon a debutat pentru prima dată pe piaţa auto în luna octombrie a anului 1998. Prima versiune sportivă sosea la numai un an distanţă şi se numea Leon 20vT, denumire schimbată mai târziu în Cupra. Maşina folosea atunci un motor Volkswagen de 1.8 litri, capabil să dezvolte doar 179 de cai putere. Treptat, Seat a îmbunătăţit performanţele motorului care a ajuns să livreze 209 cai în 2002 şi 224 de cai începând cu 2003. Odată cu aceste versiuni, Seat introducea şi noţiunea de Cupra R. Unele ţări au avut parte şi de o versiune Cupra 4, produsă între 2000 şi 2004, care dispunea de un motor pe benzină de 2.8 litri, capabil să ofere 204 cai şi 265 de Nm.
Cea de-a doua generaţie Leon intra în producţie în luna mai a anului 2005 şi un an mai târziu primea versiunea sportivă Cupra, echipată cu un motor 2.0 TSI împrumutat de la fratele de concern, Volkswagen Golf GTI. Unitatea garanta 240 de cai şi un cuplu de 320 de Nm. A fost nevoie de trei ani pentru ca Seat să vină şi cu un derivat de performanţă Cupra R, care livra 365 de cai putere şi 350 de Nm.
MODEL | VERSIUNE | MOTOR | PUTERE | CUPLU MOTOR | ACCELERAŢIE | VITEZĂ MAX. | CONSUM |
Leon 2006-2012 | Cupra | 2.0 TFSI | 240 CP | 300 Nm | 6.4 | 247 km/h | 8.6 l/100 km |
Cupra R | 2.0 TSI | 265 CP | 350 Nm | 6.2 | 249 km/h | 8.1 l/100 km | |
Noul Leon | Cupra | 2.0 TSI | 265 CP | 320 Nm | 5.8 | 250 km/h | 6.4 l/100 km |
Cupra 280 | 2.0 TSI | 280 CP | 350 Nm | 5.7 | 250 km/h | 6.4 l/100 km |
Mie imi place mult acest model indiferent de generatie, iar cifrele din tabel fata de versiunea anterioara, daca sunt reale ar fi ceva extraordinar. Adica modelul de baza are un consum cu 2,2% mai mic si performante mai bune. Un mare pas spre eficienta.
diferenta o sa se vada la reprize 60-100, 80-120km/h.
era de preferat sa poti alege intre AWD sau FWD, decat intre 265 sau 280cp.
la ce vor fi mancare de STI? la PRET, la CONSUM sau la CE?
aceeleratia de la 0-100km/h va fi mai buna la STI fiindca e AWD, dar de la 100 in sus, NU;
nici generatia anterioara de STI nu avea reprize si timpi mai buni decat vechea CUPRA
cine pl merge pe traseu montan PIETROS sa-si rupa masina? doar cei care participa la raliu
Cine merge ? Simplu, ca orice roman mai simti nevoia sa pleci la munte din cand in cand. Cum drumurile nu-s asfaltate, un WRX STI isi va arata performantele chiar si pe traseu montan nu numai pe asfalt. Ai priceput.
@bbb , iar tu esti Pr0$t cu certificat legal.