Renault Twingo - noua generaţie vine cu motor şi propulsie spate

de Bogdan Mirică
Vineri, 14.02.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault se pregăteşte să joace din nou tare în segmentul mini. Noua generaţie Twingo are o platformă construită împreună cu Mercedes, motor spate şi propulsie posterioară.

După o serie de speculaţii şi un site care a cronometrat până la ultima secundă debutul mondial, noul Renault Twingo a fost dezvăluit oficial de constructorul francez. Modelul de segment mini, destinat a se bate cu Fiat 500, se bazează pe forme apropiate de cele ale rivalului francez.

Caroserie cu cinci uşi

Cum era de aşteptat, Twingo duce mai departe filosofia de design inaugurată de Laurens van den Acker odată cu instalarea sa în postura de şef al departamentului de creaţie Renault. Partea frontală adoptă blocuri optice noi, dublate de un al doilea set de faruri, rotunde şi ceva mai mici. Totul este separat de o grilă de tip fagure, în mijlocul căreia designerii au aşezat un logo mare Renault, tocmai pentru a da valoare brandului. Grila este dublată de o bară longitudinală de culoare roşie, menită să contrasteze cu albul caroseriei. Partea inferioară a spoilerului găzduieşte proiectoarele.

Liniile roşii se continuă şi în partea laterală, dar şi la nivelul posteriorului. De asemenea, jantele din aliaj păstrează şi ele câteva elemente de culoare roşie. Posteriorul vine cu un hayon complet din sticlă, de culoare neagră, din nou un contrast cu albul caroseriei. Nu lipseşte nici deflectorul fals şi nici eleronul montat în partea superioară a hayonului, două detalii estetice care subliniază spiritul sportiv.

O noutate extrem de importantă este configurarea caroseriei. Ea vine cu cinci uşi şi nu cu trei aşa cum au fost generaţiile anterioare. Al doilea rând de portiere vine cu mânere ascunse în ultimul rând de montanţi. Geamurile vor avea o deschidere laterală, ca în cazul actualului model.

Inspirat de Renault 5 Turbo

Luneta şi bosajele proeminente sunt create după formele posterioare ale vechiului Renault 5 Turbo, maşină extrem de populară pentru propulsia posterioară

Renault
Comunicat oficial
Noul Twingo a fost creat de la o simplă bucată de hârtie albă, pe care designerii au creat un model nou, inspirându-se din formele primului Twingo şi a legendarului Renault 5. În comunicatul oficial, se arată că „luneta şi bosajele proeminente sunt create după formele posterioare ale vechiului Renault 5 Turbo, maşină extrem de populară pentru propulsia posterioară”.

Exteriorul va putea fi oferit alături de patru culori „pop”, inclusiv albastru light, alb, galben şi roşu.

Ele vor putea fi personalizate cu inserţii de altă culoare, regăsite la nivelul oglinzilor laterale, a bandourilor laterale de protecţie, al grilei frontale şi al decorurilor pentru întreaga caroserie. Practic, noul Twingo mizează pe o mulţime de posibilităţi de personalizare, asemeni rivalilor săi Fiat 500 şi Opel Adam.

Chiar dacă nu a publicat detalii despre interior, Renault a lăsat să se înţeleagă că habitaclul va fi unul vesel şi colorat, gândit complet de la zero pentru a oferi o interfaţă prietenoasă şi versatilitate.

Twingo are acum propulsie spate

Urmareste Automarket
A treia generaţie a lui Twingo este dezvoltată pe o platformă complet nouă, care a luat naştere în parteneriat cu Mercedes, ca parte a înţelegerii pe care Daimler o are cu Renault-Nissan. Lucrul la noua arhitectură cu propulsie spate şi motor amplasat posterior a început în 2010 şi a vizat posibilitatea de a găzdui atât noul Twingo, cât şi viitoarele Smart-uri cu două sau patru locuri.

Renault nu a dat detalii despre motorizarea de care va beneficia Twingo, însă, în trecut, Automarket v-a vorbit despre eforturile uzinei de la Mioveni de a pregăti un propulsor 0.9 Tce pentru micul Smart Fortwo.

Viitorul Smart Fortwo va avea un motor pe benzină produs de Dacia la Mioveni

Este, aşadar, logic să ne gândim că fratele francez de platformă, produs al părintelui Renault, va adopta acelaşi motor 0.9 Tce, oferit în mai multe versiuni de putere. Potrivit Renault, chiar dacă noul Twingo vine cu dimensiuni ceva mai compacte, poziţionarea motorului în spate va permite oferirea unui habitaclu mai generos.

Renault va oferi mai multe detalii despre viitorul său motor de oraş în data de 4 martie, cu ocazia deschiderii Salonului Auto de la Geneva, acolo unde micul Twingo va fi vedeta standului francez.

De unde vine numele Twingo

Twingo a luat naştere în 1992, atunci când Renault prezenta modelul de serie în cadrul Salonului Auto de la Paris.

Câteva luni mai târziu, în 1993, Renault intra în forţă în segmentul mini. Twingo, o combinaţie a cuvintelor Twist, Swing şi Tango, s-a impus repede ca un produs dorit de publicul feminin.

În momentul lansării, prima generaţie propunea o mulţime de dotări interesante: un panou de instrumente montat în centrul planşei de bord, o banchetă spate care glisa pentru un portbagaj mai mare sau pentru mai mult loc la nivelul picioarelor şi un planşeu care se ridica odată cu deschiderea hayonului.


Twingo era oferit cu un motor de 1.2 litri, cu patru cilindri, ce oferea 55 de cai putere. Mai apoi, motorul a fost îmbunătăţit la 60 de cai putere. Au existat mai multe facelift-uri pentru noua generaţie, unul în 1998, unul în 2000 şi unul în 2004. Producţia modelului european s-a încheiat în 2007 la uzina din Flint, Franţa, însă în Africa de Sud ea a continuat până în 2012.

A doua generaţie Twingo

A doua generaţie a fost introdusă în 2007 şi nu s-a mai bucurat de succesul primului model. Dezvoltat pe platforma lui Clio II, Twingo primea multe îmbunătăţiri structurale pentru a obţine un scor bun la testele EuroNCAP. Caroseria era pusă în mişcare de un motor de 1.2 litri, disponibil în mai multe versiuni de putere: 60, 75 şi 100 de cai.


În 2008, Renault introducea şi versiunea sportivă Twingo RS, care folosea un motor de 1.6 litri şi 135 de cai putere. Rămâne memorabil episodul Top Gear în care Jeremy Clarkson a condus un Twingo RS prin canalizarea din Belfast. După mai multe accidente, maşina sfârşea în mare.

Comentarii (28)

  • someone
    dupa R5 si Clio V6 mai apare un renault cu tractiune spate. de aici si posibilitati nelimitate de distractie si tuning. iti poti imagina chiar un motor de hayabusa in locul celui stock.
    25 4
  • Interesant. Un pas inainte care aminteste in acelasi timp de anumite modele de legenda din trecut... Dauphine, 8, 10...
    28 3
  • Bakerman
    Fiat 500: http://www.convertiblecarmagazine.com/wp-content/gallery/fiat-500-c/fiat-500-c-001.jpg
    Fiat 500L : http://www.autoweek.com/galleryimage/CW/20130615/CARREVIEWS/615009999/PH/0/5/2014-Fiat-500L.jpg
    Fiat panda: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6b/Fiat_Panda_1.2_8V_Lounge_%28III%29_%E2%80%93_Frontansicht_%281%29,_25._Februar_2012,_D%C3%BCsseldorf.jpg

    Twingo asta nou zici ca este o noua masina din aceeasi gama. Un fel de 500 in patru usi cu fata de panda.

    Dezamagitor acest lucru pentru ca Renault chiar au avut masini din clasa mica foarte interesante dpdv vizual in trecut

    Iar din linia noua, actualul clio arata chiar bine, deci design stiu sa faca.

    Nu zic ca nu arata bine. Zic doar ca arata mai mult a Fiat decat a Renault.
    13 30
  • Bakerman
    Sunt si elemente istorice Renault in design si per total rezultatul este foarte placut ochiului. Insa primul gand avut de mine la vederea pozelor a fost ca seamana prea mult cu gama Fiat.

    Insa arata foarte bine si sper sa fie un succes pentru ei.
    22 3
  • Dacia Plant
    Super masina. Are tractiune spate. Ma gandesc ca nu m-as putea distra cu ea intrand tare intr-o curba din cauza stabilitatii (e clasa mini).
    Dar oricum propulsia il va avantaja mult in vanzari fata de rivali.
    23 3
  • io vad mai mult un Renault 5 iar daca acel R5 era pregatit si pentru raly (sau macar modificat sa para destinat unui raly) acest Twingo il pot numi urmasul lui direct

    I-au fost puse inca 2 usi (motive comerciale) dar ascunse princamuflarea clantelor, montantul spate are (sau pare) acelasi unghi cu cel de pe R5, partea frontala scurta de la vechiul Twingo (cu cele 2 lumini cu radacini de raly-car din anii 70-80), toate il recomanda drept design Renault 100%. Ca sunt toate impachetate intr-o nota moderna asta e cu totul altceva...

    Dar nu pot alatura muma padurii (500L) langa pufoshenia asta

    Deci, mi-e imi place ca design, iar ca solutii tehnice. Cred ca va smulge coroana unui Clio castrat de ce avea el mai bun odata si va deveni noua "giucarie"
    30 4
  • am uitat sa pun un fund de R5 ca argument

    http://www.concourscars.com/uploads/gallery/renault_turbo.png

    ....insolventa cunosti(i)ntelor mele automobilistice ....
    4 3
  • Fata Twingo II , pot spune ca este foarte bine. Astept sa vad si noul Smart
    10 4
  • E practic un FIAT 500 in 5 usi...pana si design-ul jantelor si temele de culori seamana suspicios de mult cu cele de pe 500 Abarth.Absolut penibil...tipic Renault.
    5 17
  • La Twingo m-a impresionat placut de fiecaredata anumite elementele de design care-ti aduc mereu aminte de emblematicele modele Renault devenite legenda cat si originalitatea proprie din generatie in generatie. Din punctul meu de vedere noul Twingo arata excelent de bine si faptul ca ii s-a oferit de aceasta data varianta in 5 usi poate commbina foarte bine caracterul de citadina de oras practica cu cel de masina pentru tinerii care aleg un stil de condus mai dinamic si vor sa se strecoare mai bine prin aglomeratiile urbane. Succese si sa auzim numai de bine!
    12 13
  • Nu am cuvinte sa exprim cat de simpatica mi-a redevenit buburuza asta, dupa dezamagirea numita Twingo 2.

    Apoi, ma bucur sa vad in sfarsit o masina cu niste lumini spate normale, cu dimensiuni de bun simt si suprafete ale triplei potrivite functiei, fara exagerari inutile gen Fluence, Megane 3break, Focus3, Elantra sau multe altele ... chiar si noile Dacia Logan/Sandero, care cred ele ca fac impresie la design in felul asta (nu, nu fac!!), dar in practica sunt numai bune de spart prin parcari.

    Masina pare foarte micuta, foarte adunata, o masina cu adevarat mica, in sensul acela bun, de dorit (nu cum clameaza altii: mica, dar tot le iese de peste 4 metri lungime - unde mai e atunci "micimea"??)
    Avem pe undeva dimensiunile de gabarit?

    In incheiere, mai adaug ca, dpmdv Twingo 3 va deveni o masina legendara si - scuzati expresia - va matura pe jos cu noul Peugeot 108, lansat tot astazi, la baioneta, care, mie personal, nu-mi spune nimic, doar ca a copiat ceva idei de la fratii mai mari 208 si 308, nici alea prea cine-stie-ce.
    22 7
  • Arata bine dar cred ca mai bine ar fi aratat intr-o varianta cu doua portiere.
    1 7
  • Masina asta ori iti place ori nu iti place....nu as cumpara asa ceva niciodata. Nu as fi curios nici macar sa ma urc in ea.
    Sa inceapa manutele rosiiiiiiiii :)
    12 26
  • @Scorpionul.negru: nu te supara, dar e firesc ca un admirator ardent de SUV-uri (Macan) si posesor in acelasi timp (Q7) de astfel de mastodonti sa nu gaseasca nimic atractiv la masina asta sau sa o inteleaga. Chiar NU E pentru voi.

    PS: Sa stii ca eu ti-am dat manuta verde pt sinceritate.
    22 2
  • @mntsn
    Ok. Ms pt. manuta :). Nu e chiar asa...am si eu o favorita la clasa mini pe care o admir, imi palce foarte mult si as merge cu cea mai mare placere in ea. Este vorba de Alfa Romeo Mito.
    7 14
  • Mica si frumoasa,chiar daca arata ca un Fiat 500,ideala pentru oras,astept marea lansare si lista de preturi.
    9 3
  • @Scorpionul.negru: acum ti-am dat manuta rosie :)) din 2 motive:
    1. MiTo nu e mini precum Twingo (segment A), e in segmentul B (asta e partea mai putin grava)
    si 2. (partea grava) pentru ca MiTo e contra spiritului Alfa Romeo si faci un mare rau marcii Alfa Romeo ca le lauzi %*#&$ aia de masina. Daca n-ar purta emblema Alfa, ok, recunosc ca ar putea trece drept simpatica.

    Fanii Alfa Romeo die-hard urasc si saboteaza existenta lui MiTo si Giulietta si pentru ei ultima Alfa adevarata a fost 75-ul. Acum toata speranta alfistilor se leaga de anuntatele Alfe care vor reveni la "normalitate": sportive, brutale, frumoase, puternice, cu tractiune spate si gata oricand de o cafteala cu BMW-ul. Un prim pas a fost deja facut: 4C-ul. Asta inseamna Alfa, nu gay-oshenia aia de MiTo.
    15 5
  • Asa da! Imi place masinuta asta! Renault revine la gloria de alta data..
    18 3
  • razvanis
    "Propulsie spate" este pleonasm .
    9 11
  • Cel mai frumos TWINGO DE PANA ACUM.
    16 3
  • doar un lucru am de zis fata de masinutza asta......WOW
    astept cu nerabdare sa vad cum arata interioru.....si mai zic ceva....ceva ce nu credeam ca voi spune vreodata.......o sa-mi cumpar un Twingo 2014/2015 insa binenteles ca nu de nou........chiar daca e un Renault preturile vor fi inpinse destul de sus datorita 'programelor' de 'personalizare'......
    astept sa vad si niste teste cu noul model si si daca vor iesi pozitive ma gandesc serios sa cumpar unu asta binenteles ca model second-hand....cand preturile vor ajunge la un 4k-5k euro.......
    6 2
  • R5 si prima generatie de Twingo sunt legendare. Nu pot spune acelasi lucru de a 2-a generatie de Twingo din pacate. Totusi...
    Twingo 2 n-a stat rau deloc la vanzari.In mare parte a vietii a fost in top 3 in segment pe clasa mini. Acum cred ca va rupe Fiat pe vanzari.
    Arata bestial !
    12 2
  • de un singur lucru mi-e teama....interiorul cu feeling de ieftin si finisaje mediocre

    Dezamagirea mea a fost Clio3. O masinuta exact pe gustul meu in privinta designului, arhitecturii de tip break (asta aveam drept tinta) si o motorizare rezonabila. Dar interiorul ieftinache a fost ca un soc.

    Sper ca interiorul lui R5 sa nu fie doar o spoiala strident colorata care sa-ti ia ochii de la muchii ascutie, materiale dure si texturi de plastic de jucarie chinezeasca.
    10 4
  • Una dintre cele mai reusite masini din segment. Bravo Renault, inca odata le-ati inchis gura userilor ca Laucalin si alti parliti de teapa lui. Renault produce una dintre cele mai fiabile masini si imbatabile ca raport/pret/calitate. A se vedea Clio 3 care la 11 k Euro vine cu navigatie. Acest Twingo nu cred ca va costa mai mult de 8, 9 mii altfel ar intra in zona lui Clio care este o masina mai mare, mai spatioasa si poate mai dotata.
    10 23
  • @John, nu stiam de ce sughit. Acum mi-am dat seama. Se pare ca sunt pentru tine un fel de nod in gat. Sincer sa fiu de-asta nu mai pot eu.
    Da-mi voie sa-ti spun o vorba din popor: cine nu ma inghite poate sa am suga. Deci spor la ce vrei tu.
    PS: masina asta arata foarte bine si sigur se va vinde bine. Apreciez faptul ca este acum si in 4 usi. In opinia mea faptul ca generatia precedenta era doar in doua usi era un dezavantaj fata de concurenta. Si mai apreciez si faptul ca nu mai are acel aspect feminin. In sfarsit vad o masina de clasa mini care poate fi considerata unisex. Singura care imi vine in minte acum ca s-ar apropia de asa ceva ar fi 500-le lui Fiat. Insa nu oricum, doar cu ceva in plus mai "macho", gen niste jante de aliaj inchise la culoare, ceva crom, culoare neagra si niste scaune din piele rosie. Ah, stai, ca acea varianta se numeste Abarth.
    16 8
  • Fan Renault
    Esti atat de obsedat de Automarket incat nu mai diferentiezi mistocareala de adevar. Copilul asta "Jhon" exagereaza in mod intentionat, tocmai pentru ca Renault ii sta in gat...nu neaparat persoana ta. De tine doar se foloseste. Vezi-doamne fanii Renault exagereaza, dar e atat de prost (nici numele englezesc nu stie sa-l scrie bine) incat se da singur de gol... Abereaza de la un capat la altul. Probabil sufera pentru Fiat, Ford, Vw etc, cine stie.
    19 4
  • FIAT 500
    SI MARMOTA INVELEA CIOCOLATA
    UN FIAT 500 CU BLANA DE RENAULT, ACEEASI MARIE CU ALTA PALARIE, HAI SA-I MULTUMIM IN FELUL ASTA PE TOTI FRAIERII
    SINCER ASTEPT, SPER SA MAI APUC, ZIUA CAND VOR EXISTA MULT MAI PUTINE BRANDURI AUTO, PT CA DEVINE PLICTISITOR
    LUMEA AUTO A DEVENIT UN FEL DE CURLING, O SECUNDA AICI (VAI CE CASTIG), UN SFERT DE LITRU ACOLO, 10 CAI IN PLUS DINCOLO....CE SA MAI SCOATA DIN MOTOARELE ASTEA? ANTIGRAVITATIE? SUCCES LA FRECAT GHEATA ....
    1 7
  • CapsLock@FIAT 500
    Mai intai invata ce-i aia tastatura si cum se foloseste si pe urma da-te interesant pe aici. Pana una-alta, Fiat e in lada de gunoi a industriei auto momentan. Daca nu lungeau ciorba cu gama 500 erau in mare rhat. Mai vorbim cand o sa aiba bani sa investeasca si ei pe segmentul mic si compact. Prafuitele Punto si Bravo sunt niste exemple rusioase pentru Fiat. Ascunde-te !!
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru