Francezii de la Renault spun că s-au folosit de expertiza lor în Formula 1 pentru a realiza noul lor propulsor. Drept exemplu, răcirea propulsorului este îmbunătăţită faţă de unităţile actuale prin implementarea unui sistem transversal de circulaţie a lichidului de răcire. Segmenţii pistoanelor au şi ei un design diferit, menit să se adapteze la fluctuaţiile de temperatură şi de presiune pentru a obţine echilibrul optim între frecare şi eficienţă.
Noul motor 1.6 dCi biturbo respectă normele Euro 6 şi integrează un filtru de particule cu regenerare şi un sistem de reducere a emisiilor de NOx-uri. Sistemul de injecţie funcţionează la o presiune de 1.800 de bari pentru a opera la eficienţă maximă alături de cele două turbosuflante. Referitor la acestea, cei de la Renault spun că au făcut o pereche între un turbocompresor cu o inerţie redusă, care oferă un cuplu maxim la turaţii joase şi asistă motorul în plajele medii de turaţie, în timp ce a doua turbină asigură nivelul de putere ridicat per litru la turaţii superioare, pentru a asigura demarajele şi reprizele în forţă până la linia roşie a turometrului.Via Renault
cica, din pacate, nu va mai fi cazul unei laguna :(
baga iar nu stiu ce neam de pe la samsung....
Noul motor de 1.6 pare performant dupa datele tehnice, la clasa compacta pare ideal, pacat ca Megane e cam vechi de acum.
Cam asta e dezideratul zilelor noastre in materie de moatoare.
Nu se va mai dezvolta Laguna, se va prelucra un model de la Samsung, cum a fost cazul latitude si fluence...
Sigur ca da... Poate chiar si pe Kangoo -ul acela cu stema de Mercedes care se numeste Citan ...
Din pacate Mercedes trebuie sa se multumeasca cu 1.5 dci sau cel mult cu actualul 1.6 dci.. Sa nu uitam ca atunci cand au decis sa ia motoare mici de la Renault, acesta din urma exista, insa Renault nu vinde cea mai noua tehnologie.
mai bine spus pe dokkerul acela cu stema de mercedes :D
Chiar alaltaieri am ras cu lacrimi... eram pe calea bucurestilor in Brasov si la Tiriac Auto era un dokker parcat langa un citan si ma intreaba prietena "S-au apucat astia de la Mercedes sa vanda si Dacia?" (ea la farmacie are 2 dokker) =)) :)) :))
:)) :::)) :))) Adevarul e ca trebuie sa fii deosebit de intelept ca si client sa dai pe un Renault cateva mii de euroi in plus doar pentru ca are stema de Mercedes, ori sa dai pe un Mercedes cu motor 1.5 dci mai multi bani decat ai pe un Renault cu motor 1.6 dci 130 cp (in prezent).
Pretul unei masini il da costurile de fabricatie. ar fi exceptie acolo unde mana de lucru este mai costisitoare , dar si acolo este avantajul eliminarii eroorilor.
Nu imi place cand vad ca cineva pune la indoiala inteligenta constructorilor de masini. Acolo nu se ajunge pe pile ca si in alte domenii, iar cei care au putin habar de masini stiu asta.
Iar legat de stire............Renault mereu au fost buni in motoare diesel, .Cu motorul asta renault are un ATU in fata concurentei din toate punctele de vedere.........consum, putere, poluare si o gama larga de modele pe care il poate pune. poate o sa-l vedem si pe C-clase .
BRAVO RENAULT !!!!
"Renault mereu au fost buni in motoare diesel,"
Ai dreptate pana la un punct: fiabilitatea. Degeaba ai un motor diesel performant, silentios, cu o curba de cuplu foarte buna, cu un consum scazut chiar si pentru un diesel daca in mai putin de 150000 de km iti face figuri in punctele cheie ale unui diesel, gen sistemul de injectie.
Nu-i nimic.Performanta acestui motor se va vedea eventual in calificarile (ca de castigat, mai greu) pentru titplu de Motorul Anului. Renault niciodata nu a fost prezent acolo (poate pentru ca erau prea buni asa cum ai spus tu). Poate ca va reusi sa se califice cu acest motor. Si sincer sa fiu m-as bucura ca Renault sa faca o figura frumoasa cu acest motor.
Pana atunci, mancatoare de ulei sau nu, cu turbine picate sau nu referintele in domeniul diesel raman tot motoarele TDI, HDI si Multijet. Pacat ca Honda nu a mai venit cu nimic nou.
Motorul mi se pare interesant. Totusi sa scoti 360 Nm din 1.6 e o adevarat performanta. Si cei care au un adevarat renume in constructia de motoare performante, gen BMW, nu au cum sa ramana indiferenti la asemenea cifre.
PS: astept sa ma injuri de mama ca am avut tupeul si nesimtirea sa te contrazic. Ma m-as mira sa o faci, nu ar fi prima oara.
Zi-mi si mie un motor diesel (sub 2.4) produs de BMW in ultimii 12 ani. Eu stiu ca sunt motoare PSA (si fordul tot de la ei iau)
Regret sa-ti spun , dar nu ai inteles nimic din tot ce am spus. Nu am pus niciodata la indoiala inteligenta PRODUCATORILOR de masini! Am pus la indoiala inteligenta CUMPARATORILOR de masini. Ala care cumpara un Kangoo cu stema de "Mertan", orice ai spune tu, nu mi se pare un tip inteligent. Faptul ca nu ma pierd in detalii si vad lucrurile in ansamblu, pentru mine reprezinta un compliment, Eu nu iti dau nicio manuta rosie. Iti spun doar ca ceea ce iti place tie sa vezi sau sa citesti nu mai intereseaza nici cat negru sub unghie.
Adica BMW castiga premii motorul anului cu motoare diesel imprumutate de la PSA?
Nu mai vorbi prostii si vezi exact unde se concretizeaza parteneriatul lor. Este vorba de motoarele 1,6 turbo benzina utilizate de Mini.
Replica Vw la aceste motoare va veni anul acesta sau anul viitor, cand vor introduce si ei motoare diesel bi-turbo.
BMW este cu mult in fata, introducand deja cu Serie 2 Active tourer motoare de 1,5l si 136 de cap parca. Vor veni si versiuni mai potente.
Oricum, este un progres clar pentru Renault.
Din cele povestite de tine rezulta ca aceasta colaborare intre BMW si PSA se rezuma la utilizarea unor motoare BMW pe o marca a grupului BMW! Care mai este rostul colaborarii cu PSA?!
Parteneriatul BMW - PSA nu se concretizeaza in golosirea unor motoare de 1.6 turbo de provenienta BMW pe MINI. care este o marca ce apartine BMW, ci in folosirea acestor motoare pe masini PSA insotita de utilizarea unor motoare diesel de provenienta PSA pe masini produse de BMW/MINI.
Defapt ai putin adevar. Motorul 1.6tdi de 105cp se comporta mai bine ca alte motoare de 1.6, 1.7 cu putin mai multi cp. Se pare ca are o cutie mai buna sau un soft mai bun, ca are mai multa vlaga in el. O spun asta revistele de specialitate nu eu un om de rand.