În 2014, chinezii vor să ne arate că nu stau degeaba şi prezintă un competitor care râvneşte în secret la titul deţinut de Volkswagen Golf, anume cel mai bine vândut model din Europa. Deloc întâmplător, 3 Hatch este tot o compactă, tot cu cinci uşi, care promite un nivel de siguranţă la fel de ridicat precum cel asigurat de Qoros 3 Sedan, un interior cu un nivel de calitate superior oricărui alt model de volum provenit din China, motorizări relativ moderne şi, teoretic, preţuri competitive.
Ca să se asigure de reuşita estetică a modelului, Qoros l-a angajat pe unul dintre cei mai respectaţi designeri auto europeni, Kurt Volker Hildebrand, cel care a desenat prima generaţie Mini după "reinventarea" din anii 2000 şi a mai trecut pe la Mitsubishi, Audi, Volkswagen, Opel şi Seat. Rezultatul este un model coerent din punct de vedere stilistic, care nu prezintă prea multe asemănări cu alte modele ale constructorilor consacraţi, o problemă spinoasă pentru alţi producători auto din China.
Motorizări Qoros 3 Hatch
Modelul chinezesc are doar două motoare în ofertă, cu ajutorul cărora marca speră să cucerească piaţa din Europa. Vorbim despre două unităţi cu patru cilindri în linie, dezvoltate împreună cu specialiştii de la AVL, care prezintă distribuţie variabilă şi patru supape pe cilindru. Unitatea de bază livrează 126 CP şi 155 Nm. Aceasta este cuplată unei transmisii manuale cu şase trepte şi asigură un sprint 0-100 km/h în 11.6 secunde. Pentru echipările superioare, motorul primeşte o transmisie DCT cu şase trepte şi două ambreiaje, care îi urcă timpul 0-100 km/h la 12.6 secunde în favoarea unui plus de confort.
Transmisia cu două ambreiaje folosită de Qoros este furnizată de Getrag. Varianta cu transmisie manuală are un consum de 6.3 litri la sută, în timp ce unitatea DCT aduce un consum mediu de 6.1 litri la sută.A doua motorizare din gama Qoros este o versiune turbo a motorului de 1.6 litri din aceeaşi gamă, care asigură 156 CP şi 210 Nm. Cuplul maxim este oferit între 1.750 şi 5.000 rpm, o plajă suficient de largă chiar şi pentru un model realizat de un constructor european. În compania transmisiei DCT cu şase trepte, oferită opţional pentru echiparea Experience Plus şi standard pentru vârful gamei, Elegance, modelul asigură un timp 0-100 km/h de 9.7 secunde şi o viteză maximă de 210 km/h. Consumul acestei combinaţii motor transmisie este de 6.5 litri la sută în regim mixt, potrivit regulilor impuse de ciclul NEDC, folosit pentru toate celelalte modele vândute pe piaţa din Europa.
Touchscreen de 8 inch oferit în standard
Interiorul păstrează designul şi calitatea fratelui sedan, însă poate permite noi combinaţii de materiale şi culori pentru tapiţerie. La fel ca sedanul, noul Qoros 3 Hatch este echipat în standard cu ecranul tactil de 8 inch, care deserveşte funcţiile sistemului multimedia Qoros MMH. Volkswagen oferă un ecran tactil de 8 inch pentru actualul Golf doar în lista de opţionale. Tehnologia asiaticilor permite servicii de conectivitate 3G, monitorizarea vehiculului, acces la reţelele sociale şi navigaţie."Sistemul le dă posibilitatea clienţilor să-şi programeze vizitele la service, oferă alerte automate la serviciile de urgenţă în caz de accident.
Navigaţia vine cu cele mai bune informaţii legate de trafic din segment şi le oferă celor din maşină accesul la căutarea avansată a punctelor de interes. Conectivitatea integrează reţelele sociale, iar cel de la volan poate să împartă experienţele de la volan, punctele de interes, rutele favorite sau fotografiile cu ajutorul interfeţei intuitive Social media", se arată în comunicatul Qoros.Propulsia va fi asigurată de acelaşi motor pe benzină de 1.6 litri întâlnit şi pe 3 Sedan. Unitatea vine fie aspirată normal, fie supraalimentată, alături de o cutie manuală cu şase rapoarte sau una automată cu dublu-ambreiaj. Producţia sa va fi asigurată de aceeaşi uzină din Changshu, China, pe linia de asamblare care dă naştere fratelui Qoros 3 Sedan.
Geneza mărcii Qoros
Brandul Qoros a luat fiinţă în 2007 ca un joint-venture între Israel Corporation şi producătorul chinez de automobile Chery. La început s-a numit Chery Quantum Automotive Corporation, numele de Qoros fiind folosit pentru prima dată în noiembrie 2011. Numele este unul inventat prin alăturarea literei Q de latinescul "Chorus". Litera Q vine de la englezescul „quality”, tradus în româneşte "calitate", în vreme ce corul grecesc vine să sublinieze vocea colectivă, alăturarea mai multor naţionalităţi, simbioză culturală. Investiţia iniţială a celor doi parteneri a fost estimată la 1.5 miliarde de dolari şi a vizat, printre altele, aducerea de personal cu experienţă în branşele celor mai importanţi constructori auto din Europa.
PS: "Pentru echipările superioare, motorul primeşte o transmisie DCT cu două trepte". Cred ca e transmisie cu 6 trepte, nu cu 2 trepte (inainte si inapoi :D).
cum naiba sa concureze cu Golf, poate cu Sandero...
Sa auzim numai de bine!
sunt sigur ca 0.
masina se va devalorizza cu 50% a 2a zi dupa cumparere.
Ca design exterior arata foarte bine din lateral si din spate insa fata arata un pic prea ieftin. ca faruri duce un pic cu prima generatie de Symbol care arata oribil.
Pe de alta parte interiorul pare foarte aerisit atat ca spatiu cat si din punct de vedere functional.
Insa fara un motor diesel sau unul mic turbo pe benzina, nu cred ca v-a suscita vre-un intreres prin Europa.
Poate ca daca v-a fi pozitionat cu 3-4-5000 euro mai ieftin decat urmatorul concurent v-a avea sanse sa vanda peste 20-30 mii exemplare in Eu
ceea ce nu se poate spune despre chinezii astia, care si motorul il fac acolo la ei in china, langa fabrica de pixuri bic de 1 leu.
si Dacia imi inspira mai multa incredere decat astia, n as da un sandero stepway pe chinezarie.
Alora care isi manifesta zgomotos dezaprobarea le spun ca, in urma cu cativa ani, nimemi nu ar fi crezut ca un producator chinez va lansa o masina cu 5 stele NCAP. Chinezii si-au vazut de treaba si au reusit. Mai mult decat atat, unul dintre conducatorii de la Quoros, este german si a lucrat multa vreme in conducerea VW.
Asa ca, haideti sa nu ne grabim cu criticile....
Nu vreau sa te oblig eu, dar cu parere de bine m-as bucura foarte mult sa-ti faci un cont. Comentariile tale sunt chiar foarte pertinente si cred ca ai fi un exemplu foarte bun pt aceasta comunitata. Mult noroc si sa auzim numai de bine!
Kurt Volker Hildebrand a lucrat si la SEAT !!!
Trebuie sa fie fiabil ca sa aibe succes. Oricum eu o sa il cumpar sh de 2 ani cu o valoare de sub 7000euro (daca pretul de noua a fost peste 20.000).
@scorpioane...aveam pretentii. Si tu incepi cu "chinezii n-au imaginatie"? Scrie NEGRU PE ALB designerul sef e Gert Hildebrand iar echipa de designeri fiind locata in Graz, Germania
http://www.qorosauto.com/en/aboutqoros/Company
PS cu parere de bine m-as bucura foarte mult?
Scz. Am sarit peste pasajul respectiv....acum am citit. Ms.
Kurt Volker Hildebrand in cazul asta ori a fost fortat sa aduca pe masinile lor cat se poate de mult (dar subtil) din design-ul europenelor ori nu a mai stat sa isi bata capul cu idei noi si a adoptat sa zic asa anumite componente de la Seat. Nu mi se pare normal tinand cont ca e o marca noua care vrea sa se impuna pe piata sa ai elemente aproape identice de la conucrenti. Ce sa zic....mie imi place in mare.
Si mie imi place. Nu ma da pe spate dar chiar daca nu e originala trebuie sa recunoastem ca au reusit sa aiba un design european fara sa "impumute" nimic evident de la nimeni.
Din pc meu de vedere e o strategie castigatoare. Nu poti aparea pe piata tam-nesam cu o imagine exotica (deja e fabricata in china) si sa sochezi (vizual) niste clienti (cum sunt cei europeni) ce ii caracterizeaza mai degraba conservatorismul si prefera ceva ce ei cunosc de cand sunt.
Multumesc. Promit ca incerc -:::))))
Cateva argumente in plus in favoarea abtinerii de a lansa critici injuste.
1. Baiatul asta, Kurt Volker Hildebrand, nu a lucrat doar la SEAT, ci si la Audi, VW, Opel. Mai mult decat atat, el a desenat primul Mini de dupa preluarea producatorului englez de catre BMW. Daca cineva crede ce un om atat de riguros, cu o carte de vizita atat de impresionanta se implica intr-un proiect sortit esecului, eu unul merg pe mana lui.
2. Cei care isi manifesta scepticismul trebuie sa mai stie ca nu vorbim de o companie 100 % chinezeasca, ci de o colaborare chinezo - ISRAELIANA (!!!). Si ar trebui sa mai stie ca, in momentul de fata, ISRAELUL este tara cu cei mai multi cercetatori pe cap de locuitor si cu cele mai multe brevete de inventii pe cap de cetatatean. Prin urmare, nu stiu daca VW ar trebui sa se teama, pentru ca ei sunt un nume mult prea mare si este destul de greu sa fie egalati. Insa alti jucatori care activeaza pe piata europeana, vor simti in ceafa un suflu de la rasarit. Pana la urma, trebuie sa recunoastem, nu-i o strategie atat de rea sa clamezi ca vrei sa concurezi cu VW si de fapt sa concurezi cu FIAT, OPEL, sau PSA, nu?
In rest, sa incepem sa punem pariuri pe ce panou de plastic de la interior se desprinde primul (cine a avut Great Wall, spre ex, poate stie despre ce vorbesc). Sau cat de repede se fac recall-uri pentru cutia DCT...asta daca vor face vreodata recall-uri.
Cine nu e de acord cu mine, sa-mi dea UN SINGUR exemplu de lucru inventat si/sau facut bine 100% de chinezi.
- tastaura de pe care scrii
:)
Hartia, praful de pusca, busola, roaba (roata !!!), planorul, matasea si...... indatorarea Americii -:))))))
thumb up!
Multumesc! :)
Sa auzim numai de bine!
BINE AI VENIT OFFICIAL