Noul Peugeot 108 are o masă de numai 840 kilograme, fiind unul dintre cele mai uşoare modele din segment, cu toate că este cu 40 de kilograme mai greu decât predecesorul său. În raport cu modelul pe care-l înlocuieşte, remarcăm un design curajos, încadrat în noua filozofie a mărcii din Sochaux, care pleacă definitiv de la "zâmbetul de la gură până la urechi" expus de vechile modele Peugeot. Caroseria are 3.470 milimetri lungime şi 1.620 milimetri lăţime, ceea ce înseamnă că noul model este mai lung decât 107, dar mai îngust cu 10 milicentimetri.
CABRIO, DAR DOAR CU PLAFONUL
Francezii de la Peugeot au apelat la soluţia tehnică utilizată de italienii de la Fiat şi conaţionalii lor de la Citroen pentru a oferi o versiune decapotabilă a noului 108. Practic, plafonul are o suprafaţă textilă care glisează automat înspre montanţii C, suficientă pentru a oferi senzaţia de cabrio, fără a aplica modificări drastice la nivelul caroseriei. Soluţia respectivă nu este deloc nouă, fiind folosită de Citroen C3 Pluriel, DS3 Cabrio, Fiat 500C, Renault Twingo şi Abarth 500C, dar şi de viitorul Opel Adam cabriolet, după cum ne lasă nemţii să înţelegem din conceptul Adam Rocks.
Plafonul textil are o lungime de 76 de centimetri şi o lăţime de 80 de centimetri.
Modelul este echipat şi cu un deflector de aer, montat în partea din faţă a plafonului, care se ridică automat pentru a reduce zgomotul interior şi viteza curentului de aer care pătrunde în habitaclu.UN MOTOR NOU ÎŞI FACE APARIŢIA SUB CAPOTĂ
Motorizarea de 1.0 litri, lansată odată cu prima versiune a lui Peugeot 107, a reuşit să-şi păstreze locul sub capotă chiar şi la înlocuirea modelului care a făcut-o "celebră". Contrar aparenţelor, nu este acelaşi motor, fiind vorba despre o preluare din gama 208. Printre noutăţi se numără un sistem Start-Stop, oferit opţional, alături de 2 Nm în plus la capitolul "cuplu maxim", livrat cu 600 rpm "mai jos", la 3.000 rpm. În plus, va fi oferită şi o transmisie automată, cu toate că francezii nu au specificat dacă se referă tot la unitatea pilotată cu cinci trepte disponibilă în actuala gamă 107, sau dacă este vorba despre o transmisie nouă.
Noul propulsor oferit în gama 108 este un 1.2 VTi de 82 CP, cuplat unei transmisii manuale cu cinci trepte. Unitatea este preluată din gama 208, fiind al doilea motor din ofertă după entry-level-ul de 68 CP şi 1.0 litri, care are un centimetru cub în plus faţă de cel de pe 107 facelift, livrează 2 Nm suplimentari şi are emisii CO2 mai scăzute. Toate versiunile lui Peugeot 108 beneficiază de un sistem de asistenţă la pornirea din rampă şi de sistem de monitorizare a presiunii în pneuri. În plus, dotările de siguranţă includ acum ESP-ul în standard, pe lângă ABS, AFU şi EBD. În materie de airbag-uri, 108 are şase în standard.
COLABORAREA PSA-TOYOTA CONTINUĂ
Predecesorul lui Peugeot 108, numit 107, a fost lansat în baza unui parteneriat semnat între Toyota şi PSA Peugeot-Citroen. Respectivul parteneriat a fost semnat în 2002 şi este numit Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, producţia începând în 2005. Joint-venture-ul Toyota-PSA are o fabrică în Kolin, Cehia, unde au fost produse toate cele trei modele care formează "tripleta", anume Peugeot 107, Citroen C1 şi Toyota Aygo.Pentru moment, celelalte două mărci care formează acest parteneriat nu au prezentat nicio imagine ale înlocuitorilor pentru Aygo şi C1, dar reprezentanţii Citroen şi Toyota au confirmat continuarea parteneriatului în aceleaşi condiţii, deci ne aşteptăm la lansarea viitorului C1 şi a viitorului Aygo în decursul anului curent. Ca şi până acum, ne aşteptăm ca acestea să preia o mare parte din caroserie şi interior, urmând să fie diferite doar culorile oferite, design-ul exterior (partea frontală şi posteriorul) precum şi gama de jante din aliaj.
Reprezentanţii mărcii Citroen au confirmat deja succesorul lui C1 ca fiind frate de platformă cu 108.
Sa auzim numai de bine!
P.S. ca si o parere personala, cei care ar dori sa-si cumpere o masina noua, ar tre sa aibe in vedere, ca masinile scoase de PSA, ar putea oferi cel mai bun raport pret/calitate + personalitate, avand in vedere pr grupului, sunt convins ca vor oferi un + de calitate la un pret minim ( comparativ cu rivalii ) din dorinta de a iesi la liman.
Cel mai accesibil Aston Cygnet second e minim 20 de mii de euro. 108 e mult mai accesibil si e NOU ! Iar la 20 de mii de euro prefer oricand o Alfa Romeo Mito care vine super bine dotata in banii aia si e Ferrari-ul clasei ei (cel putin ca design) ! Aston-ul ala e o Toyota iQ mai bine finisat si cu sigla Aston....
Sa auzim numai de bine!
si-a facut bine temele... atat de bine ca a luat in considerare doar versiunile de IQ mai grele si mai putin potente comparativ cu singura versiune de AM.
nu-l inteleg pe clovnu' asta....dar nici pe veselii de la Spitalul 9 nu-i inteleg.
on-topic.......interesanta buburuza insa nu cred ca va reusi sa se ridice la nivelu noului Twingo pe care deja il ador:D
Per total imi place cum arata. Antena aia insa e "de vis". Imi aminteste de Dacia 1310.