În cea de a doua zi de presă a Salonului Auto de la Detroit, Lexus a ridicat cearceaful de pe coupe-ul său de performanţă RC F, anticipat deja de o serie de imagini. Modelul nipon îşi propune să fure din clienţii unor coupe-uri de performanţă cu renume, toate localizate în Germania. Este vorba despre Mercedes C63 AMG Coupe, noul BMW M4 şi Audi RS5.
Eleron mobil la peste 80 de km/h
Pentru a se putea măsura cu nume atât de grele, Lexus RC F vine cu un spoiler frontal nou, mult mai agresiv, cu praguri laterale revizuite, o capotă uşor restilizată şi cu pasaje ale roţilor prevăzute cu fante de ventilare. În partea din spate îşi face apariţia un deflector şi ţevi de eşapament duble. Opţional, clienţii pot alege ca toate aceste accesorii de caroserie să fie construite din fibră de carbon.
Pentru a identifica mai bine modelul de performanţă, Lexus a aplicat logo-ul RC F pe grilă şi a instalat un set de jante cu design unic. Toată reţeta estetică este completată de un eleron mobil, amplasat pe uşa portbagajului. Acesta se ridică la peste 80 de km/h şi coboară la mai puţin de 40 de km/h.Interiorul este similar celui regăsit pe versiunea standard a lui RC.
Lexus RC - detalii şi imagini ale coupe-ului nipon care se bate cu BMW Seria 4
Niponii plusează însă cu scaune sport, instrumente de bord revizuite, pedale cu suport de aluminiu şi un volan special, cu o zonă aderentă.
Motor V8 cu două cicluri de funcţionare
Sub capotă, aşa cum vă anunţasem şi în trecut, Lexus utilizează un motor V8 de 5.0 litri, preferând să sfideze tendinţa de reducere a capacităţii motoarelor. Unitatea dezvoltă aproximativ 450 de cai putere şi un cuplu motor de 518 Nm, ambele administrate prin intermediul unei transmisii automate cu opt trepte, botezată Sports Direct Shift. Ansamblul garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 4.6 secunde şi o viteză maximă de 270 de km/h.
Lexus RC F vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CUPLU (Nm) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Lexus RC F V8 5.0 |
450 | 513 | 4.6 | n/a |
BMW M4 3.0 Turbo |
431 | 550 | 4.1 | n/a |
Audi RS5 4.2 FSI S-Tronic quattro |
450 | 430 | 4.5 | 83.900 |
Mercedes C63 AMG Coupe 6.2 litri |
457 | 600 | 4.4 | 76.446 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Alături de noul motor, indicativul F aduce noului RC şi o suspensie sport, cu braţe faţă mult mai rigide, şi un diferenţial Torque Vectoring cu trei moduri diferite de rulare: Standard, Slalom (îmbunătăţeşte răspunsul direcţiei) şi Track (dedicat experienţelor la limită).
Isi propune sa fure, dar dac va reusi o sa aflam in anii urmatori. Sa ma explic.
Problema maxima este fisa tehnica - avem o masina cu un motor mai mic doar decat al lui C63AMG, care are o accelearatie mai slaba decat a lui M4 (masina noua) dar si mai slaba decat a celorlalti concurenti, masini care sunt pe piata de cativa ani. Performantele pe strada/circuit o sa le vedem si o sa comentam si de ele :)
Interesant este ca aduce in clasa doua elemente noi - eleronul mobil si mica gaselnita tehnica din motor ce permite schimbarea regimului de functionare - asta le va da de gandit celorlalti
Lexus daca ar sa-si mareasca avantajele ( d.p.d.v al marketingului ) ar putea face un test pe circuitul de la Nurburgring ( doar in cazul in care ar obtine valori mai bune decat al rivailor - ma cam indoiesc ).
Sper sa mai vad si alte marci ( Jaguar sau Volvo chiar ) care sa scoata modele in acest segment.
Cu 10 mii mi putin o sa se vanda ca painea calda.
Sa nu mai vb de fiabilitatea unica in domeniu.