Americanii de la Jeep au venit la Geneva cu cel mai mic SUV oferit vreodată: Renegade. Acesta este construit în Italia şi va fi disponibil comercial începând cu vara anului curent.
Date tehnice
Jeep Renegade 2.0 Multijet II
-
Combustibil
Motorină
-
Motor / cilindri
4L
-
Cilindree cmc
1.956
-
Putere (CP)
167
-
Cuplu (Nm)
350
-
Tractiune
4x4
-
Nr. usi
5
-
Nr. locuri
5
-
Portbagaj (litri)
350-869
Jeep Renegade este surpriza americanilor pentru Salonul Auto de la Geneva, modelul fiind expus în versiunea de serie. Rezultatul este cel mai mic model oferit de americani, care aduce un design interesant, cu tuşe preluate de la
conceptul cu acelaşi nume, dar expus la ediţia 2008 a Salonului Auto de la Detroit.
Remarcăm asemănări la nivelul blocurilor optice, atât cele frontale, cât şi cele posterioare, alături de formatul grilei faţă şi silueta generală a interiorului. De la
studiul de design prezentat în 2008 până la modelul de serie al anului 2014 s-au schimbat multe, conceptul fiind un SUV fără acoperiş, în timp ce modelul de serie face parte din segmentul B şi este oferit şi într-o versiune cu plafon escamotabil.
Renegade îşi propune să fie un model capabil în off-road, având patru moduri de rulare (Auto, Snow, Sport şi Sand/Mud), alături de un reductor 20:1.
Capacităţile off-road depind de versiunea aleasă de client, existând mai multe posibilităţi în această direcţie. Garda la sol a modelului este de 220 milimetri. Tot în funcţie de versiunea aleasă de client, Jeep Renegade are în jur de 70 de sisteme electronice de asistenţă, de la
ABS şi
ESP, până la sistem de coborâre şi urcare a rampelor.
Interiorul lui Jeep Renegade prezintă un aspect inspirat din cel al
habitaclurilor fraţilor mai mari, redus la scară pentru noile cerinţe.
Esential
2008
este anul în care Jeep a prezentat un concept pe nume Renegade, la vremea aceea un studiu de design.
Noul Jeep Renegade va fi produs la fabrica Fiat din Melfi, Italia.
SUV-ul subcompact al mărcii americane este primul din segment oferit opţional cu o transmisie automată cu nouă trepte. În standard, acesta are o transmisie manuală cu şase trepte, oferită în compania unei motorizări cu patru cilindri în linie realizată de Fiat Powertrain Technologies. Diesel-ul entry-level din gamă este un 1.6 Multijet II de 118
CP şi 320 Nm, urmat de o versiune 2.0 Multijet II, mai puternică, de 167
CP şi 350 Nm.
Posteriorul lui Jeep Renegade are un aspect interesant şi nu trădează nicio legătură cu donatorul platformei sale, Fiat 500L.
Unităţile alimentate cu benzină asigură între 108 şi 168 CP. Versiunea de bază se numeşte 1.6 E.TorQ, dezvoltă 108 CP şi asigură 152 Nm. A doua motorizare este un 1.4 MultiAir 2 cu Start-Stop, care oferă 138 CP şi 230 Nm. Vârful gamei este un MultiAir 2 Turbo de 1.4 litri, de 168 CP şi 250 Nm.
Aşa arăta conceptul Jeep Renegade.
Anumite idei au ajuns şi la versiunea de serie, deşi la prima vedere au concepţii total diferite.
Ediţia 2008 a Salonului Auto de la Detroit a adus prezentarea studiului de design Jeep Renegade. Acesta prezenta un SUV
hibrid diesel-electric, echipat cu două motoare
electrice şi un propulsor
diesel. Motorizarea
diesel avea o
cilindree de 1.5 litri şi asigura 115
CP.
Împreună, cele trei motorizări îi asigurau lui Renegade o autonomie teoretică de peste 650 kilometri, o parte signifiantă dintre aceştia fiind realizaţi în modul de rulare 100% electric.
Stopurile lui Jeep Renegade concept au inspirat blocurile optice posterioare ale modelului de serie, deşi forma acestora nu mai este rotundă, ci pătrată.
Via Autobild | Jeep
cica "anumite idei au ajuns şi la versiunea de serie". Care? I-au lasat totusi 4 roti cum avea si conceptul? In afara de stopurile cu X s-a ales prafu'..
Vizual e mare tupeu pe modelul asta. Dupa mine, americanii au realizat un KO de zile mari. L-au detronat pe Juke.
Este ok , dar Jeep daca realiza aspectul identic cu acel concept , cred, ca castiga mai mult, cel putin pe termen lung, iar vav de motorizari, cred ca era mai ok , daca ofereau si o versiune mai extrema ( in genul, celei oferite de Nissan ), astfel acopereau si aceea nisa mai comerciala ( spre care s-au orientat in schimb, prin aspectul ales )
PRETUL va dicta daca este o masina de succes sau nu...........
sa vedem varianta de la FIAT cum va arata.
Cum sa compari un Jeep, fie el si cel mai mic, cu Juke si Capture ?! Astea nu sun SUV-uri sunt minicrossovere! Capture nu este nici macar 4x4 iar la Juke tractiunea integrala este oferita voluntar si tu ti-ai gasit sa le compari cu un Jeep? Sunt crossovere/SUV-uri consacrate. unele chiar din segmente superioare care nu au reductor (ASX, CR-V, Sportage,Qashqai, SX4, RAV-4 etc. etc) si tu compari un Jeep cu reductor cu o masina care nu e 4x4 si cu un care are, dar optional?
Legat de pret, ar fi minunat sa fie cum zici tu... Insa, avand in vedere ca un FIAT Freemont (Dodge-ul Journey vandut de alianta in Europa) 4x4, fara dif. blocabil si fara reductor, depaseste suma mentionata de tine, un pret care sa nu depaseasca 20 000 pentru Renegate, mi se pare un deziderat greu de indeplinit.
din pacate ai dreptate