Respectând trendul ultimilor ani, în care majoritatea constructorilor auto au lansat modele noi în cadrul târgurilor de electronice şi tehnologie, Ford dezvăluie faceliftul lui Focus cu ocazia Congresului de Telefonie Mobilă de la Barcelona. Ovalul Albastru se grăbeşte astfel să ne facă cunoştinţă cu noul său model de segment C, deşi până la Geneva nu a mai rămas decât o săptămâna.
Cel mai vândut produs auto al anului trecut, cu 1.1 milioane de clienţi, Focus este gata de reinventare pentru a putea să îşi păstreze prima treaptă a podiumului şi în 2014, pentru al treilea an consecutiv. Faceliftul este unul substanţial, vizând toate aspectele compactei.
Design inspirat de Fiesta şi interior creat de clienţi
Designul este unul proaspăt, cu o parte frontală ce încadrează maşina în filosofia de design Ford, alături de noile Fiesta şi Mondeo. Mai exact, modelul compact adoptă grila trapezoidală de mari dimensiuni, repoziţionează ceva mai jos proiectoarele şi vine cu un spoiler nou. Nici blocurile optice nu au scăpat de redesenare, fiind acum mai ascuţite, mai angulare, dar cu aceeaşi baghetă LED în partera superioară. Capota vine şi ea cu nervuri noi, în vreme ce posteriorul a primit noi linii musculare pe hayon. Nu lipsesc inserţiile cromate, menite să sugereze mai multă eleganţă. Stopurile vin şi ele echipate cu lumini LED.Interiorul noului Focus facelift va ţine cont de reacţiile publicului. Designerii au redus numărul butoanelor şi le-au aşezat mult mai intuitiv. Ergonomia se îmbunătăţeşte, volanul pare ceva mai aerisit, iar planşa de bord este animată de un sistem multimedia complet, nou, care şterge monotonia actualului model.
Ford promite şi materiale mai bune, un plastic mai moale, mai lucios şi inserţii cromate. De asemenea, Focus facelift va fi disponibil şi alături de o cotieră nouă, care glisează. Insonorizarea habitaclului a crescut şi ea, graţie geamurilor mai groase, a carpetelor noi şi a capitonării mai bune a compartimentului motor.
Ecran tactil de 8 inch şi cititor de SMS-uri
După cum vă spuneam, planşa de bord este înviorată de un ecran tactil de 8 inch, parte a sistemului multimedia Sync2, de a doua generaţie. Este noutatea pe care o aşteptau clienţii Ford, după ce majoritatea modelelor compacte veneau cu ecran tactil color chiar şi în versiunea standard (Volkswagen Golf, Mazda3).
Focus este primul model din gama americanilor vândut alături de Sync2 pe piaţa europeană. Ecranul de 8 inch oferă acces facil la climatizare, sistem audio, navigaţie şi la telefonul mobil.
Principalul gadget pe care Ford vrea să îl scoată în faţă este însă controlul vocal. Acesta poate apela numere din agenda telefonică, poate selecta o anumită piesă muzicală, poate regla temperatura climatizării, poate introduce destinaţia pentru sistemul de navigaţie. Mai mult, la rostirea cuvântului „mi-e foame”, sistemul va oferi o serie de restaurante recomandate, bazându-se pe indicaţiile Ghidului Michelin.Atunci când este conectat cu un telefon mobil, Sync 2 poate citi mesajele primite pe telefon şi chiar poate răspunde prin SMS-uri predefinite. Disponibil în nouă limbi (româna nu este inclusă, momentan), sistemul Sync 2 oferă şi acces la aplicaţiile telefonului mobil, ca de exemplu Twitter.
Sistem de parcare automată cu spatele
La nivelul dotărilor de siguranţă, Focus plusează cu noi tehnologii, multe dintre ele complet noi în segment. Printre ele se numără şi Perpendicular Parking, o funcţie care ajută la gararea cu spatele între două vehicule.
Cross Traffic Alert, care avertizează şoferul atunci când iese cu spatele dintr-un loc de parcare. Sistemul detectează maşinile care circulă în acel moment şi se află la maxim 40 de metri de maşină. Senzorii posteriori ajută şi la funcţionarea sistemului Park-Out Assist, responsabil cu manevra de ieşire dintr-o parcare paralelă.
Tot o noutate o reprezintă şi senzorii sistemelor În cazul funcţionării sale, volanul este acţionat automat, iar şoferul nu trebuie decât să gestioneze acceleraţia şi frâna.Active City Stop, funcţia care previne accidentele urbane la viteze mici a fost îmbunătăţită acum şi funcţionează chiar şi la viteze de 50 de km/h (pe actualul model funcţiona până la 30 de km/h). Tot o premieră în lista de sisteme de siguranţă este şi Distance Alert, care permite selectarea unei distanţe faţă de vehiculele din faţă şi avertizarea şoferului atunci când aceasta nu este respectată.
Focus va folosi şi alte sisteme noi precum MyKey (permite stabilirea unor parametri predefiniţi atunci când împrumutaţi maşina copiilor), Door Edge Protection (evită lovirea uşilor în parcare), Emergency Assist (sistemul apelează automat 112 în caz de accident şi oferă coordonatele maşinii) şi Adaptive Front Lighting (ajustează fasciculul bi-xenon evaluând cantitatea de lumină din jur).
Direcţie şi suspensii îmbunătăţite
Criticat de unii clienţi pentru o direcţie ceva mai relaxată decât cea a generaţiei trecute, Focus vine acum şi cu o serie de revizuiri mecanice importante. Inginerii Ford au modificat rigiditatea strcturală faţă, au revizuit geometria suspensiei, reajustând amortizoarele şi oferind un nou sistem ESP. Direcţia asistată electric a fost şi ea reanalizată pentru un feedback mai bun.Motor nou de 1.5 litri benzină, produs exclusiv la Craiova
Noutăţi importante şi la capitolul motorizare. Ford Focus va păstra unităţile pe benzină de un litru, de 100 şi 125 de cai putere. Motorul anului în 2012 şi 2013 va fi însoţit de un nou Ecoboost, de 1.5 litri, disponibil în două variante de putere: 150 şi 180 de cai putere. Treptat, el va lua locul vechiului EcoBoost de 1.6 litri în toată gama Ford.
Ceea ce ne interesează şi mai mult pe noi românii este că noile motoare de 150 şi 180 de cai putere ale noului Focus vor lua naştere, exclusiv la Craiova. Uzina din Bănie va asigura fluxul de motoare pentru uzina Ford de la Saarlouis. În viitorul îndepărtat, unitatea de 1.5 litri destinată lui Focus va mai lua naştere şi într-o uzină din Marea Britanie, însă ea va fi expediată către modelele produse pentru Rusia şi alte colţuri ale lumii.
„Suntem foarte mândri că motorul EcoBoost de 1,5 litri fabricat la Craiova va echipa următoarea generație a celui mai bine vândut model din lume: Ford Focus. Producția motorului EcoBoost de 1,5 litri a început în aprilie 2013 la uzina noastră de la Craiova și, până acum, am produs peste 90.000 de unități. Motorul EcoBoost de 1,5 litri a fost lansat mai întâi în China anul trecut, echipând noul Ford Mondeo, apoi Fusion sedan în America de Nord și va fi de asemenea disponibil pe versiunea europeană a modelului Mondeo în cursul anului 2014”, a declarat Ana-Maria Timiş, Communications & Public Affairs Manager Ford România.
Fanii dieselului vor avea şi ei parte de noutăţi. Ford introduce un TDCi de 1.5 litri, disponibil, de asemenea, în două variante de putere: 95 şi 120 de cai. Primul va garanta emisii de numai 99 g/km, iar al doilea de 120 g/km. Motoarele vor putea fi asistate în continuare, fie de o cutie manuală, fie de una automată Powershift. Cei care vor opta pentru a doua variantă vor beneficia şi de padele pentru schimbarea rapoartelor, poziţionate în spatele volanului.
Motor | Carburant | Putere | Transmisie |
1.0 litri | Benzină | 100 | Manuală 5 trepte |
1.0 litri | 125 | Manuală 6 trepte |
|
1.0 litri | 125 | Automată 6 Trepte (din 2015) |
|
1.5 litri | 150 | Manuală 6 trepte |
|
1.5 litri | 150 | Automată 6 trepte (din 2015) |
|
1.5 litri | 180 |
Manuală |
|
1.5 litri | 180 | Automată 6 trepte (din 2015) |
|
1.6 TI-VCT | 85 | Manuală 5 trepte |
|
1.6 TI-VCT | 105 | Manuală 5 trepte |
|
1.6 TI-VCT | 125 | Manuală 5 trepte |
|
1.6 TI-VCT | 125 | PowerShift 6 trepte |
|
1.5 TDCi | Diesel | 95 | Manuală 6 trepte |
1.5 TDCi | 120 | Manuală 6 trepte |
|
1.5 EcoNetic | 105 | Manuală 6 trepte |
|
1.5 TDCi | 120 | PowerShift 6 trepte (din 2015) |
|
1.6 TDCi | 95 | Manuală 6 trepte |
|
1.6 TDCi | 115 | Manuală 6 trepte |
|
2.0 TDCi | 150 | Manuală 6 trepte |
|
2.0 TDCi | 150 | PowerShift 6 trepte |
|
2.0 TDCi | 180 | Manuală 6 trepte |
„Primele unități ale motorului EcoBoost de 1,5 litri vor fi expediate de la Craiova la uzina de asamblare a modelului Focus de la Saarlouis, Germania, în a doua jumătate a acestui an”, a declarat Ana-Maria Timiş.
Primele preţuri pentru ţara noastră vor apărea în intervalul octombrie-noiembrie, urmând ca livrările să se facă la sfârşitul lui decembrie sau chiar debutul lui 2015.
Cum a înlocuit Focus vechiul Escort
Prima generaţie Ford Focus a debutat în anul 1998, ca înlocuitor pentru vechiul Escort. Oficialii constructorului de peste Ocean decideau atunci să renunţe la folosirea numelui Escort, pe care plănuiau să-l folosească pentru un model destinat segmentului sub-compact.
A fost ales numele Focus şi versiunea de serie a debutat în iulie 1998. Nu înainte ca grupul editorial Burda să dea în judecată producătorul auto pentru folosirea numelui Focus, identic cu cel al unei reviste germane pe care ei o editau. Se pare că Ovalul Albastru a reuşit să rezolve litigiul cu Burda, iar maşina de segment C a început să facă istorie sub numele de Focus. Un an mai târziu apărea şi cea mai importantă distincţie: „Maşina Anului în Europa 1999”. Maşina fost vândută şi în Statele Unite începând cu 1999.
Primul Ford Focus ST
A doua generaţie a sosit în septembrie 2004 la Salonul Auto de la Paris, iar comercializarea a început în primăvara acelui an. Deşi era o nouă generaţie, Ford nu a vrut să altereze succesul vechiului model şi a păstrat configuraţia suspensiei, oferind publicului o ţinută de drum la fel de bună. Lista de dotări a inclus atunci acces fără cheie şi conexiune Bluetooth pentru telefonul mobil.
Tot în 2005 Ford inaugura şi primul său hot-hatch veritabil, Focus ST, echipat cu un motor de 2.5 litri şi 225 de cai putere.
Trei ani mai târziu, în 2008, Ford opera şi un facelift, menit să introducă filosofia Kinetic Design şi pe modelul compact. Formele fluide şi mult mai sportive au adus noi clienţi în showroom.
A treia generaţie, cea actuală, a debutat în 2010 şi a contopit Focus-ul american cu cel european, rezultând un model global, lansat simultan pe mai multe continente. Producţia a început în 2010, iar vânzările un an mai târziu. Modelul s-a remarcat prin lista de tehnologii inovative în segment, dar şi printr-o versiune electrică, oferită începând cu mai 2012.12 milioane de clienţi Focus
Generaţia actuală este cea care reuşeşte să devină cel mai vândut model la nivel mondial în 2012 şi 2013, depăşind best-seller-ul japonez Toyota Corolla. Dacă în 2013 s-au vândut 1.1 milioane de unităţi, din 1998 şi până în prezent nu mai puţin de 12 milioane de exemplare Focus şi-au găsit clienţi; şapte milioane dintre ei din Europa.
Potrivit unui sondaj Ford, 40% din clienţii europeni ai brandului american identifică logo-ul Ovalului Albastru cu o singură maşină: Focus. Mai mult, unul din trei clienţi de Focus se întoarce să cumpere aceeaşi maşină.
Per total, masina se defineste intr-o nota de design bine conturat ca si actuala gama de la Ford. Le doresc succes , iar Focus dupa mine arata printre cele mai pur desenate masini din segmentul compact .
Sa auzim numai de bine!
Actualul Mondeo (ca "Nou" nu mai este) a fost prezentat in 2012 (parca), dar va fi disponibil la vanzare abia in 2015 "pentru ca", mutarea liniilor de fabricatie si sisteme de siguranta cu multe probleme.
Noul Mustang: lansat in decembrie 2013, lansat in 2015.
Focus Facelift lansat in februarie 2014, lansat in decembrie 2014, pentru ca fabrica Ford de la Ploiesti, va trimite motoare catre fabrica Focus abia in vara.
Un mod numa' bun de a invechi tehnologic produsele "proaspete"!
Ecoboost-ul 1.5l si 180cp suna excelent.
Good job,Ford!
Eu stiu ce sa zic? Ford a motorizat lumea. Acestui nume i se datoreaza faptul ca masina a devenit accesibila si oamenilor simplii... Daca la asta te referi atunci cand spui cu dispret ca e un fel de Dacia, ai dreptate.
@automarket: felicitari pt. articol, dar ... Focus ST 170 este primul ST, iar daca doriti primul hot hatch Focus, dupa ST 170 este Focus RS (Zetec 2.0 - 215 CP)
Ford are modele foarte reusite iar Focus e unul dintre cele mai populare. Iar faptul ca incet incet aduc produse la Craiova e o veste excelenta. Cat mai multi din Europa de Vest si America. De asta e nevoie acuta Romania. De lume civilizata.
Ford NU renunta la Sync. Renunta doar la platforma Microsoft si opteaza pentru BlackBerry.
Miscarea este totusi surprinzatoare din mai multe puncte de vedere. Mai intai schimba o firma americana cu una canadiana. Apoi, Allan Mulally a fost consilier al lui Steve Ballmer, actualul CEO al lui Microsoft, iar Microsoft se pare ca a curtat intens conducerea Ford pentru a le schimba decizia. Din pacate umilinta Microsoft n-a putut fi evitata, tocmai din cauza proastei functionari a sistemului si a touchscreen-ului (principalele plangeri ale clientilor).
Conform statisticilor, 39% din cumparatori sunt foarte atenti la tehnologiile (platformele) utilizate pe masina fata de 14% care sunt interesati doar de performantele clasice: viteza, putere, consum, etc.
BlackBerry mai este prezent pe langa industria auto si in energia nucleara pe dronele militare si este considerat unul din cele mai sigure sisteme la ora actuala.
Pentru completarea tabloului, BlackBerry mai apare pe VW, Audi, BMW.
Google este prezent pe GM, hiundai si honda.
Apple e folosit pe Mercedes, BMW si ceva nisan.
Microsoft mai este prezent doar pe kia, nisan si unele modele BMW.
Dintre toate sistemele infotainment de pe masini se pare ca ONX al lui BlackBerry este cel mai bine implementat si intre cele mai accesibile la pret.
Prin miscarea asta Ford a pus Microsoft in dificultate pentru ca era cel mai mare client al diviziei "automotive software business".
Scuze inca odata. De data asta am citit textul, nu doar l-am ascultat cu o ureche la radio si cu ochii lipiti in trafic.