După ce Skoda s-a bucurat de succes cu Octavia Scout, iar Opel a decis să introducă pe piaţă Insignia Country Tourer, un alt constructor european decide să transforme un break într-un model cu trăsături off-road. Este vorba despre noul Citroen C5 CrossTourer, o declinare a modelului francez de segment mediu, confirmată deja pentru un debut public în cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Potrivit comunicatului oficial emis de francezi, noul model este un „all-road pur”, echipat cu un design care încearcă să sugereze asta prin pasaje ale roţilor mai mari, prin bandouri de protecţie pentru partea inferioară a caroseriei, prin barele de amarare pentru acoperiş, prin protecţiile pentru spoilerul faţă şi spate, prin jantele de 18 inch şi prin carcasele argintii ale oglinzilor.
Comparativ cu versiunea de serie, C5 CrossTourer beneficiază de o gardă la sol mai înaltă cu 15 mm atunci când maşina este echipată cu suspensia Hydractive III+. La viteze mai mici, garda la sol poate creşte chiar şi cu 60 de mm.
Pentru un comportament sigur în teren accidentat, Citroen oferă şi funcţia Intelligent Traction Control, care asigură aderenţă chiar şi atunci când suprafaţa de rulare înseamnă noroi sau zăpadă.Modelul va fi disponibil alături de aproape toate motorizările lui C5 Tourer, excepţie făcând doar versiunile Hdi 115 cai putere şi e-HDi 115 Airdream EGS6, care nu pot fi echipate cu suspensia AirDream.
De asemenea, C5 CrossTourer va fi vândut alături de două niveluri de echipare, Millenium şi Exclusive.
Chiar şi aşa, echiparea standard vine cu tapiţerie din piele, scaun şofer cu masaj şi reglare electrică pentru suportul lombar. Pe lista de opţionale vor fi incluse atât camera pentru marşarier, cât şi sistemul de navigaţie eMyWay.
chiar crezi ca ITC asigura aderenta ?
Nu exista in clasa medie ceva mai confortabil. (chiar si cele premium gen C class, NU au confortul C5-ului). Poate noul C class...dar pana acum C5 a fost peste el la confort. C5 la confort e asemanator cu E class. Sigur...compartia e deplasata pt. ca sunt clase si categorii diferite. Dar ca amortizare a gropilor si denivelarilor, C5 e nr. 1.
@ Ovidiu C6-ele e si mai ,,moale'' pt. ca e mai mare putin. Din pacate nu sunt asa bine antifonate ca o masina premium gen C class si asta deranjeaza putin la drum lung. Dar daca dai muzica mai tare scapi de problema si te bucuri de confort sporit.
La drum lung e o placere de condus un C5 cu suspensie pneumatica.
Pacat ca versiunile noi nu mai vin cu H3 in standard. Dar cred ca piata a cerut-o.
Am C5 din 2007 si cm cumparat-o strict pentru suspensie si pentru posibilitatea de ridicare.
Poate peste 4-5 ani voi trece la cross-ul asta care arata foarte bine. Daca aducea si o tractiune 4x4 oricat de simpla era si mai fain. Dar e ok si asa.
Decat un 4x4 slab, mai bine lipsa ! Ar ingreuna masina degeaba (nu ami zic de pret marit)...oricum nu face nimeni offroad cu ea si nici nu e pt. teren. Iar cu anvelope bune si garda la sol inalta, faci fata lejer iarna la un drum mai inzapezit.
Am ramas inzapezit la 1 m de intrarea in garaj pentru ca rotile din fata au iesit de pe cele 2 "alei" ce sunt in dreptul rotilor. Adevarat, am fortat intrarea pe o zapada cam inalta si masina ramasese usor suspendata. Dar sunt 100% sigur ca inca 2 roti motrice m-ar fi bagat in casa cu cel putin jumatate de ora mai repede. Situatia nu e cel mai bun exemplu (m-a mancat in posterior sa fac teste) dar daca iesi de pe un drum batut ai sanse mari sa scoti lopatica din dotare. Iar un CrossTourer te cam duce cu gandul la deplasari catre o cabanuta mai retrasa.
Citroen e cumva obligat sa vina cu o tractiune integrala. Vw o face, Skoda idem, Opel la fel....