Luni, 27.06.2011
- Comenteaza
- Trimite pe:
Ce metodă mai bună de a aniversa un centenar decât cu o ediţie specială a unui model?, au gândit cei de la Skoda. Aşa că au creat Fabia Monte Carlo, model care aniversează simultan două centenare: primul raliu din Monte Carlo şi debutul echipei de uzină în competiţiile auto. Ce înseamnă acest model pentru consumatori? O versiune mai bine dotată a lui Fabia, echipată cu un set de accesorii speciale, la un preţ competitiv. Cât despre legătura cu raliurile, aceasta se termină la partea estetică, Fabia MC nefiind oferită în compania vreunui motor mai puternic de 105 CP.
Skoda Fabia (2010-2014)
1.2 TSI 105CP Monte Carlo
- Pret de pornire 12.621 €
- Pret model testat 15.420 €
- Taxa auto 73 €
Motor / Transmisie
Am avut la dispoziţie un motor 1.2 TSI, de 105 CP, cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte. Spre deosebire de motoarele 1.2 HTP din gama Fabia, unitatea în cauză are patru cilindri şi este supraalimentată.
Încă de la debutul acestui motor în portofoliul VAG, juriul Engine of The Year şi jurnaliştii auto de pretutindeni i-au lăudat comportamentul şi capacităţile. Motorul a dovedit că se descurcă şi pe caroserii mai grele, cum este cea a lui Jetta, ceea ce îl face să fie relaxat când trage doar o Fabia. În timp ce este silenţios la turaţii mici, unitatea capătă o tentă agresivă pe măsură ce calci pedala de acceleraţie.
Reprizele sunt destul de bune pentru categoria de putere din care face parte, iar etajarea transmisiei favorizează obţinerea unui consum scăzut de carburant. Într-o oarecare măsură, versiunea 1.2 TSI a lui Fabia Monte Carlo este destul de rapidă, dar atuurile sale sunt observate la reprize, modelul fiind capabil să accelereze într-un mod linear, fără prea mult efort, chiar şi de la turaţii joase. Vibraţiile sunt la un nivel minim, fiind estompate cu iscusinţă de cei de la Skoda, deşi se fac simţite în unele momente.
Consum
Fabia 1.2 TSI are un consum mixt de 5.3 litri la sută, la fel ca Volkswagen Polo cu aceeaşi motorizare. Singurul model mai economic decât acestea oferit într-o versiune de peste 100 CP este Seat Ibiza 1.2 TSI, care are un consum mediu de 5.1 litri la sută, ajutat de un sistem Start-Stop. În compania unui sistem similar, suntem convinşi că Fabia ar consuma şi mai puţin carburant în mediul urban.
Cei de la Skoda anunţă un consum de 6.8 la sută în oraş, în timp ce noi am înregistrat o valoare de 8 litri la sută, în condiţiile unui stil economic de condus şi a utilizării continue a instalaţiei de climatizare. Pe autostradă, la 120 km/h în cea de-a cincea treaptă, Fabia 1.2 TSI afişează 2.900 rpm şi înregistrează un consum de 7.5 litri la sută.
În mediul extraurban, cei de la Skoda anunţă un consum de 4.5 litri la sută pentru această versiune de motorizare. În condiţiile în care rulăm cu o viteză constantă şi nu depăşim 100 km/h, consumul în acest regim de mers variază între 6.6 litri la sută şi 7.0 litri la sută, în funcţie de condiţiile de trafic.
Performanţe
Cu excepţia lui Ford Fiesta 1.6, Volkswagen Polo 1.2 TSI şi Seat Ibiza 1.2 TSI, Skoda Fabia 1.2 TSI prezintă cel mai rapid timp 0-100 km/h din acest segment. Rivalii săi de putere similară (Mazda2 1.5, Ford Fiesta în versiunea de 96 CP, Peugeot 207 1.4 VTi şi Opel Corsa 1.4 100 CP Sport au nevoie de mai mult timp decât Fabia pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.
Modelul ceh oferit în ediţie specială are nevoie de 10.1 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. Modelele mai rapide decât el, menţionate mai sus, îl depăşesc cu maxim 0.5 secunde până la 100 km/h, în timp ce rivalii mai lenţi rămân în urmă cu până la 2 secunde faţă de Fabia.
Unitatea 1.2 TSI şi-a arătat din nou colţii şi ne dovedeşte că poate să înlocuiască fără probleme un motor pe benzină de 1.6 litri în versiune aspirată.
Interior
Primul lucru pe care îl observi la interiorul acestei versiuni a lui Fabia este plafonul negru. Acesta îi conferă un feeling sportiv şi arată excepţional. Apoi observăm scaunele faţă cu profil sportiv şi volanul îmbrăcat în piele cusută cu fir roşu. Maneta schimbătorului de viteze şi levierul frânei de parcare au primit şi ele acelaşi tratament, în timp ce pedalele modelului sunt realizate din aluminiu şi au un design sportiv. Din păcate, cei de la Fabia nu au echipat modelul cu vreo plăcuţă aniversară care să le amintească ce maşină conduc. Singurele elemente de la interior inscripţionate cu denumirea modelului sunt covoraşele, oferite alături de pachetul Monte Carlo.
Scaunele din faţă sunt confortabile, iar volanul are dimensiuni potrivite pentru o manevrare uşoară şi confortabilă. Volumul de 315 litri al portbagajului îl menţine pe Fabia Monte Carlo pe poziţia fruntaşă în segment la acest capitol. Versiunea Monte Carlo a lui Fabia este echipată şi cu o cotieră, dar aceasta îngreunează accesul la levierul frânei de parcare şi este reglabilă doar pe înălţime.
Deşi apreciem intenţia celor de la Skoda de a se diferenţia de Volkswagen la interior, amplasarea comenzilor sistemului de climatizare în locul comenzilor pentru sistemul audio nu face decât să fure atenţia şoferului de la drum, iar cotiera este destul de îngustă şi tinde să te încurce în unele momente.
Preţ de achiziţie
Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI în versiunea de 105 CP pleacă de la 14.162 de euro cu TVA inclus. Un Volkswagen Polo cu aceeaşi motorizare costă 13.160 de euro în nivelul de echipare de bază, în timp ce Ford Fiesta 1.6, de 125 CP, costă 15.000 de euro în nivelul de echipare de top - Titanium. Mazda2 facelift, în versiunea 1.5i GTA, are un preţ de 14.790 euro cu TVA inclus, apropiat de Seat Ibiza 1.2 TSI 105 Style, cu ai săi 14.719 euro cu TVA inclus.
Versiunea mai puţin puternică a lui Fiesta, de 1.4 litri şi 96 CP, costă 14.020. Francezii de la Peugeot cer 16.094 euro cu TVA inclus pentru 207 1.4 VTI, în timp ce nemţii de la Opel au pus un preţ de 14.655 euro cu TVA inclus pentru Corsa Sport 1.4 Twinport.
În cazul în care optaţi pentru o Fabia Monte Carlo, vă recomandăm cu căldură să alegeţi sistemul de climatizare digital şi tempomatul, pentru un plus de confort în viaţa de zi cu zi. Să nu uitaţi nici de ESP, element oferit ca dotare opţională, al cărui preţ este de 381 de euro. Skoda oferă şi un pachet de 477 euro, care include ESP, Hill Hold Control şi sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.
Siguranţă
În 2007, versiunea pre-facelift a lui Fabia a obţinut patru stele la testele EuroNCAP. Fabia facelift nu a fost încă testat de organismul european, deci rămâne să schimbăm punctajul în cazul în care modelul obţine cinci puncte la testele de siguranţă europene. În standard, modelul este echipat cu patru airbag-uri, ABS, sistem reglaj moment motor (similar cu controlul tracţiunii) şi alte elemente precum sistem Isofix pentru montarea scaunelor pentru copii.
Ţinută de drum
Această versiune a lui Fabia prezintă o suspensie diferită de cea a modelului standard, căreia i se alătură un set de jante din aliaj de 17 inch, echipate cu anvelope cu talon mic. Deşi trebuie să fiţi foarte atenţi la gropi din cauza pneurilor cu talon mic, suspensia se descurcă bine pe drumurile în stare bună şi nu este foarte deranjantă la trecerea peste denivelări. Modelul nu oferă acelaşi nivel de sporitivitate precum Fabia RS, cu toate că prezintă un set de caracteristici interesante.
Direcţia este destul de precisă şi oferă un nivel potrivit de feeling pentru un model din această clasă. În mod evident, anvelopele mai late şi sistemul de frânare ceva mai performant decât al versiunii entry-level a lui Fabia aduc un plus de încredere în subcompacta din Cehia, alături de care te poţi distra la volan odată ce îi înveţi reacţiile.
Vizibilitate
O lunetă de dimensiuni mari, geamuri laterale mari şi oglinzi de dimensiuni generoase - acestea sunt elementele care ajută un model să obţină un punctaj mare la capitolul vizibilitate. Skoda Fabia le are pe toate, în primul rând pentru că modelul nu plăteşte un tribut design-ului prin amplasarea de oglinzi laterale de trotinetă, iar montanţii sunt suficienţi de subţiri pentru a nu obstrucţiona şoferul în timpul manevrelor.
Tehnologie
Versiunea Monte Carlo a lui Fabia are câteva elemente în plus faţă de standard. Din păcate, acestea nu se evidenţiază în segment, existând în continuare câteva elemente lipsă, cum ar fi climatizarea automată în standard. Vă recomandăm să alegeţi şi scaunele încălzite (deşi nu erau oferite pe modelul testat) datorită utilităţii acestei dotări.
Tempomatul nu este nici el oferit standard pe această versiune, echipamentul opţional având un preţ de 119 euro cu TVA inclus. Instalaţia de spălare a farurilor are şi ea un preţ scăzut - 89 de euro, iar utilitatea sa este indiscutabilă.
Design
Versiunea Monte Carlo a lui Skoda Fabia pare să fie cea mai aspectuasă apariţie a modelului ceh de clasă mică. Combinaţia roşu cu negru arată bine pe aproape orice maşină, iar Fabia nu face excepţie. În timp ce plafonul şi montanţii au fost îmbrăcaţi în negru, jantele din aliaj primesc acelaşi tratament, în timp ce marginile aripilor, pragurile laterale şi barele de protecţie sunt echipate cu un set de ornamente cu finisaj piano black. Acestea din urmă oferă savoarea lui Fabia Monte Carlo, alături de siglele care informează curioşii despre scopul acestui model.
Am fi dorit ca interiorul să primească şi el cel puţin o stemă precum cele amplasate pe aripile faţă, dar cei de la Skoda au preferat să menţină o atmosferă sobră. Modelul atrage destul de multe priviri, deşi este un facelift cu o vopsea mai aparte şi câteva accesorii în plus, bazat pe un model care a debutat acum patru ani pe piaţă.
Ne-a placut
- Cuplu motor maxim de la 1.550 rpm
- Consum redus de carburant
- Portbagaj spaţios
- Cea mai aspectuoasă versiune a lui Fabia
- Rapoarte transmisie potrivite
Nu ne-a placut
- Lipsă elemente distinctive la interior
- Anvelope sensibile la denivelările drumului (talon foarte mic)
- ESP-ul nu este oferit standard
- Listă dotări tehnologice peste medie, dar nu excepţională
Date tehnice - Skoda Fabia (2010-2014) 1.2 TSI 105CP Monte Carlo | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre Skoda
-
Constructorul ceh de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul Superb Sportline. Acest nivel de echipare vine în standard cu jante de 19 inch, dar și cu o gardă la sol redusă cu 15 milimetri. (Miercuri, 28 August)
-
Divizia Skoda din Marea Britanie a ținut să aibă în flota de presă un exemplar unicat denumit Superb Sleeper Edition. Bazat pe un Superb Combi, modificat, acesta oferă 477 de cai putere și 661 Nm. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul ceh de automobile a publicat prima schiță de design cu interiorul viitorului model Elroq. Acesta va miza pe spațiu, dar și pe o serie de materiale prietenoase cu mediul înconjurător. (Marti, 20 August)
-
Constructorul din Mlada Boleslav a publicat o serie de imagini cu viitorul model electric Elroq. Acesta va fi disponibil în 4 versiuni și va oferi o autonomie de peste 560 de kilometri. (Luni, 01 Iulie)
-
Constructorul ceh de automobile anunță că are un nou director de design interior. Chan Park a mai lucrat, în trecut, pentru Nio, Mercedes-Benz și Kia. (Marti, 11 Iunie)
Si la cum arata n-o confunzi prin vreo parcare!
si cica e monte carlo edition :)) ...cred ca e pt cersetorii din montecarlo.
Nu merita nici nota 3,5 masina asta ..dar na e VAG trebuie sa ia nota buna.
de ce nu au făcut ediţia asta specială cu fabia RS?
PS: In concluzie, o masina cu un motoras puternic, dar raportat la celelalte motorizari , de aceeasi cilindree, caci nu se compara cu unu de 2000cmc3... dar designul nu ma prea incanta.
când o sa mai creşti o să înţelegi, probabil, că un motor înseamnă mai mult pentru o maşină decât plecatul de la semafor!
Va propun sa faceti teste autostrada la 130km/h pentru a nu mai incuraja oamenii sa conduca cu 100 km pe autostrada.
De asemenea merita mentionat ca cu toate ca a primit multe premii multi posesori de octavia II cu acest motor sunt satui de updaturi de soft care nu rezolva probleme motorului in functionare cat si la pornire.
Acum sa trecem la lucruri mai serioase, acestei Fabia ii dati nota 4, iar Fiesta se scalda mai jos de 3.8. Este parerea ta, dar privind per ansamblu, cam toate publicatiile mari au scris ca Fiesta este cel mai competent model din clasa. Si statistica iti da un bobarnac. Sa ne gandim la Polo, care este o Fabia mai rasata. In anul in care varul VW s-a lansat in Europa, s-au vandut in jurul a 360.000 de unitati, ei bine Fiesta a atins in acelasi an aproape 400.000 de unitati. Acest "scor" nu s-a inregistrat cu generatiile precedente, Polo avand mereu un avantaj pe vanzari. Este totusi foarte clar ca au fost foarte multi care au considerat Fiesta ca un model mai tentant decat Polo, deci implicit si decat ruda Fabia. Prin urmare se pare ca aceia care semnaleaza simpatiile voastre pro VAG cam au dreptate.
Ca sa nu mai vorbim de alte inconsistente logice si dovezi de diletantism, ex: "Vibraţiile sunt la un nivel minim, fiind estompate cu iscusinţă de cei de la Skoda, deşi se fac simţite în unele momente."
Combinatia perfecta pentru Fabia, dpmdv este 1.4 86CP... si atat. Daca vrei sportivitate la clasa mica eu zic ca e mai bine sa cauti in alta parte (gen Clio, Polo, Fiesta-adica masini de clasa mica si mai puternice, care au versiuni sportive arhicunoscute, de la care s-au transmis anumite "gene" sportive).
Sa cumperi un Fabia de genul asta e ca si cum ti-ai cumpara un Subaru Impreza normal, stiind ca defapt iti place la nebunie WRX STI.
motorul este ok pentru oras si este prea mic pentru viteze mari - de unde iti rezulta un consum bun in oras (8%) si un consum mare in extraurban
eu sunt unul din fraierii care a dat 20.000 pe o octavia si a avut impresia ca si a luat un VW deghizat
skoda e o copie proasta si foarte scumpa de vw!
prietena mea are un passat din 2006,care nu e nici zgomotos ca un tractor , asa cum e octavia mea, nici nu i ttroncane fetele de usi ca la camion,asa cum fac ale mele,nici nu i a picat volanta la 112.000 km. mai vreti alte exemple?
cat despre monte carlo edition ,astia sunt chiar N E S I M T I T I !
avea dreptate " mrmod"
macar la modelul asta sa fi pus si ei un 1,4 tsi de 122 cp si atunci t ar mai fi aburit nitel ca e cine stie ce bolid
cine nu intelege ca skoda e facuta intentionat mai prost ca vw,e idiot!
cum va explicati ca skoda superb 1 n a primit (cel putin pt romania) motor de 2,0 tdi ?
simplu:nimeni n ar mai fi cumparat passat!
am acasa si superb,si octavia 2,0 tdi, am mai avut si octavia 1 tour,dar m am saturat de skoda!
mai bine un audi din germania la 10.000 de km!
Eu am o Skoda Fabia 1.2 TSI 86CP si pot sa zic ca merge de 1000x mai bine decat hoiturile de dacii... Este adevarat, nu e o masina superba, dar merita pt capacitatea ei sa nu fie comparata cu ... Dacia :| ...
Cand vreodata o sa faca si Dacia motoare TSI ? Noi de-abia daca punem un amarat de ABS :-j