Volkswagen a lansat versiunea 4Motion a lui Golf 7, echipată cu un sistem de tracţine integrală permanentă. Noul Golf 7 4Motion este oferit în compania a două motoare TDI, de 105 CP sau de 150 CP, iar ambele versiuni sunt mai eficiente decât predecesoarele lor. Spre exemplu, versiunea de 150 CP are un consum mediu de 4.7 litri la sută, care este cu 15% mai eficientă decât predecesoarea sa, care oferea 140 CP. O altă îmbunătăţire faţă de generaţia precedentă apare la nivelul sistemului de tracţiune integrală, aflat la a cincea generaţie, a cărei masă a scăzut cu 1.4 kilograme.
În standard, noua generaţie a lui Golf 4Motion este echipată cu aceleaşi elemente ca şi versiunea cu tracţiune faţă, incluzând un sistem Start-Stop, un sistem de regenerare a energiei cinetice pierdute la frânare, şapte airbag-uri, lumini de zi, aer condiţionat, computer de bord multifuncţional şi altele. O noutate este reprezentată de diferenţialul XDS, blocabil electronic, care echipează ambele punţi. Pe piaţa din Germania, diferenţa dintre un Golf standard şi un Golf 4Motion este de 1.800 euro.
Versiunea de bază a lui Volkswagen Golf pleacă de la 15.442 de euro în România, TVA inclus, preţ valabil pentru versiunea 1.2 TSI de 85 de cai putere, în echiparea de bază Trendline.
Sistemul de tracţiune integrală 4Motion este oferit doar pentru versiunea cu cinci uşi a lui Golf, doar în compania motorizărilor diesel de 105 CP, respectiv 150 CP. Preţul de pornire al lui Volkswagen Golf 7 4Motion pe piaţa din România este de 20.064 euro cu TVA inclus. Versiunea 4Motion 2.0 TDI a lui Golf pleacă de la 23.946 euro cu TVA inclus.Via Volkswagen
- nici pe sosea ca-s lente,
- nici pe viraje ca au centrul de greutate sus,
- in teren sunt o gluma, nu se compara cu off-roaderele clasice,
- aerodinamica e varza pt autostrada,
- inferioare breakurilor/monovolumelor ca spatiu si modularitate,
- consum si eficienta energetica proasta,
- intretinere, taxe si consumabile scumpe
- tractiune integrala exista optional pe f. multe masini normale gen Golf-ul din articol (care sa zicem ca mai e utila iarna, vara n-are nicio relevanta).
Atunci la ce-s bune si de ce se vand? Pai avem asa:
+ pt gadilat ego-ul proprietarului,
+ in corelatie directa cu impresionarea vecinilor,
+ compenseaza o aia mica din pantaloni,
+ la intimidarea soferilor din masini mai mici,
+ la urcarea bordurilor din orase, hobby-ul ghertzoilor din Ro si de pretutindeni.
Cele de mai sus se aplica indiferent de marca/producator. Deci, nu vad niciun motiv pentru care as alege un SUV (compact sau necompact) in locul unui Golf 4motion, care inseamna aceeasi masina excelenta plus avantajul unei tractiuni integrale pt iarna. Aaa, ca se poate cumpara si altceva la aceeasi bani si ca exista alternative... bineinteles, dar SUV-uri...niciodata.
Eu detin asa ceva doar ca este un Golf 6 Variant 4Motion si va spun ca face toti banii, pana la ultimul! L-am luat in detrimentul unui SUV din mai multe motive:
- pret mult mai bun
- motor mic si economic
- taxe mici
- RCA mic
- ruliu foarte redus
- stabilitate de top
Cu 3 tichete rabla si reducere de la dealer a costat 19K. E drept ca n-am "Jip" dar am preferat solutia cea mai rationala si de bun simt.
Ai un vot MARE de la mine!
Multam. Iar eu te felicit ca nu ti-as ales un SUV, ci exact masina care se pliaza perfect pe nevoile tale. Dar oare cati gandesc atat de pragmatic in tarisoara asta? Cati isi cumpara masina gandindu-se la ei si nu la ce-o sa zica lumea despre ei? Cati gandesc efectiv si cati se lasa sedusi de vrajelile departamentelor de marketing si vanzari? Raspunsul il aveti in defalcarea vanzarilor BMW in Romania in 2012, pe modele, unde 2/3 au fost X5.
Numai aici vezi invazia asta de SUV-uri pe care rumanii le folosesc cand merg sa-si ia cate o paine, un kebab, un pachet de tigari, la birou, cand tot ce au de carat este o posheta, sau pe timp ploios, pe post de cizme de cauciuc si umbrela.
Mai stiu eu pe unu' cu Touareg, care la munte fiind, se termina asfaltul, isi parcheaza masina, isi da familia jos si o iau toti la pas ca "mai departe se strica drumul si io nu-mi bag masina prin gropi".
4motionul ala, chiar daca e un haldex iar pe spate are doar un 3-5% din putere in mod normal, nu e util doar iarna, ci si vara... pe curbe, pe carosabil umed, chiar si la o liniuta....face diferenta, crede`ma. poate sa ne confirme posesorul de mai sus de lucrul asta.
In primul rand, e de bun simt sa nu te c**i in gusturile omului, indiferent care sunt ele. De gustibus non est disputandum. Eu n-am vazut niciodata un fan SUV sa intre pe net si sa zica "ba, astia cu masini pishpirele, daca nu va dati la o parte, trec peste voi".
In al doilea rand, numai cei cu bibilica redusa generalizeaza in halul asta: toti SUV-isti compenseaza pt aia mica, toti BMW-isti sunt niste cocalari, toti taximetristi sunt debili, toate femeile blonde sunt panarame, toti elevii care poarta ochelari sunt niste tocilari si multe alte idei mega-super-preconcepute despre toti de tot felul. Si se vede clar, tara asta e plina de oameni slabi cu duhul, de-aia si suntem unde suntem, ca ne comentam cu totii unii pe altii "dupe" garduri si ne facem unii pe altii albie de porci.
In al treilea rand, traim in tara in care traim, cu drumurile pe care le avem, multumita atat politicienilor care ne conduc cat si noua, votantilor, care-i lasam sa ne prosteasca.
Drept urmare, cum dupa orice fulg de nea care se asterne tb sa asteptam cu zilele sa treaca dezapezirea, cum gropile apar ca ciupercile in octombrie si se repara doar prin mai-iunie, cum strazile asfaltate prin provincie sunt mai rare decat OZN-urile, si cum circulatia pe strazile patriei e mai haosista decat o imbulzeala la deschiderea unui supermarket, unii sunt mai fricosi din fire si-si cumpara diverse autobuze de diverse marimi ca sa se simta in siguranta. Nu doar ei, ci si familiile lor, cu copii cu tot. Si, de multe ori, uitandu-ma pe la stiri, tind sa le dau dreptate. In aproape toate cazurile in care a fost vb de accident de masina mare vs masina mica sau suv vs berlina, prima categorie iese castigatoare. Nu discut de cine provoaca accidentele pt ca nu vreau sa incep sa generalizez si eu.
Asa ca fratilor, bucurati-va de masinile voastre, oricare ar fi ele, si lasati-i si pe altii sa se bucure de ale lor, atata timp cat nu va deranjeaza cu nimic in trafic (nimic, cu exceptia gadilarii ofticii voastre, poate).
Eu nu am SUV, dar cand o sa-mi permit, pe asa ceva voi merge, pt familia mea in primul rand, si la banii de Golf 4motion sigur gasesc oferte destule in clasa SUV compacta, fie ele coreene sau frantuzesti, ca doar nu-mi cade rangul daca nu-mi straluceste sigla de VW pe capota, asa cum se pare ca le cade catorva.
@dan: nu e vorba de nicio frustrare sau ipocrizie. Eu personal nu o sa-mi iau niciodata SUV, nu ma atrage cu nimic conceptul. Am condus SUV (chiar Touareg-ul dupa care multora le curg balele) si m-a lasat rece, nu m-a impresionat cu absolut nimic. Da-mi prin absurd un Touareg la pret de compacta si o compacta si ai cuvantul meu de onoare ca aleg varianta a 2-a.
Apoi, nu ma c** pe gusturile oamenilor (dar sper ca-mi permiti sa-mi exprim parerea despre ele) si nu generalizez aiurea, doar observ realitatea care ma deranjeaza zilnic si am ajuns la unele concluzii, printre care aceea ca SUV-urile care parcheaza ca orice alta masina sunt exceptii si asta spune multe despre caracterul grobian al celor de la volan si despre atitudinea lor dispretuitoare fata de restul soferilor sau pietonilor. Inclusiv despre pornirile egoiste la care vad ca aderi si tu, aruncand in discutie accidentele dintre SUV-uri si berline. Apropo, ai grija ca pe sosele mai circula si camioane si autocare si tiruri si alte magaoaie ...
Ce spuneam: http://www.automarket.ro/blog/mirica/marci/land-rover/de-ce-e-range-ul-bun-la-casa-omului/
Da, si in Occident, unde drumurile sunt ca-n palma, se vand multe SUV-uri... si acolo exista ingramaditi care cred orice gogoasa de marketing, dar ca si % in total, sunt mult mai putini decat in Romania. Rumanii mai ajunsi sunt convinsi ca SUV-ul e rupt din soare, inclusiv cele mici 4x2 in care daca ti-ai aruncat "sheapca" pe bancheta s-a umplut masina si fac din achizitia unui SUV un tel al vietii, o etapa in evolutia firii si un motiv de mandrie in fata celorlalti de parca cine stie ce si-ar fi luat ei.
Sa fie inteles, si repet, nu le iau apararea si nu doresc sa ma situesc in vreo tabara, pur si simplu m-am saturat de ipocriti. Ipocriti care dau lectii de viata si de conduita si care, la prima ocazie de derapaj, sunt direct in decor cu toate principiile lor, dupa care adera cu patos la altele total opuse si isi indreapta tirul observatiilor spre tabara din care faceau parte inainte. M-am saturat, pe de o parte, de Loganisti care se lauda in stanga si dreapta ca sunt regii alegerilor cerebrale si ca orice altceva n-are rost sau e de fita, si pe de alta parte, de BMW-isti care arunca cu flegme in orice alta marca, pe principiul "exista BMW si celelalte masini". De Hyundaisti care hahaie la Golfisti, ca au dat o gramada de bani pe o compacta, si de Golfisti care se hlizesc la Hyundaisti ca si-au ales ciurucuri din motive de zgarcenie si nu au mers pe ceva original si performant.
Oricine e indreptatit la o opinie, insa chestiunea asta s-a inteles prost la noi. Consideram ca avem dreptul, pe langa exprimarea parerii, sa-i jignim pe cei care au alte gusturi sau pareri decat noi. Si de aici, conflictul generalizat in societate.
Sper sa imi pot permite si eu candva macar un Duster ptr. gropile din carosabil, ca de la ministerul INFRASTRUCTURII nu mai am nici o speranta
E atat de clar ca motivul real al cumpararii unei asemenea ciudatenii este marimea incat asta este si motivul pentru care apar, la anumite intervale de timp, modele si mai mari. Pentru ca daca deja toata lumea are un X5 se cere sa existe un X6 si apoi un X7, in vecii vecilor amin !
Pe multi nu poate decat sa-i bucure ca au musterii dispusi sa plateasca pe o roata de 3 ori cate pe o roata normala, ca au 3 reductoare si nu stiu cate diferentiale la care trebuie sa le schimbi uleiul o data pe an si ca un spalat de macara (X7, Q8 etc) costa cat spalatul a 2 berline.....etc
Eu ma gandeam sa incep sa vand niste scarite pe care sa le aiba in torpedou posesorii de SUV-uri si sa-i ajute sa se dea jos mai usor...
Ma tot minunez cum de nu au inceput sa-si cumpere basculante adevarate.....de 150 de tone de exemplu