Volkswagen va aduce la Salonul Auto de la Geneva varianta mai robustă a celui mai mic model din gama sa. VW Cross Up! este numele lui și continuă tradiția Volkswagen de a a avea o variantă cu un aspect mai dur pentru aproape fiecare model din gamă. În trecut, VW a avut variante Cross Polo sau Cross Golf, iar acum a venit rândul și celui mai mic membru al familiei.
Volkswagen Cross Up! se deosebește de modelul normal prin câteva ornamente exterioare. Evazările aripilor sunt protejate acum de elemente de plastic negru, iar fustele laterale sunt ceva mai ample. Partea frontală a primit un element din plastic argintiu, iar carcasele oglinzilor exterioare sunt fabricate din același plastic deschis la culoare. Noua variantă a modelului Up! va primi jante de de aliaj de 16 inch cu un design familiar, iar anvelopele folosite au dimensiunile: 185/50R16.
La interior, VW Cross Up! se prezintă cu materiale diferite pentru tapițerie și un tablou de bord ușor modificat plus elemente cromate pentru gurile de aer. Pentru motorizare, VW a optat deocamdată pentru propulsorul de 1.0 litru cu trei cilindri ce dezvoltă 75 CP asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Mai multe informații vor fi disponibile în prima zi de presă a Salonului Auto de la Geneva, atunci când acest model va fi prezentat oficial.Automarket.ro la Salonul de la Geneva 2013
Automarket va fi prezent în perioada 4-6 martie la Salonul de la Geneva şi vă va prezenta live pe site şi pe pagina de Facebook ultimele noutăţi, informaţii şi imagini de la standurile constructorilor auto prezenţi la evenimentul din Elveţia.
Sa vedem si pretul, acesta va avea un aspect hotarator la noi. Daca preturile se vor situa spre nivel de model de clasa B sau chiar C, probabil vanzarile vor avea de suferit la noi in tara, si nu vom vedea foarte multe Cross Up! pe strazi. Dupa cate am citit, pretul in Germania pleaca de undeva de la peste 13.000 euro...
Garda la sol pare ok si adaptata drumurilor de la noi, cred ca are o valoare mai buna decat la VW Up!
Cum spuneam, pretul va avea un cuvant important de spus. Ca si in cazul lui Twingo 1.2 GT SI 100 CP, acesta nu este comercializat la noi, din cauza pretului. Desi un motor de o asemenea putere pe un autoturism mic si versatil, reprezinta o oferta tentanta. Usor de parcat in oras, destul de spatios pentru o familie tanara, si cu performante dinamice bunicele.
La fel si in cazul lui Up! GT, daca se va concretiza acest proiect si modelul va avea motor 1.0 turbo si 110 CP, pretul va hotara ce succes va avea masinuta, in cazul in care aceasta se va comercializa si la noi.
La ce este buna aceasta masina ? Este cross dar nu este 4x4. Nu este nici spatioasa. In oras nu exista off-road sau drumuri cu dificultate ! Este bun un UP normal.
Aceste masini se cumpara din cu totul alte principii. Lumea nu e compusa doar din cei care sunt pasionati de masini si inteleg defapt ce cauta asa ceva pe piata. Oameni de genul acesta sunt mult mai multi. Si pentru ei sunt aceste masini, pentru ca ei aduc cei mai multi bani.
Tot americanii, japonezii si coreeni sunt mai pragmatici, barem nu fac masini inutile.
Da, o pata de culoare, fata de Up!, prin modificarile estetice, plus ca am citit despre Cross Up! ca o sa vina destul de bine echipat. Nu sunt fan VW (si prefer masinile din clasa compacta), iar asa cum spuneam, cred ca este posibil ca pretul sa nu atraga prea multi clienti la noi. Oricum, la noi in tara, masina aceasta daca nu are 4x4, daca nu are un spatiu imens (desi ofera un spatiu mai mult decat corect pentru clasa din care face parte, mergeti sa vedeti masina, daca nu credeti...) si daca nu are un pret doar cu putin mai mare decat Up!, nu prezinta interes... Cam acestea sunt inca mentalitatile...
In alte tari si pentru oameni care isi permit, aceasta masinuta poate sa fie distractiva si poate o vor cumpara ca sa o foloseasca atat in oras, cat si pe drumuri unde garda la sol ceva mai buna va avea un cuvant de spus. Sau pentru pata de culoare, asa cum spuneai. Cei care prefera un Cross Up! sau Sandero Stepway, au dreptul sa aleaga.
Dar de, acolo un astfel de autoturism, este perceput altfel ;)
Amuzanta exprimare, avand in vedere ca in aceasta masinuta incap foarte bine, cel putin pe locurile din fata, oameni care au chiar 1,90 metri inaltime. Si aceia numai ''piperniciti'' nu sunt. Probabil cineva care nu s-a suit in aceasta masinuta sau care are, cumva, o grija, poate sa se exprime asa, altfel este... inexplicabil... ;)
Formele patratoase au rolul lor, sigur ca masina aceasta nu exceleaza la aspect, nici nu am sustinut asa ceva, dar arata ceva mai bine decat fratiorul Skoda Citigo. Raman la parerea mea, Cross Up! se prezinta mai bine decat Up! si cred ca se adreseaza tinerilor.
...''jigniti'' probabil se simt cei care nu inteleg rostul acestor masinute si care vorbesc fara sa cunoasca date concrete. Pentru acestia si pentru cei care folosesc masina mai mult in oras, dar mai ales pentru unii anume care circula mai mult singuri in masina, este nevoie de o ''placinta'' serioasa, ''manevrabila'' precum un avion intr-o bucatarie sau intr-o parcare aglomerata ;) A se citi masini cat mai mari, cum vedem in fiecare zi in trafic, care nu transporta deloc pasageri, doar un sofer mandru de ''vaporul'' pe care-l conduce :)) Ce sa-i intereseze pe acestia ca in Up! sau Citigo, pe locurile din fata au mult spatiu la umeri cat si pe inaltime, doi adulti inalti, nu piperniciti. Aceste masinute pot fi chiar distractive, asa cum releva un test Automarket din mai 2012. Nici locurile din spate nu dezamagesc, pentru ca asa au fost gandite caroseriile acestor masinute. Sau ca motorasul in 3 cilindri si 75 CP este ajutat de o cutie de viteze cu rapoarte foarte bune, mai ales pentru treptele 1 si 2 de viteze, iar masinuta este chiar fasneata, la acest aspect contribuind si greutatea redusa. Ori valoarea buna a portbagajului care nu pare prea mare la prima vedere, dar care fiind adanc, ofera totusi 251 litri, fiind ''demn de o subcompacta'' (am citat din articolul Automarket de anul trecut). Ori sistemul de navigatie marca ''Navigon'', care se fixeaza extrem de usor si care da informatii chiar bune.
Imi place ca am citit candva aici parerea unuia dintre redactori, care spunea ca atata vreme cat in oras in cele mai multe masini vedem numai soferul, este bun si un Tata Nano pentru deplasare din A in B. Asa si cu aceste masinute, sau cu testul foarte elocvent realizat de George Buhnici despre fratiorul Skoda Citigo. Pentru cei care nu ati auzit de acest nume, am sa spun o replica pe care poate o recunoasteti: ''Mai puneti si dumneavoastra mana pe o carte.'' In loc sa postati comentarii plictisitoare, arogante si care contin multe vorbe goale, care demonstreaza ca nu ati inteles rostul acestor masinute destul de spatioase (par ''carcase liliputane'', dar spatiul interior este bun) care se descurca onorabil atat in oras, cat si in extraurban, cel putin pana la viteza de 120 km/h. Nici nu este nevoie de mai mult in conditiile din Romania sau chiar si din alte parti, doar aceste masinute nu au fost construite pentru viteza. Unora poate le plac formele mai patratoase, iar in cazul acestor masinute, reprezinta solutia de compromis intre aspect si spatiul oferit. Cum bine spunea George Buhnici, aceste masinute sunt necesare si te fac sa te simti mai putin vinovat pentru situatiile cel mai des intalnite in trafic, cand vedem ca in masini se afla numai soferul. Plus mai usor de parcat in orasele aglomerate, asa cum sugestiv este prezentata masinuta in prima poza ce insoteste articolul.
Asa ca mai bine decat sa scrieti rautati gratuite pe marginea a ceea ce nu intelegeti sau poate chiar nu cunoasteti, cum am vazut ca se spune si despre Panda 4x4 (o masinuta buna, care se descurca onorabil in teren ceva mai accidentat, asa cum arata clar un test Fift Gear, care compara masinuta cu un Range Rover, pe acelasi traseu... sau sa aflati cum era folosit Panda 4x4 in Alpii Elvetieni), mai bine ati ''imbratisa pozitia'' sa deveniti mai deschisi la minte. Incercati, nu are ce sa va strice ;)
''E usor a scrie versuri,
Cand nimic nu ai de spus.''
Stai linistit, Cuantic a iesit din cursa, in schimb eu sunt putin mai rezonabil si de aceea te voi asigura ca intr-o carcasa mini incap patru indivizi solizi, nu-i bai, dar confortul se va inghesui laolalta cu dansii. Am incercat pe piele proprie. Ce sa ne mai fastacim: masinutele busitoare transbordate din parcul de distractii direct pe strada sunt zamislite cu un singur scop, ghici, o ye! sa se vanda......Ba mai exista un scop: sa se cumpere :) Sa aiba tot muritorul o trotineta acolo, la naiba cu gusturile lui, totul poate fi educabil in ziua de azi......Sa intram in Europa, bre, desi leaganul civilizatiei continentale s-a nascut aici, in stravechea familie traca.
Si de cand manevrabilitatea se traduce prin "sa incapa oriunde"? Pai daca as aparea in trafic cu o "pleasca" americana cat toate zilele din nemuritorul secol XX, as impune ceva respect, nu? Adica, de exemplu, daca m-as angrena brusc, cu tupeu, in fata unuia cu "ghindoaca", ar fi silit sa aiba rabdare pana ar trece intregul cadru al masinii mele pe pozitia corecta. Daca ar fi un om nevinovat, ar avea drept de sudalma, ba chiar as cobori geamul ca sa aud tot concertul binemeritat, dar, daca ar fi vreun ticalos din politichie, frate, asta e, las' ca si noi avem rabdare cu voi :)
Chiar pe vremuri de glorie, s-a intamplat sa se dedea si GM la un pic de nanism - Reatta, Fiero - dar atunci s-a vadit ca nu se pricepe sa se autorenege d.p.d.v. dimensional, desi motoarele si interioarele erau in regula. Tentatia apare intotdeauna si, pana nu incerci, nu vei sti de ce esti capabil sau nu. Sau, pana la urma, vei ceda, fiindca te absoarbe curentul global al "schimbarii". Al schimbarii sensului originar si original. Progres prin fortarea tabuurilor - ce pot sa-mi doresc mai mult?
Dar, ma rog, important este sa nu depasim limitele unui dialog civilizat, ca de consensuri nu se ocupa decat nea Nelu Ilici :)
Atatea divagatii si orgolii de genul ''daca m-as angrena brusc, cu tupeu'', ''daca as aparea in trafic cu o "pleasca" americana cat toate zilele din nemuritorul secol XX, as impune ceva respect, nu?'' sau ''vreun ticalos'', nu cred ca merita timpul alocat pentru raspuns.
''Bravo!''
Am scris comentariul anterior pentru oamenii rezonabili, care mai inteleg un apel la echilibru si la bun simt. Ce bine ca astfel de oameni, sunt inca destul de numerosi :)
''castigi mult mai multa incredere si, automat, voturi la kil, fiindca ai ramas acelasi gascan plangacios, care ma ingana in raspar (ce cumplit de inteligent esti tu pentru ca imi reproduci inapoi citatele mele!)''
''ia uite cum te nedreptatesc pe tine, care probabil te-oi fi intrupat laolalta cu Iisus''
''Cuantic iti ceruse, si nu o data, reconcilierea, dar l-ai refuzat fara drept de apel, cum ii sade bine unui crestin vrednic de slava care nu se incurca defel cu plebea "psycho", nu?''
V-am mai semnalat ca acest comentator scrie aiurea si fara sa cunoasca, fara o baza reala. Nu sunt perfect si nici infailibil, se poate vedea pe acest site ca atunci cand am gresit, mi-am cerut scuze. Unul care nu are habar cum se incheie poezia lui Eminescu o tine pe a lui si spune de virgulele altora, desi ceea ce insira aici este mult mai deplasat... Si este lasat sa se exprime astfel, ca sa nu mai spun ca de fapt, cred ca este unul si acelasi cu acel ''cuantic'' de care pomeneste. Si carui ''cuantic'' i-am acceptat reconcilierea, ar trebui sa revada ''materia'' din urma. Cine a ''insirat'' comentariul de mai sus cred ca scrie fara noima si fara echilibru.
Sper sa faceti curatenie pe acest site, asa cum ati afirmat. Este cazul sa vina primavara si in tara noastra.
Cu respect,
Octav
Primavara? Cea cu caltunasi si fluturasi zglobii si inocenti ca matale? Imi pari un fenomen obositor de complex(at).
Si cumva te consideri o victima a "nebuniei" mele? Hai sa-i lasam ultimul cuvant maestrului Emil Cioran: "Nimeni sa nu paseasca in viata pana nu-si face antrenamentul riguros de victima".
Nu are rost sa raspund la aceste noi insiruiri de urat si aspecte ce depasesc limita bunului simt, precum cele scrise cu atata vehementa de utilizatorul de mai sus. Prefer sa-l ignor si nu dau 2 bani pe incercarile lui de a ofensa. Atata poate, atata este. Va las pe dumneavoastra sa decideti daca aceste afirmatii, care denota ca vin din partea unui individ ce nu prea demonstreaza ca are contact cu realitatea, este cazul sa mai apara pe acest site. De fapt, tot comentariul nefolositor si care frizeaza absurdul, al individului de mai sus. Inser numai o parte din aberatiile acestuia:
''Pai bine, mai Octopus, daca ar fi fost "de spus", ar mai fi rimat cu "sa sune" ? Tot eu n-am habar in opinia ta?! Te-am lasat "s-o tii pe a ta" doar ca sa constat pana unde poti sa ajungi cu impostura. Stii ce dovedeste aceasta perseverenta a ta in a vedea negru in loc de alb? Ca, fara niciun dubiu, singurul tau scop este sa ma detractezi pe mine cu orice pret, fara sa conteze cine ar avea dreptate, adica ai fi in stare sa calci pe cadavre numai ca sa ma vezi redus la tacere, fiindca pur si simplu nu ma suporti......Eroare teribila, Billy-boy, nu vei reusi never ever ! Chiar daca mi-ar fi aruncate in malaxorul "trierii" (eufemism, evident, ca sa n-o numesc c- - - - -a; ai jucat vreodata spanzuratoarea? ) mii de texte care te combat cu elocinta si fermitate. Dar ma intreb contrariat cum este posibila atata ura fatisa intr-un om, camuflata stangaci in "ratiune" si "persuasiune"? Incalcite sunt caile Domnului si batatorite cele ale satanei.''
''Primavara? Cea cu caltunasi si fluturasi zglobii si inocenti ca matale? Imi pari un fenomen obositor de complex(at).''
Nu urasc pe nimeni de pe acest site si consider ca nu este normal ca astfel de comentarii deplasate sa apara aici. Imi doresc, ca si dumneavoastra, un site mai curat, o tara locuita de oameni ceva mai civilizati. Cred ca sta in puterea noastra sa spunem nu uratului, precum comentariul individului de mai sus.
Nu era vorba despre o polemica pe marginea unei poezii, cum fals (sau intentionat) incearca sa sugereze personajul care si-a luat un nume de cont ce spune multe despre ce fel de individ este... Si care poezie se incheie asa cum am citat, vad ca nu intelege sau nu vrea sa inteleaga nici acest lucru. ''Critici voi, cu flori desarte,/Care roade n-ati adus/E usor a scrie versuri/Cand nimic nu ai de spus.''
Poate individul are o problema serioasa, ca se vede clar din comentariile lui cine pe cine uraste. Cred ca el uraste, in primul rand, bunul simt si normalitatea.
Nu mai bat nimic in continuare; si asa ne bate soarta destul. Doar ca nu te pot inghiti (etichete am aruncam amandoi, deoarece sentimentul de repulsie este reciproc). Toti pacatuim, dar vanzatorii de suflete, ale lor si ale imprudentilor care i-ar urma, sunt anatemizati pe vecie......Din pacate, eu nu-ti pot ura niciun fel de spor. Oricum, nu ne mai abordam de acum incolo; m-am convins de ce.
''Fiindca, cu reverenta ta sleioasa, simbolizezi prototipul "omului orizontal", capabil sa se prosterneze numaidecat in fata oricarei autoritati, publice sau private, pe care o considera "vrednica de inchinare". Nu realizezi ca unul ca tine pledeaza vehement pentru subjugarea sufletului omenesc lui Antihrist.......''
Ce face moderatorul acestui site, ce asteapta? Sa semnalez mereu ca acest comentator depaseste masura, fara legatura cu realitatea si cu subiectul articolului? Asta numiti voi drept la exprimare? Sau este nevoie sa ma adresez in alta parte pentru aceste absurditati, care sfideaza orice limita a normalului si a bunului simt?